بازدید 3455

تصویب راهنمای مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

رئیس شورای اروپا می گوید که رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا راهنمای مذاکره با بریتانیا بر سر خروج این کشور از این اتحادیه را به اتفاق آراء تصویب کرده اند.
کد خبر: ۶۸۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 29 April 2017
رئیس شورای اروپا می گوید که رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا راهنمای مذاکره با بریتانیا بر سر خروج این کشور از این اتحادیه را به اتفاق آراء تصویب کرده اند.

به گزارش بی بی سی، دونالد توسک، که ریاست نشست سران را در بروکسل به عهده داشت، در توییتر نوشت که اکنون یک راهنمای سیاسی "قاطع و منصفانه" برای مذاکرات آماده است.

بررسی و تصویب پیش نویس تهیه شده برای راهنمای مذاکرات در نشست سران کمتر از ۱۵ دقیقه طول کشید.
مذاکرات میان دو طرف پس از برگزاری انتخابات عمومی در بریتانیا در روز ۸ ژوئن آغاز خواهد شد.

آقای توسک، پیش از آغاز نشست گفته بود که رهبران ۲۷ کشور مصمم هستند که ابتدا باید در مورد شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه "پیشرفت قابل توجه" بدست آید و بعد مذاکره در مورد روابط تجاری آینده آغاز شود.

گفته می‌شد که بعضی کشورهای اروپایی می‌خواهند مذاکره بر سر معاهده تجاری اتحادیه اروپا با بریتانیا زودتر آغاز شود.
گردهمایی امروز، نخستین نشست سران اتحادیه اروپا بدون حضور نخست‌وزیر بریتانیا بود که از زمان همه‌پرسی خروج بریتانیا از این اتحادیه برگزار می‌شد.
ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا روز ۲۹ مارس در نامه‌ای به رئیس اتحادیه اروپا درخواست رسمی کشورش برای خروج از این اتحادیه را ابلاغ کرد.
رأی‌دهندگان بریتانیایی در همه پرسی روز ۲۳ ژوئن سال گذشته میلادی به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

مطابق پیمان اتحادیه اروپا، بعد از ابلاغ رسمی درخواست خروج یک کشور از این اتحادیه، مذاکرات بر سر شرایط خروج و روابط آینده به مدت دو سال ادامه می یابد، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، کشور موردنظر پس از دو سال بطور خودکار از اتحادیه خارج می شود مگر اینکه دو طرف بر سر تمدید مذاکرات توافق کرده باشند.
خانم می که رهبر حزب محافظه کار، حزب حاکم بریتانیاست، اخیرا در این کشور اعلام انتخابات زودرس سراسری کرد تا به گفته خودش بتواند از رأی دهندگان بریتانیایی برای مذاکره با اتحادیه اروپا مأموریت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر