بازدید 8359
۱

سوءاستفاده امدادخودرویی‌ها از نام مقدس ایران!

کد خبر: ۶۸۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 01 May 2017
آشفتگی و بی‌قانونی در عرصه ارائه خدمات امداد خودرویی به حدی رسیده که یک امداد خودروی غیر مجاز از عنوان رسمی کشور (جمهوری اسلامی ایران) سوءاستفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها است که خبرهای مختلفی از تخلفات امداد خودروهای غیر مجاز و متفرقه به گوش می‌رسد.

استفاده از قطعات یدکی تقلبی و معیوب به جای قطعات اصلی، دریافت هزینه‌های بالا و فریب امدادخواهان و البته در مواردی تهدید و اجبار به استفاده از خودروبرهای این امداد خودروها برای حمل خودروی معیوب به تعمیرگاه از جمله تخلفاتی است که شهروندان از تجربیات خود در برخورد با امداد خودروهای غیر مجاز، گزارش کرده‌اند.

این وضعیت در حالی است که علی‌رغم تمام اخبار و گزارش‌های منتشر شده در این زمینه تاکنون هیچ اقدام رسمی و علنی برای ساماندهی وضعیت امداد خودروهای غیر مجاز صورت نگرفته است.

در این شرایط در جدیدترین تخلف در این حوزه دیده شده که فردی که خودروی وانت نیسان خود را تبدیل به یک خودروبر امدادی کرده، برای رسمیت بخشیدن به فعالیت خود از عنوان رسمی کشور سوءاستفاده کرده و جمله "امداد خودرو جمهوری اسلامی ایران" را بر روی بدنه خودروی خود درج کرده است.

این اقدام نوعی فریب مصرف‌کنندگان بوده و تصور رسمی و معتبر بودن این امداد خودرو را در اذهان شهروندان نیازمند خدمات امدادی در خیابان‌ها و جاده‌ها تداعی می‌کند، در حالیکه این امداد خودرو شخصی بوده و طبیعتا هیچ نظارت و کنترلی بر رفتار و خدمات‌ آن وجود ندارد.

در این شرایط باید دید آیا مقامات مسوول به جدیدترین نمونه تخلفات امداد خودروهای متفرقه و غیر مجاز واکنشی نشان خواهند داد یا نه. این وضعیت ‌آشفته در حالی است که افراد فعال در حوزه امداد خودرو با جان و مال شهروندان سر و کار دارند و به همین دلیل باید جدی‌ترین ضوابط برای فعالیت آنها تعیین شده و بر کار آنها به دقت نظارت شود.

این در حالی است که هم‌اکنون هر شخصی می‌تواند با خرید یک دستگاه وانت نیسان مستعمل و نصب عنوان امداد خودرو بر روی آن و جعل عنوان در خیابان‌ها و جاده‌های کشور تردد کرده و باعث بروز برخی صدمات و لطمات برای شهروندان در راه مانده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
وای هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل