بازدید 3275
پیش بازی

هفته ماقبل آخر لیگ/ اوج رقابت تراکتور و استقلال

پدیده بعد از 5 برد متوالی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس شکست خورد. شاگردان رضا مهاجری بعد از باخت سنگین 4 بر صفر برابر پرسپولیس اکنون به دنبال اعاده حیثیت هستند. اگر پدیده بازی را به استقلال واگذار کند مقابل هر سه تیم اول جدول بازنده شده است.
کد خبر: ۶۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 28 April 2017
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با انجام 8 مسابقه همزمان برگزار می شود.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالیکه تیم قهرمان این فصل مسابقات لیگ برتر مشخص شده، دو تیم برای نایب قهرمانی و سه تیم برای چهارم شدن تلاش می‌کنند، تا بتوانند بخت خود برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا را امتحان کنند.

پدیده - استقلال؛ تلاش برای نایب قهرمانی
پدیده بعد از 5 برد متوالی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس شکست خورد. شاگردان رضا مهاجری بعد از باخت سنگین 4 بر صفر برابر پرسپولیس اکنون به دنبال اعاده حیثیت هستند. اگر پدیده بازی را به استقلال واگذار کند مقابل هر سه تیم اول جدول بازنده شده است.

پدیده اکنون فقط برای دفاع از اعتبارش بازی می‌کند و استقلال برای کسب عنوان نایب قهرمانی تا فصل آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. شاگردان منصوریان یک بازی سنگین روز سه‌شنبه مقابل الاهلی امارات انجام دادند و با ساق‌های خسته به مشهد سفر می‌کنند. نتیجه بازی با پدیده برای آبی‌پوشان اهمیت فراوانی دارد. دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید و جابر انصاری‌ تک گل سه امتیازی آن مسابقه را به ثمر رساند.

پیکان- سایپا؛ دربی خودروسازان
دربی خودروسازان در حال و هوایی متفاوت برگزار می‌شود. سایپا که به عنوان مدعی وارد لیگ برتر شانزدهم شد اکنون برای بقا می‌جنگد و شاگردان فرکی تلاش می‌کنند با شکست پیکان جشن بقا! بگیرند. در آنسوی میدان تیم پیکان برای حفظ رتبه ششم تلاش می‌کند. شاگردان جلالی دیگر شانسی برای کسب سهمیه ندارند و شاید به اندازه بازیکنان سایپا برای پیروزی در این بازی انگیزه نداشته باشند. شکست سایپا در این بازی آنها را یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌کند اما پیروزی باعث خواهد شد که نارنجی‌پوشان در لیگ برتر ماندگار شوند. بازی رفت دو تیم یک بر صفر به سود پیکان به پایان رسید.

نفت تهران- صبای قم؛ دایی سند سقوط امضا می‌کند؟
علی دایی به صبا تیم سابقش رسید. نفتی‌ها اگرچه درگیر مشکلات مالی و مالکیتی هستند اما  در لیگ شرایط پایداری دارند هرچند سهمیه آسیایی در لیگ نمی‌گیرند اما چشم به فینال جام حذفی دارند تا با قهرمانی در این مسابقات فصل را رویایی به پایان برسانند. البته دایی می‌تواند حکم سقوط صبا را امضا کند. اگر نفت سه امتیاز از شاگردان مرفاوی بگیرد در آنصورت شرایط صبا برای بقا سخت خواهد شد. یاران مرفاوی تلاش می‌کنند تا سه امتیاز را بگیرند و مساوی هم به کار آنها نخواهد آمد. بازی رفت یک بر صفر به سود نفت به پایان رسیده بود. اگر در این بازی هم نفت پیروز شود سند سقوط صبا را دایی امضا کرده است

استقلال خوزستان- گسترش فولاد؛ در کمال آرامش!
آبی‌پوشان اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا در یک قدمی صعود هستند. با این حال این تیم در لیگ برتر در جمع مدعیان نیست و فقط برای رسیدن به رتبه‌ای بهتر از هفتمی تلاش می‌کند. گسترش فولاد هم که تیمی  پرامکانات است می‌خواهد در جمع 7 تیم اول لیگ برتر قرار بگیرد. نتیجه این بازی حساسیتی در صدر و قعر جدول ندارد. این بازی در کمال آرام برگزار می‌شود.

پرسپولیس- ذوب آهن؛ تقابل با سرخپوشان معترض و بی‌انگیزه
سرخپوشان با یک برد پرگل مقابل پدیده جشن قهرمانی خود در لیگ شانزدهم را هم برگزار کردند اما در لیگ قهرمانان آسیا شانس کمی برای صعود از گروه‌شان دارند. از سویی دیگر بازیکنان پرسپولیس اواخر هفته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان دست به اعتصاب زدند و بعید است مقابل ذوب آهن انگیزه زیادی برای برد داشته باشند. البته نتیجه بازی هم برای شاگردان برانکو اهمیتی ندارد ولی ذوب آهن که شکست سنگین 3 بر صفر را در لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین تجربه کرده می‌خواهد با گرفتن سه امتیاز رتبه چهارمی‌اش را تثبیت کند. ذوبی‌ها در لیگ قهرمانان هنوز شانس برای صعود دارند و باید هرچه سریع‌تر از نظر روحی و روانی ریکاوری شوند.

سپاهان- تراکتورسازی؛ نبرد نایب قهرمانی
حساس‌ترین بازی هفته در اصفهان برگزار می‌شود. در نصف جهان قرمزپوشان تبریزی مقابل زردپوشان صف آرایی می‌کنند و هر دو تیم هم از این بازی برد می‌خواهند. شاگردان قلعه‌نویی برای حفظ رتبه دومی و نایب قهرمانی تلاش سه امتیاز می‌خواهند و سپاهان هم به دنبال رسیدن به رتبه چهارم است تا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی آسیایی شود. قلعه نویی با جو باشگاه سپاهان و هواداران این تیم غریبه نیست.

ماشین‌سازی- سیاه جامگان؛ کاظمی یک تیم دیگر را سقوط می‌‌دهد؟
ماشین‌سازی اگرچه به لیگ یک سقوط کرده اما حریف سرسختی برای شاگردان اکبر میثاقیان به شمار می‌رود. فرهاد کاظمی که  سابقه سرمربیگری در تیم حریف دارد تلاش می‌کند این تیم را هم شکست بدهد تا سیاه جامگان هم به سرنوشت ماشین‌سازی دچار شود! اکبر میثاقیان می‌داند که بازی با سبزپوشان تبریزی دشوارتر از آنچیزی است که تصور می‌کند. اکبر میثاقیان تلاش می‌کند تا با حفظ سیاه‌جامگان در لیگ برتر نام خود را به عنوان یک متخصص بقا در فوتبال ایران ثبت کند.

نفت آبادان- فولاد خوزستان؛ دربی بدون حساسیت
دربی خوزستان حساسیتی برای دو تیم نخواهد داشت. نفت و فولاد خیال‌شان از بقا در لیگ برتر راحت است و بدون استرس در این بازی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. صنعت نفت یک امتیاز بیشتر از فولاد دارد و می‌خواهد  به رتبه‌ای بهتر از یازدهمی برسد. فولادی‌ها هم بدون استرس مقابل حریف خود قرار می‌گیرند و شاید بتوان یک بازی زیبا و پرگل را در آبادان دید.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر
شنبه 9 اردیبهشت – ساعت 18

پدیده مشهد– استقلال تهران / ورزشگاه ثامن مشهد
پیام حیدری – بابک داوری – علی اکبر نوری – جواد شرفی – ناظر: حسین عسکری

پیکان تهران- سایپا تهران /  ورزشگاه شهدا شهر قدس
اشکان خورشیدی – جلیل شعرانی – بابک عباسقلی زاده – محمدحسین ترابیان – ناظر: اسماعیل صفیری

نفت تهران – صبای قم /  ورزشگاه تختی تهران
بیژن حیدری – سعید قاسمی – امیررضا آشور ماهانی – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری

استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز /  ورزشگاه غدیر اهواز
سیدرضا مهدوی – قهرمان نجفی – یعقوب سخندان – علیرضا حیدرپناه – ناظر: مسعود عنایت

ماشین سازی تبریز- سیاه جامگان مشهد / ورزشگاه یادگار امام تبریز
موعود بنیادی فر – محمدرضا ابوالفضلی – تورج عیوض محمدی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدرضا فلاح

نفت آبادان – فولاد خوزستان /  ورزشگاه تختی آبادان
مهدی مرجانزاده – محمدرضا مدیرروستا – براتعلی مولوی – کوپال ناظمی – ناظر: حیدرشکور

سپاهان- تراکتورسازی تبریز /  ورزشگاه نقش جهان اصفهان
حمیدحاج ملک – علی میرزابیگی – سجاد طوری – علی صفایی – ناظر: علیرضا کهوری

پرسپولیس- ذوب آهن اصفهان /  ورزشگاه آزادی تهران
حسن اکرمی – هادی طوسی – فرهاد مروجی – علی بای – ناظر: مسعود مرادی 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل