بازدید 1824

کاهش اندک تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان

بر اساس یک گزارش سازمان ملل، تلفات غیرنظامیان در افغانستان در 3 ماه نخست سال 2017 اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 27 April 2017
 بر اساس یک گزارش سازمان ملل، تلفات غیرنظامیان در افغانستان در 3 ماه نخست سال 2017 اندکی کاهش یافت.

العالم -به نقل از رویترز؛ سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد تلفات افراد غیرنظامی در جنگ افغانستان در 3 ماه نخست سال جاری میلادی اندکی کاهش یافت؛ رخدادی که بیشتر به فرار مردم از مناطق درگیری مرتبط است.
 
بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر سازمان ملل در کابل، از ژانویه تا مارس 715 فرد غیرنظامی در جنگ افغانستان جان خود را از دست دادند و 1466 نفر مجروح شدند که در مجموع در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
یکی از عوامل ایجادکننده این کاهش، نزول 19 درصدی تلفات بر اثر درگیری زمینی نیروهای امنیتی با پشتیبانی غرب با تروریست‌های طالبان و داعش است. اما به گفته تنظیم‌کنندگان گزارش سازمان ملل، فرار بیش از نیم میلیون افغان از مناطق درگیری در سال 2016 – که یک رکورد محسوب می‌شود -- احتمالاً مهمترین دلیل کاهش تلفات جنگ افغانستان است.
 
در سال 2016، 3498 فرد غیرنظامی در افغانستان بر اثر درگیری‌ها جان باختند و 7920 نفر زخمی شدند. این آمار، 2016 را به مرگبارترین سال برای افغان‌ها تبدیل کرده است.
 
این گزارش به افزایش 24 درصدی قربانیان زن و افزایش 3 درصدی قربانیان کودک اشاره می‌کند. همچنین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی دست‌کم 62 درصد از قربانیان بر اثر حملات طالبان و گروه تروریستی داعش جان خود را از دست دادند و یا مجروح شدند. اما در همین مدت، 72 شهروند افغان بر اثر حملات هوایی ارتش افغانستان و هواپیما‌های آمریکایی جان باختند و 76 نفر نیز مجروح شدند؛ درحالیکه این آمار برای 3 ماه نخست سال 2016، به ترتیب 8 کشته و 21 مجروح بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر