بازدید 5171

کشف شبکه تروریستی در شهر جده عربستان

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که یک شبکه تروریستی را در شهر جده متلاشی کرده و ۴۶ نفر از اعضای آن را بازداشت کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 30 April 2017
وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که یک شبکه تروریستی را در شهر جده متلاشی کرده و ۴۶ نفر از اعضای آن را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت کشور عربستان سعودی از بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی در یکی از شهرهای این کشور خبر داد.

در همین راستا وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که یک شبکه تروریستی را در شهر جده متلاشی کرده و ۴۶ نفر از اعضای آن را بازداشت کرده است؛ ۳۲ عضو این شبکه سعودی و ۱۴ عضو دیگر این شبکه تروریستی از اتباع خارجی و از کشورهای پاکستان، یمن، افغانستان، مصر، اردن و سودان هستند.

وزارت کشور عربستان تصریح کرده است: این شبکه تروریستی با حمله به نمازگزاران در مسجد نبوی در تاریخ ۱۴۳۷/۹/۲۹ در ارتباط بوده است که در نتیجه این حمله و انفجار یک عامل انتحاری، ۴ نیروی امنیتی جان باخته و ۵ نیروی دیگر زخمی شده بودند.

کشف این شبکه تروریستی در داخل عربستان در حالی صورت می گیرد که سعودی ها از جمله عوامل اصلی شکل گیری این گروه ها هستند.

پیشتر نیز سنای آمریکا در جلسه‌ای با حضور مسؤولان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سازمان اطلاعات این کشور، به بررسی موضوع وهابیت در عربستان و ارتباط آن با داعش و نقش وهابیت در افراطی گری در منطقه پرداخت و «هنک جانسون» از اعضای سنا در این جلسه گفت: داعش و القاعده از طریق وهابیت با یکدیگر در ارتباطند ... و وهابیت گروهی افراطی است که از عربستان آغاز شد.

وی تأکید کرد که عقیده وهابیت مطابق عقیده داعش است، و حمایت عربستان سعودی از وهابیت محیطی حاصلخیز برای داعش جهت جذب نیرو فراهم می کند، به همین دلیل بدون توقف حمایت مالی خاندان حاکم عربستان، نمی توانیم گروه های افراطی را شکست دهیم، گروه هایی که به وهابیت – دین رسمی سعودیها - تکیه دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر