بازدید 19620

دو سوم مردم مکزیک، اکوادور و شیلی چاق هستند

کد خبر: ۶۸۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 26 April 2017
گزارش جدید سازمان ملل متحد حاکی از آن است که بیش از دو سوم مردم مکزیک، شیلی و اکوادور دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

به گزارش ایسنا، طبق بررسی سازمان ملل متحد معضل اضافه وزن یا چاقی در سال ده‌ها میلیارد دلار برای اقتصاد این سه کشور هزینه دارد، نرخ ابتلا به بیماری‌ها را افزایش داده و خدمات رسانی در حوزه سلامت را با مشکل روبرو می‌کند.

درحالیکه تعداد افراد گرسنه در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب در ۲۵ سال گذشته به نصف کاهش پیدا کرده این منطقه اکنون در تلاش برای مقابله با همه‌گیر شدن چاقی است.

کارشناسان معتقدند تغییر رژیم غذایی از جمله مصرف خوراکی‌های فرآوری شده و حاوی میزان بالایی نمک، مواد قندی و چربی در کنار سبک زندگی کم تحرک موجب افزایش نرخ چاقی شده‌ است.

برنامه جهانی غذا (WFP) در اطلاعیه‌ای آورده‌ است: تاثیر این وضعیت بر آینده کشورها وحشت‌آور است، سوء تغذیه رو به کاهش است اما پیش بینی می‌شود چاقی بار اقتصادی و اجتماعی بیشتری بر منطقه وارد می‌کند. در این بررسی آمده‌ است طی شش دهه آینده افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن برای مکزیک ۱۳ میلیارد دلار هزینه خواهند داشت. این رقم در دو کشور اکوادور و شیلی به ترتیب سه میلیارد و یک میلیارد دلار برآورد شده است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) چاقی در سراسر جهان همه‌گیر شده و هر سال به مرگ دو میلیون و ۸۰۰ هزار فرد بزرگسال منجر می‌شود. همچنین بیماری‌های مرتبط با چاقی بیش از گرسنگی مرگ و میر افراد را به همراه دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، در آمریکای لاتین چاقی به طور فزاینده‌ای بر ساکنان مناطق فقیر بخصوص زنان تاثیر می‌گذارد. مکزیک یکی از کشورهای جهان است که با مزمن‌ترین بحران چاقی روبروست و ۷۴ درصد زنان و ۷۰ درصد مردان آن دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر