بازدید 2285

چین از پرواز اولین هواپیمای آبی-خاکی خود خبر داد

خبرگزاری دولتی شینهوای چین گزارش داد هواپیمای آبی خاکی AG600 را که بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان است زودتر از برنامه ریزی‌ها به پرواز درآورده است.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 30 April 2017

خبرگزاری دولتی شینهوای چین گزارش داد هواپیمای آبی خاکی AG600 را که بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان است زودتر از برنامه ریزی‌ها به پرواز درآورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش خبرگزاری شینهوا این هواپیما اولین پرواز خود را روز شنبه در شهر ژوهای در جنوب چین انجام داده است.

طبق این گزارش هواپیمای AG600 به منظور خاموش کردن آتش سوزی در جنگل‌ها و اجرای ماموریت‌های امدادی در دریا طراحی شده است اما این خبرگزاری اشاره کرده که از این هواپیما می‌توان برای نظارت و حفاظت از اقیانوس نیز استفاده کرد.

چین در حالی این هواپیمای آبی خاکی را برای اولین بار به پرواز درآورده که در سال‌های اخیر بر جسارت خود برای پیشبرد ادعاهای ارضی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی افزوده است و در همین راستا ساخت جزایر مصنوعی و استقرار ادوات نظامی در این دریا را تشدید کرده است.

این کشور همچنین طی سال‌های اخیر برنامه مدرنیزه سازی ارتش خود را در ابعاد گسترده به پیش برده و در همین راستا به آزمایش موشک‌های ضد ماهواره و ساخت جنگنده‌های رادار گریز رو آورده و اخیرا از نخستین ناو هواپیمابر بومی خود نیز رونمایی کرده است.

خبرگزاری شینهوا ابتدا در ماه مارس گزارش داده بود که هواپیمای آبی خاکی AG600 به عنوان بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان قرار است در اواخر ماه مه اولین پرواز خود را انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل