بازدید 4864

دستورالعملی برای مذاکره باآمریکا خارج ازبرجام نداریم

کد خبر: ۶۸۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 01 May 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه برخی خبرهای مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا در موضوعات خارج از برجام را نادرست خواند و گفت: همچنان برای گفت و گو با آمریکا خارج از موضوع برجام دستورالعملی نداریم.

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در حاشیه نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار شد، با هیات آمریکایی مذاکره شده است، این مطلب را بیان کرد.
 
وی افزود: درباره روابط ایران و آمریکا یا نشست ایران و آمریکا چنین خبری را ندارم؛ آنچه که وجود داشته، در گذشته بوده و هنوز هم می تواند ادامه داشته باشد؛ رایزنی های هیات ایرانی با هیات های سایر کشورها در حاشیه اجلاس است که با تک تک کشورها انجام می شود و بیشتر آن مربوط به برجام است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: از گذشته تا کنون عدم مذاکره با آمریکا در حوزه های خارج از برجام را داشته ایم و ادامه می دهیم . البته در دولت قبلی آمریکا به دلایل انسانی، گفت و گوهایی از طرف آمریکا درباره برخی زندانیان ایرانی در آمریکا شد و نتایج مثبتی هم داشتیم.
 
قاسمی اضافه کرد: در این دوره هم ظاهرا طرف های آمریکایی صحبت هایی را درباره یکی دو نفر از آن هایی که در زندان های ایران هستند، مطرح کرده اند. به طور کلی هیچ مذاکره دیگری با آمریکا نداریم و موضوعات درباره برجام است.
 
وی تاکید کرد: همچنان برای گفت و گو با آمریکا خارج از برجام، دستور العملی نداریم.

تاکید کمیسیون مشترک برجام بر ادامه این توافق
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار شد نیز اظهار کرد: ایران درباره بدعهدی ها به خصوص از جانب آمریکا و برخی سخنان رئیس جمهوری جدید آن کشور که مخل آن ساز و کارهای ضد تحریمی در حوزه مالی و بانکی است، گلایه کرد و درباره مواضع وی که توانسته است تا حدی بر بخش های مالی، پولی و اقتصادی اثر گذار باشد، گلایه ها مطرح شد.
 
قاسمی افزود: از سوی کمیسیون مشترک هم به اتفاق از ایران به خاطر انجام تعهداتی که نسبت به آژانس و برجام داشته قدردانی شد و بر آن صحه گذاشتند که ایران به این تعهدات پای بند بوده است.
 
وی با یادآوری بیانیه پایانی این نشست که توسط هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خوانده شد، اظهار کرد: این بیانیه، بحث جدی و اساسی است که باید به آن توجه کرد؛ این بیانیه شامل حال خود آمریکا هم هست و باید تعهداتشان را رعایت خواهد کرد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همه با یک صدا و یک زبان تاکید کردند که برجام باید ادامه یابد و به پیش رود. برخی مسایل دیگر همچون کار مشترک با چین در نیروگاه اراک هم مورد حمایت 5+1 قرار گرفت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان