بازدید 2880

نقش موثر مسابقات قرآنی در وحدت امت اسلام

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر وحدت و همبستگی امت اسلام درمقابل استکبار، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری دربیداری مسلمانان و یکپارچگی جهان اسلام دارد.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 28 April 2017
محمداسماعیل سعیدی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش موثری درهمبستگی و وحدت امت اسلامی دارد، گفت: وحدت میان کشورها و ملت های اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بارها مورد تاکید بنیانگذار انقلاب و رهبری قرارگرفته است، رهبرمعظم انقلاب بارها درسخنان خود تاکید کردند که قرآن کریم و مفاهیم عالی آن به روشنی همبستگی و مقابله با دشمنان اسلام را مطرح کرده است؛ بنابراین صحبت از امت اسلام درهرشرایطی به معنای توجه به  مفاهیم دین اسلام حول فرمایشات پیامبراسلام (ص) است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، افزود: به طورحتم اختلافات میان برخی کشورهای اسلامی ناشی از بی هویتی و دوری آنها از دنیای اسلام و قرآن کریم است، البته خدا درقرآن کریم تاکید کرده است که اختلاف باعث ازمیان رفتن شادابی و نشاط کشورهای اسلامی می شود؛ همچنین اختلافات میان کشورهای اسلامی به دلیل حضور حاکمان بی لیاقت در راس کشورهای مسلمان باعث غارت منابع معنوی توسط  مستکبران و زورگویان می گردد.

وی با تاکید بر وحدت و همبستگی میان ملل اسلامی، تصریح کرد:  یکی از موضوعات و اهداف دربرگزاری مسابقات قرآنی این است که بتوان اتصال میان امت و ملت های اسلامی را افزایش داد، بنابراین باید ازبرگزاری این مسابقات درکشورهای اسلامی استقبال کرد و امیدواریم کشورهای اسلامی از این مسابقات برای افزایش وحدت و امت واحده استفاده کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه غارت منابع معنوی و اسلامی درحال حاضر توسط حاکمان وابسته درکشورهای منطقه صورت می گیرد، گفت: در شرایطی که حاکمان وابسته هستند غارت منابع معنوی به سهولت و آسانی انجام می شود، ازاین رو زمانی می توان درمقابل نفوذ بیگانگان  ابستادگی کرد که هویت و تفکرات نسبت به مبانی اسلام پر رنگ باشد، بنابراین باید بتوان با استفاده از آموزهای قرآنی بنیان های اسلام را تقویت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: برگزاری مسابقات قرآن درجمهوری اسلامی ایران نقش موثری دروحدت کشورهای اسلامی دارد، زیرا پایه های جمهوری اسلامی ایران براساس اسلام انقلابی و تفکر مبارزه  درمقابل استکبار شکل گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل