بازدید 7145
میرسلیم در گفت و گوی ویژه خبری؛

مشتاق انتقادات سازنده خواهم بود/ حزب مؤتلفه هزینه‌های انتخاباتی من را تأمین می‌کند

وی اظهار کرد: از کسانی که رأی اقلیت را آورده‌اند، درخواست می‌کنم که برادرانه نقدهای منصفانه خود را ارائه کنند. من همواره نظریات و نقدهای دلسوزانه خود را برای رفع مشکلات به دولت‌های سر کار اعلام کردم؛ بنابراین مشتاق آنم که از انتقادهای سازنده هم برخوردار باشم.
کد خبر: ۶۸۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴ 27 April 2017
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در دولتم از انتقادات منصفانه و سازنده اقلیت استقبال می‌کنم.

به گزارش «تابناک»؛ سید مصطفی میرسلیم در برنامه گفت‌وگوی خبری در مورد رویکرد خود نسبت به فعالیت مطبوعات و رسانه‌ها اظهار کرد: قوام مردم‌سالاری دینی در این است هر دولتی که سر کار بیاید، از انتقادات منصفانه و سازنده اقلیت استفاده کند و من نه فقط اجازه می‌دهم رسانه‌ها انتقاد منصفانه کنند، بلکه آن‌ها را تشویق می‌کنم.

وی اظهار کرد: از کسانی که رأی اقلیت را آورده‌اند، درخواست می‌کنم برادرانه نقدهای منصفانه خود را ارائه کنند. من همواره نظریات و نقدهای دلسوزانه خود را برای رفع مشکلات به دولت‌های سر کار اعلام کردم؛ بنابراین مشتاق آنم که از انتقادهای سازنده هم برخوردار باشم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه هزینه تبلیغات انتخاباتی شما از چه طریقی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: اصل هزینه‌ها را نظام با برنامه‌های صدا و سیما تأمین می‌کند؛ اما اعضای حزب مؤتلفه و طرفداران این حزب نیز پشتیبان نامزد حزب مؤتلفه در انتخابات هستند و هزینه از این طریق تأمین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از امکانات دولتی انجام نمی‌شود.

میرسلیم درباره برنامه‌های خود برای رفع محرومیت در کشور نیز گفت: در سال 59 که در اثر جنگ تحمیلی با محرومیت و آوارگی هموطنان روبه رو شدیم، رسیدگی به آن‌ها را مدنظر قرار دادیم؛ بنابراین با حمایت از محرومان آشنا هستم. در سال‌های گذشته، استان‌های مختلف به نوعی با محرومیت مواجه بودند که متناسب با هر شرایط، باید برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت انجام شود. این برنامه‌ریزی باید بر مبنای شناخت وضعیت محرومان و رفع ریشه‌ای محرومیت‌ها باشد.
 
مشتاق انتقادات سازنده خواهم بود/ حزب موتلفه هزینه‌های انتخاباتی من را تأمین می‌کند
 
نامزد حزب مؤتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در پاسخ به اینکه آیا فهرست دارایی‌های خود و اعضای دولت خود را اعلام خواهد کرد، تصریح کرد: این تعهد نمی‌خواهد، زیرا یک وظیفه قانونی است. هم من هم وزرای انتخابی موظف هستند این کار را انجام دهند. همین الان هم این آمادگی را دارم که میزان درآمد خود را اعلام کنم. بعد از دوران خدمت هم دارایی‌های خود را اعلام خواهم کرد.

وی در مورد اهمیت سلامت و پاک‌دستی اعضای هیأت دولت خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما در سایه شایسته‌سالاری انجام می‌شود. شایسته سالاری هم بر دانش، تجربه و اخلاق حرفه‌ای مبتنی است که شرط اصلی آن پاک‌دستی است. تا پاک دستی نباشد، نمی‌توان به مسئولی اعتماد کرد. پاک‌دستی و سلامت از شرط‌های اصلی آغاز خدمت به مردم است. نباید در فکر مسئولان، مال‌اندوزی و رسیدن به امکانات وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری و رانت‌بازی خاطرنشان کرد: دولت برای خدمت کردن به مردم می‌آید، نه برای ریاست بر آن‌ها؛ بنابراین نباید بر مردم تکبر و فخرفروشی کند، بلکه باید فروتن باشد. افراد در دولت نباید اطلاعات را در اختیار خود و نزدیکانشان قرار دهند. اطلاعات باید در اختیار کل مردم باشد. اگر کارمندان دولت اطلاعات خود را برای راهنمایی مردم صرف کنند، نه برای ویژه‌خواری، خدمت آن‌ها مقدس خواهد شد.

میرسلیم در ادامه در پاسخ به اینکه در صورت اطلاع از مفاسد چه خواهید کرد، تصریح نمود: ریشه مفاسد از دستگاه اجرایی است و از آن‌جا مفاسد ممکن است به دستگاه قضایی یا مقننه سرایت یابد. برای مقابله با فساد هم باید به پیشگیری توجه کرد و هم به رسیدگی به تخلفات. باید کاری کرد که اصلا فساد شکل نگیرد و به طور جدی هم باید با فساد برخورد شود. مسئولان باید قاطعانه با علامت‌های شروع فساد برخورد کنند.

میرسلیم تأکید کرد: دستگاه قضایی باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه و وابستگی سیاسی با مفاسد مقابله کند و نمایندگان مجلس نیز هرجا دیدند گرایشی به سوی زدوبند از سوی مجریان وجود دارد، باید آن را به رئیس دستگاه اجرایی خبر دهند. این حکم برای برادران،‌ فرزندان، اطرافیان و همه اعضای دولت در صورتی که رئیس جمهور شوم،‌ صادق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل