بازدید 9542
حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

انقلابی بودن به معنای دخالت در زندگی خصوصی مردم نیست / فضا را برای مردم باید بازتر کنیم

روحانی با بیان اینکه انقلاب برای این بود که فساد در کشور نباشد، گفت: مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند. انقلابی بودن به معنای بی‌نظم بودن نیست. انقلابی بودن به معنای این نیست که بخواهیم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. انقلابی بودن به این معناست که به خواست مردم بیشتر توجه کنیم.
کد خبر: ۶۹۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 03 May 2017
حسن روحانی با بیان اینکه در انتخابات با دو رویکرد عمل و شعار مواجهیم، تأکید کرد: شعار نمی‌تواند کار کند، بلکه همه باید برنامه‌هایشان را در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی اعلام کنند تا مردم بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ساعت ۲۲:۴۵ شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری با اظهار تأسف و تأثر از حادثه معدن زغال سنگ آذرشهر گلستان و تسلیت به جان باختگان و دعا برای شفای مصدومان، گفت: امروز شرایط انتخابات ما ویژه است و رقابت بین دو شیوه برای اداره کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: یک شیوه سختگیری و برخورد خشن با مردم و استفاده از شیوه‌های فشار است و یک شیوه اعتدال، خردگرایی و استفاده از نظر و مشورت مردم برای اداره جامعه است. امروز این رقابت اساسی برای اداره کشور وجود دارد که امیدواریم مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره تقویت بنیه دفاعی کشور، گفت: بنیه دفاعی در اصطلاح به معنای آماده شدن توان دفاعی ما و تجهیزات و امکانات نظامی ماست تا در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کنیم. قدرت اصلی ایستادگی، قدرت ملی است که بخشی از آن نظامی و بخشی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در این دولت در بخش دفاعی قدم های خوبی برداشته شده و امروز تجهیزات جدیدی توسط مهندسین و مخترعین ما به ثمر رسیده که در هفته های اخیر جت جنگی جدید، تانک‌ها، موشک‌ها و امکانات جدید را دیدیم. سیستم پدافندی را در این مدت تقویت کردیم و سیستم دفاعی اس ۳۰۰ را وارد کردیم. در تجهیزات راهبردی آنچه در سه و سال نیم به دست آوردیم بیش از ۱۰ سال گذشته و یکی از اهتمام‌ها در دولت، تقویت بنیه دفاعی بوده است.

روحانی با بیان اینکه باید در همه زمینه‌ها عمل کنیم، تصریح کرد: چه در بخش دفاعی و چه در بقیه ارکان قدرت ملی باید عمل داشته باشیم و شعار نمی‌تواند برای ما قدرت ملی درست کند. ما باید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را تقویت کنیم و اگر در عمل توانمند شویم، دشمن چشم طمع به ما نخواهد داشت، چون دشمن همان طور که ما از آنها مطلع هستیم از ما اطلاعاتی دارند. این دولت تلاشش این است که کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند و به آنچه وعده داده، عمل نماید.
 
انقلابی بودن به معنای دخالت در زندگی خصوصی مردم نیست / فضا را برای مردم باید بازتر کنیم
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم همچنین بیان کرد: در این انتخابات با رویکرد عمل و شعار مواجهیم و شعار نمی‌تواند کار کند بلکه همه کاندیداها باید برنامه‌هایشان را در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی اعلام کنند تا مردم با نگاه به آینده بهتر بتوانند تصمیم بگیرند. در این زمینه توان و قدرت دفاعی ما هم اهمیت دارد که در این دولت کارهای خوبی انجام شده که باید ادامه دهیم و در دولت دوازدهم هم تقویت بنیه دفاعی ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدف مهمی داشت و واقعه مهمی بود، خاطرنشان کرد: این انقلاب مثل همه انقلاب‌ها فراز و نشیب داشته و بزرگترین موفقیت آن استقلال سیاسی و مردم سالاری است. انتخابات از آثار و پیامدهای مبارک انقلاب است که مردم به راحتی پای صندوق رأی حاضر می شوند، به راحتی نقد می‌کنند و مسائل مختلف را راجع به کاندیداها مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور استقلال سیاسی داریم، گفت: مردم حاکمیت ملی را در کشور لمس می کنند و خودشان و نمایندگانشان در صحنه هستند و تصمیم می‌گیرند و همه ارکان نظام مستقیم و غیرمستقیم منتخب مردم هستند.

روحانی افزود: ما هر جا امور را به مردم واگذار کرده‌ایم و مردم حضور و مشارکت بیشتری داشته‌اند توفیق بیشتری داشتیم و هر جا برای مردم محدودیت به وجود آوردیم، به مشکل بر خوردیم. اساس رقابت بیشتر در اقتصاد و اینکه مردم احساس کنند ارگانی که وابسته به قدرت است در اقتصاد مقابله ندارد و بخش خصوصی حضور بیشتری دارد باعث موفقیت می‌شود. در بخش فرهنگی ایجاد آزادی بیشتر و اینکه انجمن‌های فرهنگی را باز بگذاریم باعث پیشرفت می‌شود. هر جا که آزادی بیشتر است شکوفایی بیشتر می‌شود و وقتی رقابت آزادتر باشد، احساس موفقیت در مردم بیشتر به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه ما باید فضا را بازتر و از مردم بیشتر استفاده کنیم و قانونمدار باشیم، گفت: هر جایی که قانون رعایت شده و آن را پاس داشته‌ایم، شاهد شرایط بهتری برای مردم بوده‌ایم. عقلانیت، استقامت، شکوفایی، آزادگی و ایستادگی می‌تواند انقلاب را در مسیر بهتر و سریعتری به مقصد برساند. در آستانه 40 سالگی انقلاب مردم باید آثار این 40 سالگی و بلوغ را ببینند. امروز افراط‌ها کنار رفته و اگر احیانا در گوشه و کنار خشونتی است کنار رفته و مردم احساس اعتدال و آرامش بیشتری برای زندگی مادی و معنوی خود می‌کنند.

روحانی درباره شاخصه‌های انقلابی‌گری مدنظر رهبری، خاطرنشان کرد: انقلاب برای چه بود؟ مردم ما برای چه از سال 41 به صحنه آمدند، به خاطر اینکه استقلال به دست بیاورند و با آرای خود کشور را اداره کنند. فساد در کشور نباشد و مردم آزادی بیشتری داشته باشند. مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند. اگر در زندگی‌مان به این آرمان‌ها و مسیر انقلاب متعهد باشیم انقلابی هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد: انقلابی بودن به معنای بی‌نظم بودن نیست، بلکه یعنی قانونی بودن. انقلابی بودن این نیست که در زندگی خصوصی مردم مداخله کنیم. سخن درشت بگوییم و شعار بلندتری بدهیم، بلکه انقلابی بودن به این معناست که به آرمان‌ها و خواست مردم بیشتر توجه و در مسیر خواست مردم حرکت کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اضافه کرد: اینکه شاهد آثار انقلاب باشیم یعنی اینکه فساد نباشد، مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند و شاهد معنویت و دین باوری بیشتری در جامعه باشیم تا هویت ملی، دینی و ایرانی اسلامی‌مان را شاهد باشیم. انقلابی بودن یعنی به دنبال آرمان و اهداف انقلاب باشیم و اگر افراطی باشیم یا فقط فریاد بزنیم و شعار بدهیم با انقلابی بودن فاصله داریم.

روحانی درباره برنامه‌اش برای محرومان، عنوان کرد: محرومان در سال‌های گذشته در رنج فراوانی بودند. وقتی می‌بینیم در جامعه‌ای تورم و گرانی از مقدار افزایش حقوق افراد بالاتر است؛ یعنی در آنجا محرومیت وجود دارد. پاداش کمتر و رنج بیشتر محرومیت است. در گذشته شاهد بودیم کشاورزان در کشاورزی، روستاییان در روستا و مردم در سراسر کشور مشکلاتی را در زندگی اقتصادی‌شان شاهد بودند. اکنون یک گام به جلو آمدیم و مردم شاهد مهار تورم هستند. خوشحالم که نامزدها امروز راجع به تورم و مهار آن و یا راجع به رشد منفی و مثبت اقتصادی بحث نمی‌کنند.

وی با اشاره به قدم‌های برداشته شده توسط مردم در این سه سال و نیم، یادآور شد: مردم در این سه سال و نیم حرکت خوبی در مسائل اقتصادی و اجتماعی داشته‌اند. وقتی کسی بیمار می‌شود، برای درمانش رنج و فشار اقتصادی کمتری را شاهد است. اگر دیروز کسی به بیمارستان می‌رفت مجبور بود همه وسایل بیمارستانی را خودش تهیه کند و بسیاری از وسایل و امکانات پیدا نمی‌شد. گاهی عصر و شب متخصص نبود و شهرهای دوردست متخصص نداشتند اما امروز در بحث درمانی مردم شرایط بهتری را تجربه می‌کنند. مخارج کمتری پرداخت و خدمات بهتری دریافت می‌کنند. یک نوع رفع محرومیت در زمینه درمانی و بهداشتی است که امروز شاهد شرایط بهتری در این زمینه هستیم و امیدواریم برای آینده شاهد شرایط بهتری باشیم.

روحانی ادامه داد: امروز روستاها شرایط بهتری نسبت به دیروز دارند. امروز برق، گاز، آب، تلفن، ارتباطات و اینترنت را در روستاها می بینیم. مردم در روستاها از طریق اینترنت کالاهایشان را می فروشند و صادر می کنند و به وسیله ارتباطات نسبت به گردشگری اقدام کرده اند و شرایط گردشگری بهتر شده است. البته باید برای محرومان فکر بیشتری شود و در زمینه درمانی و زندگی و حقوق مردم قدم های بیشتری برداریم. امروز نسبت به سال های گذشته محرومیت کمتر شده اما هنوز وجود دارد که باید برطرف کنیم و باید نسبت به این فرمایش امام که فرمودند محرومان ولی نعمتان ما هستند تلاش و کوشش بیشتری کنیم. در بسیاری از زمینه‌ها شاهد قدم‌های بهتری نسبت به گذشته هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بدعهدی آمریکا در برجام و راه مقابله با آن، خاطرنشان کرد: اصل برجام دستاوردی بود که مردم در سایه ایستادگی و تلاششان به دست آوردند. خوشحالم آنهایی که در ماه‌هایی که ما در حال مذاکره بودیم و در برابر رقیبان و بدخواهان قرار داشتیم، به جای کمک در تحقق آن کمک نمی‌کردند. امروز همه کاندیداها اعلام می‌کنند نسبت به برجام متعهد هستند. ملت ما به برجام متعهد است همانطور که نسبت به همه قراردادها متعهد بوده است.

روحانی با بیان اینکه ممکن است طرف مقابل بدعهدی کند، تاکید کرد: ما باید خودمان را برای این شرایط آماده کنیم البته هر چه زمان می‌گذرد بدعهدی برای طرف مقابل سخت‌تر می‌شود. دیدیم در آمریکا تحولاتی در دولت به وجود آمد و گروه جدیدی آمدند که افراطی‌تر بودند و ادعا می‌کردند برجام را پاره می‌کنند ولی وقتی آمدند دیدند که شرایط به این آسانی نیست و این تعهد دو کشور نیست بلکه تعهد چند کشور و یک معاهده بین‌المللی است به همین دلیل از آن حالت فاصله گرفتند اما این به این معنی نیست که ما آماده نباشیم.

وی ادامه داد: ما در این زمینه آمادگی داریم و مردم دیدند، وقتی آمریکایی‌ها تخلفی کردند بلافاصله عکس‌العمل نشان دادیم و من به سازمان انرژی اتمی در پیشران هسته‌ای و سوخت پیشران هسته‌ای دستور دادم که عمل کنند. در این زمینه دست ما باز است که اگر طرف مقابل تخلفی کرد بتوانیم از حقوق ملت دفاع کنیم؛ اما هر چه جلوتر برویم شرایط تخلف برای آن طرف سخت‌تر می‌شود و افکار عمومی کمتر آن را می‌پذیرد. در کل برجام توافقی است که می‌تواند به نفع ایران، جهان و منطقه باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۵
یعنی مسئولان توان زمینه اشتغال روزانه چهارنفر نفرراهم ندارند.ايران باداشتن١١٤٨شهر ،روزانه اگرچهارنفر به شاغلین  در۱۰۰۰شهراضافه شود درچهارسال5840000نفرشاغل شدندو۱۴۸شهرنیزازاضافه شدن شاغلین جدیدمحروم شدندعدد۱۱۴۸شهردرایران رامعاون وزیرراه وشهرسازی درشهریورسال۱۳۹۴گفته اندواگراین تعدادشهرنیز دقیق نباشد هزارشهرکه هست.اصلا چنین چیزی درموردتعدادشهرایران هم نگفته باشداصل موضوع که من مطرح کردم هست
آقای روحانی خواهشا تموم كنید این حرفا رو!
زنده باد ایران
زنده باد مردم
زنده باد انقلاب
زنده باد روحانی
بیچاره مردم...
آقای روحانی شما فرمودید:انقلابی بودن به این معناست که بیشتر به خواست مردم توجه کنیم
پس به همین خاطر وزیر صنعت و معدن شما ملت ایران را منافق خطاب کرد!
بچه ها بچه ها از هر گروه و هر نژاد دست بر دست هم باید نهاد

فارغ از هر زنده باد و مرده بادوسر به راه مملکت باید نهاد./
آفرین به روحانی که از حرف های پوپولیستی به دور است و زنده باد اصلاحات
مردم جیبشون خالیه. همه دنبال یلقمه نون حلالن و کسی به اینکه کسی تو زندگیش سرک میکشه یا نه توجه نداره
جالبه که همه مشکلات مردم را میدانند و هیچ کاری نمیکنند.
درود بر دکتر روحانی و جهانگیری...رای ما بازهم اعتدال و اصلاحات خواهد بود
آقای روحانی من اگه جای شما بودم با این عملکرد ضعیف اصلا برای این دوره کاندید نمی شدم .
بابا شما مردم رو چی فرض کردین
بابا دست بردار از این حرفای احساسی// مردم نان می خواهند// شغل می خواهند// ازدواج، مسکن و ... نیاز اولیه جوانان است
گشت ارشاد و پارازیت یعنی دخالت در زندگی مردم !
آقای رئیس جمهور زندگی خصوصی مردم هیچ وقت نباید مورد دخالت قرار گیرد ولی درآمدها و راه های وصول مال افراد جامعه در حساب های بانکی و دارایی های های منقول و غیر منقول آنها باید شفاف باشد برای سیستم مالی کشور و مالیات و مشروعیت مال باید تایید گردد.
راست میگید. آقای رییس جمهوراگر آزادطلب هستید. بگذارید احمدی نژاد نیم ساعت دررسانه ملی ازعملکرد هشت ساله خودش دفاع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
اگه رسانه ی میلی دست دولت بود که هر روز تخریب دولت رو اصول کارشون قرار نمیدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
دلت برای دور زدن تحریم ها و امثال بابک تنگ شده است؟؟
آقای روحانی مگر انقلابها از خانه مردم بازدید می‌کنند. به نظر من این حرفها خیلی بی معنی است.
شما دارید فقط با اشتعالی که واسه یکسری خواص درست کردید میرید جلو والا تو این تبلیغات هایی که داشتید یک کلمه درباره ایجاد اشتغال حرف نزدید
عوام فریبی نکنید چه کسانی در زندگی خصوصی مردم دخالت می کند؟ اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید . اینگونه سخن گفتن برای شما رای آوری نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
همین امثال تو
"فضا را برای مردم بازتر کنیم!" خوب کاندیداها راه رای جمع کردن رو یاد گرفتند
عاقلان دانند...
فقط احمدی نزاد بابا شما آقای روحانی درد مردم نمیدانید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر