بازدید 4849
تصمیم‌گیری اصولگرایان در واپسین لحظات؛

تصمیم رئیسی، قالیباف و میرسلیم برای ادامه رقابت با روحانی چیست؟!

گفته می شود، دو سناریوی انتخاباتی جدی مورد نظر جریان اصولگرایی است و قرار است بر اساس همین دو شیوه و متد کار خود را برای انتخابات پیش رو ادامه دهند. بر همین اساس برای مشخص شدن این وضعیت گویا اصولگرایان بنا دارند انتقادات خود به وضعیت موجود را صریحا در فرصت تبلیغاتی پیش رو بیان کرده و در روزهای واپسین انتخابات تصمیم انتخاباتی خود را رونمایی کنند.
کد خبر: ۶۸۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 29 April 2017

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی دوران تبلیغات خود را سپری می کند که اصولگرایان با سه گزینه در این دوره حضور دارند و در فاصله 20 روز مانده تا برگزاری این انتخابات باید تاکتیک نهایی خود را برای پیروزی در این عرصه پیاده کنند.

به گزارش «تابناک»، اصولگرایان که هم اکنون با سه گزینه «سید ابراهیم رئیسی، محمدباقرقالیباف و سید مصطفی میرسلیم در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری حضوری فعال دارند، برنامه ها و ایده های مورد نظر خود را یکی – یکی انجام می دهند و از فرصت تبلیغات به بهترین شکل ممکن برای بیان نظرات، عقاید و برنامه های شان بهره گرفته اند.

این روزها با گرم شدن تنور انتخابات بسیاری از چهره ها و بزرگان اصولگرایی صحبت هایی را از انصراف احتمالی دو گزینه خود به نفع یکی از گزینه ها مطرح می کنند ولی اینکه این موضوع چقدر عینیت و واقعیت پیدا کند، هنوز زود است و گویا این طیف سیاسی دو برنامه مشخص برای این عرصه در نظر دارند.

البته برخی از کناره گیری احتمالی یک یا دو گزینه اصولگرایان به نفع گزینه ای که بیشترین شانس را داشته باشد و در نظرسنجی ها نیز دارای شرایط خوبی باشد، سخن می گویند؛ ولی هنوز هیچ چیز معلوم نیست و تقریبا هر 3 کاندیدای اصولگرایان بر ضرورت حضور در انتخابات و رقابت با نامزدهای دیگر تاکید دارند.

در این بین نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و یکی از حامیان قالیباف در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» تاکید کرد: قالیباف در این دوره از انتخابات تاپایان در صحنه رقابت باقی خواهد ماند.

«رضا شیران خراسانی» تصریح کرد: قالیباف بنایی برای انصراف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری به نفع نامزد دیگری ندارد.

این نماینده مجلس تاکیدکرد:در حال حاضر طبق نظرسنجی ها قالیباف نسبت به سایر رقبای اصولگرا خود از وضعیت بهتری برخوردار است.

در سوی دیگر به سراغ یکی از اعضای حزب موتلفه اسلامی رفتیم تا در خصوص شرایط «سید مصطفی میرسلیم» و تصمیمات انتخاباتی او سئوالاتی را مطرح کنیم.

عضوشورای مرکزی حزب موتلفه نیز درباره اینکه آیا میرسلیم قصد دارد به نفع رئیسی یا قالیباف صحنه انتخابات را ترک کند یا خیر؟ گفت: میرسلیم یک گزینه مستقل در جریان انتخابات ریاست جمهوری و بنایی را برای خروج از صحنه انتخابات ندارد.

«حمیدرضا ترقی» خاطرنشان کرد:اگر بنایی برای کناره رفتن نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد، باید قالیباف و رئیسی به نفع میرسلیم کنار بکشند.

ترقی تاکیدکرد: حزب موتلفه به عنوان اصلی ترین حامی میرسلیم تا آخرین روز در کنار وی خواهد بود؛ چرا که وی قصدی برای کناره گیری از صحنه رقابت ندارد.

اگرچه موفق به برقراری ارتباط با نمایندگان «سید ابراهیم رئیسی» برای جویا شدن آخرین وضعیت وی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تصمیمات او نشدیم، اما خبرها حکایت از ماندگاری رئیسی در صحنه انتخابات دارد.

از قرار معلوم وضعیت رئیسی در نظرسنجی ها مثبت و شاخص نشان دهنده موقعیت وی رو به بالا و افزایش است، لذا او را نیز باید یکی از کاندیداهای جدی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و از رقیبان سرسخت «حسن روحانی» باید دانست.

حال با توجه به مواضع صریح و شفاف حامیان 3 کاندیدای اصولگرای حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و تاکید بر حضور نامزدهای مدنظرشان تا آخرین روز در عرصه انتخابات باید منتظر باشیم و ببینیم که اصولگرایان در قالب سازوکار جمنا که قالیباف و رئیسی دو گزینه نهایی آنها و میرسلیم از گزینه های اولیه آن محسوب می شوند؛ چه راهبردی را برای پیروزی در مقابل جریان رقیب یعنی ائتلاف اصلاح طلبان – اعتدالگرایان اتخاذ خواهند کرد.

گفته می شود، دو سناریوی انتخاباتی جدی مورد نظر جریان اصولگرایی است و قرار است بر اساس همین دو شیوه و متد کار خود را برای انتخابات پیش رو ادامه دهند. بر همین اساس برای مشخص شدن این وضعیت گویا اصولگرایان بنا دارند انتقادات خود به وضعیت موجود را صریحا در فرصت تبلیغاتی پیش رو بیان کرده و در روزهای واپسین انتخابات تصمیم انتخاباتی خود را رونمایی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار