بازدید 21265
۶

سیلاب چهارمحال و بختیاری را درنوردید/ ناپدید شدن 4 نفر در سیل لردگان

در پی بارش باران و گاه تگرگ در چهارمحال و بختیاری از روز گذشته، سیل مناطقی از این استان را در نوردید و مشکلات آفرید که به نظر می‌رسد با توجه به پیش بینی تداوم بارندگی ها در روزهای آتی، بر ابعادشان افزوده شود.
کد خبر: ۶۹۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 07 May 2017
در پی بارش باران و گاه تگرگ در چهارمحال و بختیاری از روز گذشته، سیل مناطقی از این استان را در نوردید و مشکلات آفرید که به نظر می‌رسد با توجه به پیش بینی تداوم بارندگی‌ها در روزهای آتی، بر ابعادشان افزوده شود.
 
به گزارش «تابناک»، ستار فرهادی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: بارش دیروز تگرگ و باران در برخی نقاط این استان، منجر به وقوع سیل، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن خیابان ها شد. جاری شدن سیلاب در خیابان های شهر شهرکرد، عبور و مرور مردم و خودروها را با اختلال مواجه کرده است. با توجه به تدوام بارش ها، از ساکنان حاشیه رودخانه ها به ویژه کشاورزان و عشایر کوچ‌رو می‌خواهیم از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و وسایل کشاورزی را از حاشیه رودخانه های این استان دور کنند.
 
این در حالی است که بر اساس پیش بینی های هواشناسی، بارندگی ها در استان چهارمحال و بختیاری، تا آخر این هفته ادامه دارد.
 
 
آب روستای سید محمد وصل شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۴:۵۷
ابوالقاسم کریمی، فرماندار لردگان با اشاره به حادثه سیل در روز گذشته در روستای سید محمد بخش منج شهرستان لردگان، به ایسنا گفت: در حال حاضر ۳۰ اکیپ امدادی در حال امدادرسانی به افراد حادثه دیده و گرفتار سیلاب هستند.وی افزود : منازل حدود ۸۰ خانوار روستایی از بین رفته است که برای ۳۰ خانوار چادر برپا شده و حدود ۲۰ خانوار این منطقه در چادر و مدرسه اسکان داده شدند.

کریمی با اشاره به حجم بالای گل و لای در منطقه و جابجایی سنگ‌های حدود ۲۰ تنی در این روستا، افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط گروه‌های تجسس، احتمال پیدا شدن قطعاتی از جسد مفقودین در دریاچه کارون چهار وجود دارد.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌هایی از جمله بنیاد مسکن، هلال احمر، اورژانس و شرکت آب و برق در این روستا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آب این روستا وصل شده است و مشکلی از لحاظ آبرسانی وجود ندارد. همچنین مواد غذایی ضروری میان حادثه دیدگان توزیع شده که علاوه بر این نیز غذای گرم نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
جست و جو برای یافتن مفقودشدگان سیل در سد کارون ۴
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۷
ستار فرهادی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به تسنیم گفت: روز گذشته جست‌وجو برای یافتن 4 جسد مفقود شده سیل لردگان در مسیر رودخانه آغاز که تاکنون اثری از آنها مشاهده نشده است. 30 اکیپ حاضر در منطقه همراه با نیروهای امدادی سد کارون 4 وارد دریاچه سد برای جست‌وجوی مفقودان سیل روستای سید محمد بخش منج شهرستان لردگان شده‌اند.

وی با بیان اینکه روستای سید محمد در فاصله 3 تا 5 کیلومتری سد کارون 4 قرار دارد، افزود: تاکنون اثری از مفقودشدگان مشاهده نشده به همین علت عملیات جست‌وجو در سد کارون 4 آغاز شده است.
روستای منج در شهرستان لردگان تخلیه می شود
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۰
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب در این روستا تیم‌های فنی سازمان مدیریت بحران در حال بررسی منطقه برای مکانی امن هستند تا ساکنان این روستا را به آن مکان منتقل کنند.

وی افزود: سیلابی که روز گذشته در شهرستان لردگان رخ داد سبب مفقود شدن 4 نفر از همشهری‌هایمان شده که اکیپ‌های مدیریت بحران در تلاش هستند تا این افراد را پیدا کنند.

فرهادی در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌های امدادرسان از جمله اورژانس، هلال احمر و نیروهای انتظامی در این روستا برای امدادرسانی حاضر هستند.
نابودی کامل لوازم زندگی عشایر
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۲۵
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ گفت: تمام وسایل زندگی و مواد غذایی عشایر بختیاری در حال کوچ این شهرستان، در پی بارش باران و سیلاب از بین رفته است.

بیژن طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه آذوقه و وسایل زندگی عشایر بختیاری در پی وقوع سیلاب و بارش شدید باران از بین رفته است، به مهر گفت: هم اکنون عشایر در مرکز شهرستان حضور پیدا کرده اند ونیازمند مواد غذایی و لوازم گرمایش از جمله پتو هستند.

وی عنوان کرد: نیروی های امدادی در ارتفاعات در حال امداد رسانی به دیگر عشایر این شهرستان هستند.
تخریب ۲۰ واحد مسکونی در لردگان
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۱:۰۱
سرهنگ خسرو نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان لردگان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساعت 18:20 دقیقه بعد از ظهر دیروزبارش باران و تگرگ در روستای سید محمد توابع بخش منج باعث جاری شدن سیل شد که در پی آن 4 نفر از اهالی این روستا  ناپدید شدند.
وی با بیان اینکه سیلاب امروز 4 نفر از اهالی این روستا را به درون رودخانه برد، افزود: برای خانواده مصیبت‌دیدگان این حادثه طلب صبر می‌کنم.

‌فرمانده انتظامی شهرستان لردگان بیان کرد: امدادرسانی و کمک به جستجوی ناپدیدشدگان ادامه دارد و درحال حاضر عوامل امدادی اورژانس 115، هلال احمر و مسئولان شهرستان دراین روستا حضور دارند. فرماندهی انتظامی لردگان هم با تمام توان در کنار سایر نیروهای امدادی در حال کمک به مردم است و در حال حاضر امنیت منطقه تأمین شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین حدود 20 واحد مسکونی تخریب شده و احتمال خسارت‌های مالی بیشتر وجود دارد.
سامانه بارشی امشب از آسمان چهارمحال و بختیاری خارج می شود
۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۰:۴۱
شاهرخ پارسا، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سامانه بارشی امشب دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه از آسمان استان خارج می‌شود، به فارس گفت: با ورود سامانه بارشی از روز شنبه هفته جاری هوای استان در دامنه فعالیت یک موج جدید سامانه بارشی قرار گرفت و موجب بارش باران، وزش باد شدید همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط بارش تگرگ شد.
 
وی اضافه کرد: طی 72 ساعت گذشته بیشترین بارش ناشی از این سامانه از کوهرنگ به میزان 68 میلیمتر و کمترین از مال خلیفه با 10 میلیمتر گزارش شده است. نقشه‌های پیش‌گویی عددی تداوم این بارش‌ها را با شدت کمتر تا اواخر امروز نشان می‌دهند که به تدریج این سامانه از امشب از سطح استان خارج می‌شود.

پارسا گفت: از اول سال زراعی امسال تا به امروز میزان بارش در چهارمحال و بختیاری به 498 میلیمتر رسیده و در مقایسه با سال گذشته یک درصد افرایش را نشان می‌دهد و در مقایسه با میانگین بلند مدت همچنان با 15 درصد با کاهش بارندگی در استان روبرو هستیم و بارندگی‌های اخیر نیز نتوانسته است این کمبود را جبران کند.

پارسا در پایان گفت: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده خاصی در آسمان استان پیش‌بینی نمی‌شود و تا اواخر هفته آسمان استان صاف و نیمه ابری است.
جستجو برای یافتن ناپدید شدگان سیل متوقف شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۳:۳۳
ستار فرهادی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به ایرنا گفت: 30 گروه امدادی از بخش های مختلف به منظور جستجوی 4 زن ناپدید شده سیل در روستای سیدمحمد بخش منج به این روستا اعزام شده اند و به محض روشن شدن هوا عملیات جستجو آغاز می شود.

وی تصریح کرد: هم اینک ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لردگان به حالت آماده باش کامل درآمده و عوامل اجرایی از مدیریت بحران استانداری و جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در محل حادثه حضور دارند. در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری، سنگ های 10 و 20 تنی در این منطقه جابه‌جا شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش برای یافتن ناپدید شدگان از عصر روز یکشنبه توسط نیروهای امدادی و نیروهای بومی منطقه آغاز شده است که به دلیل تاریکی هوا و سخت گذر بودن منطقه و نیز گل و لای ناشی از سیلاب کار جست‌وجو را غیرممکن کرده است.
بارش باران موجب سیلابی شدن بسیاری از رودخانه ها شده است
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۲:۰۵
سیلاب چهارمحال و بختیاری را درنوردید/ ناپدید شدن 4 نفر در سیل لردگان
حضور نیروهای اورژانس در روستای سید محمد
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۲:۰۱
فرامرز شاهین، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری به تسنیم گفت: وقوع سیل در روستای سید محمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان سبب مصدومیت و مفقود شدن چند نفر شده است. تاکنون 2 مصدوم حادثه به بیمارستان منتقل و چند نفر نیز مفقود شده‌اند.

وی افزود: نیروهای اورژانس 115 برای کمک‌رسانی به مصدومان در محل حادثه حاضر شده‌اند.
آب و برق روستای سید محمد قطع شده است
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۱:۴۰
ابوالقاسم کریمی، فرماندار لردگان به مهر گفت: هم اکنون نیرو های امدادی، نیروهای سپاه، نیرو های انتظامی، هلال احمر و... در منطقه وقوع سیل حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: سیل به خانه های مردم روستای«سید محمد» خسارت وارد کرده و چهار بانوی این روستا متاسفانه در پی وقوع سیل ناپدید شده اند و جستجو توسط نیروهای امدادی و ارگان های مختلف از جمله سپاه و نیروی انتظامی در حال انجام است. برق و آب روستا در پی وقوع سیل قطع شده و بارش ها در منطقه همچنان ادامه دارد.

زنان مفقود شده برای آوردن آب به سرچشمه رفته بودند
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۲
یوسف صفایی، مسئول روابط عمومی فرمانداری لردگان به مهر گفت: شش بانوی این روستا برای برداشتن آب به سرچشمه این روستا رفته بوده‌اند که چهار نفر از آنها توسط سیل برده شده است و دو نفر دیگر نیز مصدوم شده اند.

مسئول روابط عمومی فرمانداری لردگان عنوان کرد: دو بانوی مصدوم شده به بیمارستان لردگان انتقال داده شده اند.

وی عنوان کرد: نیروی های امداد رسان به منطقه اعزام شده اند و جست‌وجو برای ناپدید شدگان آغاز شده است.
امدادرسانی به عشایر کوهرنگ و اردل
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۰:۵۰
سید احمد مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری عصر امروز به ایسنا گفت: 15 امدادگر و نجات‌گر در قالب پنج اکیپ امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به افراد حادثه دیده و گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند و به 167 نفر از مردم شهرستان‌های کوهرنگ و اردل امدادرسانی انجام شد.

مرتضوی با اشاره به اینکه «90 درصد از افراد حادثه دیده، عشایر بودند»، افزود: 30 بسته اقلام زیستی از جمله پتو، نان، کنسروجات و... میان افراد حادثه دیده و گرفتار در سیلاب توزیع شد.
هشدار سازمان هواشناسی استان و دفتر مدیریت بحران استانداری
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۰:۳۵
اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری روز گذشته در اطلاعیه‌ای به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، آمادگی کامل فرمانداری ها و شهرداری های استان را خواستار شد.
 
وقوع رعد و برق و بارش های رگباری شدید در روزهای اخیر، برخی عشایر کوچرو و دام های آنان را با مشکل روبه رو کرده بود که در این سیلاب تعدادی از دام های آنان تلف شد.
 
اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در اطلاعیه جداگانه ای از عشایر و افراد محلی خواست تا از استقرار در ارتفاعات و چرای دام های خود در مناطق پرخطر پرهیز کنند.
 
فعالیت سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری به تناوب تا اواسط هفته جاری سبب آبگرفتگی، رگبار شدید و باران خفیف همراه با تگرگ و گاه وزش باد شدید در برخی از نقاط استان می شود.
ناپدید شدن 4 نفر در سیل لردگان
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۲۰:۳۲
ستار فرهادی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به ایرنا گفت: به دنبال جاری شدن سیل در روستای سیدمحمد بخش منج از توابع شهرستان لردگان [ در 160 کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری] این استان رخ داد که در پی آن چهار نفر از بانوان ناپدید و 2 نفر دیگر از بانوان منطقه مصدوم شدند.
 
وی افزود: تلاش برای یافتن ناپدید شدگان توسط نیروهای امدادی و منابع محلی آغاز شده اما تاکنون اثری از آنان مشاهده نشده است.
 
فرهادی در ادامه از وارد آمدن خسارت به 40 خانوار روستایی در این منطقه خبر داد و گفت: بارش های روز گذشته در چهارمحال و بختیاری همچنین به پل های ارتباطی و زیرساخت های روستای دره یاس از توابع شهرستان کیار و روستای لبد از توابع شهرستان کوهرنگ این استان خسارت وارد کرد، که پس از بررسی های کارشناسی، میزان خسارت ناشی از بارش باران شدید، تگرگ و جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان اعلام می‌شود.
سد خاکی بیدکان سر ریز شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۸:۰۸
سید طاهر نوربخش، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال بارندگی‌های بهاری سال جاری و بویژه در روزهای اخیر، سد خاکی بیدکان در استان چهارمحال و بختیاری سر ریز شد.

وی با بیان تأمین آب شرب حدود یک هزار نفر از مردم استان از سد خاکی بیدکان افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه نیز با آب این سد آبیاری می‌شود. جهت تکمیل خط انتقال آب به شبکه پایین دست سد و اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سد خاکی بیدکان با هسته رُسی، ارتفاع ۴۰ متر از کف و گنجایش حدود ۱۴ و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش لاران شهرستان شهرکرد قرار دارد که از منابع آب رودخانه دره سیر و ذخیره آب‌های سطحی و چشمه‌های اطراف آب گیری می‌شود. این سد در فاصله ۴۱ کیلومتری غرب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۶ کیلومتری جنوب غربی روستای هارونی واقع شده است.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
روحانی مچکریم...
آخ جون. گردباد
روحانی در دسترس نمیباشد. لطفن دوباره تلاش نکنید
یعنی چی برای اوردن آب سر چشمه رفته بودند؟
معمولا سیلاب چیزی جز حاصل از بین بردن مراتع و جنگلها به دست خود انسانها نیست.
سیل در لردگان چهارمحال بختیاری چهار مفقود داشته است
زنان مفقود شده برای آوردن آب به سرچشمه رفته بودند!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی