بازدید 4373

احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک عربستان

بنابر نظرسنجی پالایشگاه های آسیا انتظار می رود عربستان سعودی قیمت نفت خام سبک خود را در ماه ژوئن تا 40 یا 50 سنت به ازای هر بشکه کاهش دهد که کمترین میزان قیمت این محصول در 9 ماه گذشته می باشد.
کد خبر: ۶۸۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 01 May 2017
بنابر نظرسنجی پالایشگاه های آسیا انتظار می رود عربستان سعودی قیمت نفت خام سبک خود را در ماه ژوئن تا 40 یا 50 سنت به ازای هر بشکه کاهش دهد که کمترین میزان قیمت این محصول در 9 ماه گذشته می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، بنابر یافته های نظرسنجی از 5 پالایشگاه در آسیا، بدنبال کاهش قیمت های نفت بنچمارک دبی به خاطر عرضه بیش از حد نفت، ماه ژوئن قیمت های رسمی فروش نفت خام سعودی به آسیا در سراسر بورس سهام کاهش خواهد یافت.

احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک عربستان

یک تحلیلگر در پالایشگاه «نورث آسیا» گفت "انتظار ما این است که قیمت رسمی فروش نفت عربستان با سقوط بازار قیمت روز به خاطر عرضه مازاد ظرفیت کاهش یابد". او افزود قیمت رسمی فروش نفت سبک عربستان به نام «عرب لایت» در ماه ژوئن حداقل 50 سنت به ازای هر بشکه کاهش خواهد یافت.

به گفته معامله گران فاصله قیمت های نقدی نفت دبی بین ماه اول و سوم در بازار کنتانگوی آپریل به نسبت ماه پیش بیشتر شده است که این نشان دهنده تقاضای پایین است.

در بازار کنتانگو قیمت های نقدی کمتر از قیمت های سررسید آتی هستند و دلیل آن نیز سنگینی عرضه بر قیمت روز است. در حقیقت در بازار کنتانگو قیمت سررسید های آتی بیشتر از قیمت نقدی است چرا که در این وضعیت معامله گران باور دارند عرضه بیش از حد است و تقاضا پایین است که در این صورت با نزدیک شدن سررسید، قیمت های نقدی افزایش یافته و با افزایش همزمان قیمت های آتی با آن همگرا می شود.

ماه گذشته تقریبا تمام انواع نفت خام خاورمیانه که در ژوئن بارگیری شده است به نسبت نشانه گر قیمت خود با تخفیف معامله شدند که دلیل آن ارسال بی سابقه محموله های نفتی از اروپا و ایالات متحده آمریکا به آسیا است مخصوصا افزایش تولید شیل آمریکا.

تقاضای نفت خام چین و ژاپن نیز به خاطر این که هنوز برخی از واحدهای پالایش از دوره تعمیر و نگه داری خارج نشده اند کند شده است در حالی که پالایشگاه های مستقل چین در انتظار سهمیه بیشتر واردات هستند که باید مجوز آن توسط پکن صادر شود.

اکثر کسانی که نظرسنجی شدند انتظار دارند نفت عرب لایت تا 40 سنت در ماه ژوئن کاهش یابد. این افراد انتظار دارند عربستان سعودی برای این که بتواند به قرارداد خود با اوپک و تولید کنندگان بیرون از این گروه برای کاهش تولید پایبند بماند باید قیمت های عرب مدیوم (نفت متوسط) و عرب هوی (نفت سنگین) را با میزان کمتری به نسبت نفت سبک کاهش دهد تا بتواند به کاهش صادرات این محصولات ادامه دهد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت در اواخر ماه «می» درباره تمدید کهش ولید خود برای نیمه دوم امسال تصمیم خواهد گرفت. هدف این کاهش ها تخلیه ذخائر جهانی نفت می باشد. قیمت رسمی فروش نفت عربستان معمولا در پنجم هر ماه منتشر می شود و روند قیمت ها برای ایران، کویت و عراق را مشخص می کند که این مسئله قیمت 12 میلیون بشکه در روز نفت خام عازم آسیا را تحت تأثیر قرار می دهد.

غول نفتی عربستان سعودی یعنی سعودی آرامکو قیمت های نفت خود را بر پایه پیشنهادات مشتریان و بعد از محاسبه تغییرات در ارزش نفت خود در طی ماه گذشه قرار می دهد که مبتنی بر میزان بازده و قیمت های محصولات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار