بازدید 7863
۱

نگرانی آمریکا از شاهرگ انتقال سوخت به کره شمالی

همانطور که شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این که آیا تحریم های کره شمالی را بیشتر کند یا خیر تصمیم می گیرد، این امکان مطرح است که دولت منزوی این کشور به طور فزاینده ای شاهرگ سوختی خود را که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) تأمین می کرده است از دست بدهد.
کد خبر: ۶۸۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 29 April 2017
همانطور که شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این که آیا تحریم های کره شمالی را بیشتر کند یا خیر تصمیم می گیرد، این امکان مطرح است که دولت منزوی این کشور به طور فزاینده ای شاهرگ سوختی خود را که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) تأمین می کرده است از دست بدهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، پنج منبع آشنا با تجارت چین و کره شمالی به رویترز گفتند غول نفتی چین «سی ان پی سی»  برای مدت ها از دو پالایشگاه بزرگ شهر شمال شرقی «دالیان» و سایر کارخانه های نزدیک در سراسر دریای زرد به بندر غربی کره شمالی به نام «نامپو» محموله های کوچکی از سوخت جت، سوخت دیزلی و بنزین ارسال کرده است. نامپو در خدمت پایتخت کره شمالی یعنی پیونگ یانگ قرار گرفته است.

نگرانی آمریکا از شاهرگ انتقال سوخت به کره شمالی

سی ان پی سی همچنین صادرات نفت خام به کره شمالی را تحت برنامه کمکی که 40 سال پیش شروع شده است کنترل می کند. این منابع آشنا گفتند نفت خام از طریق خط لوله قدیمی از مرز شهر داندونگ برای تغذیه تنها پالایشگاه فعال نفت کره شمالی ارسال می شود. این کارخانه به نام پونگهوا کمیکال در سینویجو در سمت دیگر رود یالو واقع است. این رود دو ملت کره و چین را از هم جدا می کند. بنابر منابع چینی کارخانه مزبور در ساخت بنزین با خلوص پایین فعالیت دارد.

پنج فرد مزبور جزییات گزارش نشده سابق درباره قرارداد سی ان پی سی با پیونیانگ رابرشمردند و توضیح دادند که چگونه شرکت چینی بر این تجارت مسلط شده است. این مطالب روابط این دو کشور را و این که چه چیزی با از بین رفتن دهه ها رابطه نزدیک بین این دو کشور به خاطر رشد نگرانی درباره برنامه موشکی کره شمالی و توسعه سلاح های اتمی در خطر است را بیشتر روشن می کند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده در شورای امنیت درباره تحمیل تحریم های بیشتر در صورت اقدامات تحریک آمیز کره شمالی صحبت کرد و در این باره به آزمایش موشک های دوربرد و یا آزمایش هسته ای برای ششمین بار اشاره نمود.

دونالد ترامپ در مورد استراتژی خود در مقابل کره شمالی به تحریم های بیشتر اقتصادی تمرکز کرده است که احتمالا شامل تحریم نفتی، تحریم خطوط هوایی، رهگیری محموله های از راه دریا و همچنین مجازات بانک های چینی که با پیونگ یانگ تجارت می کنند می شود.

کره شمالی تمام احتیاجات نقتی خود را وارد می کند که اکثر آن از چین و حجم بسیار کمتر آن از روسیه می باشد. این کشور در سال گذشته حدود 270 هزار تن سوخت خود را از بنزین گرفته تا سوخت دیزلی وارد کرده است.

چندین سال است که صادرات نفت خام از چین به کره شمالی توسط گمرک این کشورها اعلام نشده است اما منابع می گویند که میزان آن حدود 520 هزار تن در سال است.

کارشناسان می گویند دیزل در کره شمالی برای کشاورزی اهمیت حیاتی دارد مخصوصا در این زمان از سال که پیش از فصل کاشت است و همچنین در اکتبر برای برداشت محصول. بنزین نیز عمدتا توسط صنعت حمل و نقل و صنایع نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اوایل این ماه مجله با نفوذ چینی گلوبال تایمز که موضع آن لزوما منعکس کننده سیاست رسمی دولت نیست گفت اگر کره شمالی برای بار دیگر آزمایش هسته ای انجام دهد امکان قطع ارسال محموله ها به این کشور وجود دارد.

اکثر تحلیلگران استدلال می کنند چنین سیاست سخت گیرانه ای بالقوه می تواند ثبات رژیم کیم جونگ اون را متزلزل کند و گفتند که کاهش واردات نفت می تواند گزینه معقول تری باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امریکا به بهانه جنگ با کره دنبال باج گیری از کشور هاست نه دفاع از کشور ها می خواهد هزینه جنگ را از کشورها بگیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار