بازدید 3065
سیف:

سیاست‌های بانک‌مرکزی به انتخابات مرتبط نیست

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی از اظهارنظرها در خصوص بازار ارز سیاسی است، گفت:سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست .
کد خبر: ۶۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 24 April 2017
 رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی از اظهارنظرها در خصوص بازار ارز سیاسی است، گفت:سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست .

به گزارش تسنیم، ولی الله سیف در خصوص قیمت ارز گفت: ثبات نسبی در بازار ارز طی چهار سال گذشته در ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد:برنامه ریزی های اقتصادی بانک مرکزی به نحوی بود که از نوسانات غیرمنطقی ارز جلوگیری شود و در این رابطه تلاش شد نگرش به بازار ارز اصلاح شود.

وی گفت:باید اجازه داد قیمت ارز با واقعیت های اقتصاد هماهنگ باشد ؛ البته نقش مهم بانک مرکزی به این نحو است که از هیجانات کوتاه مدت ناشی از اخبار سیاسی جلوگیری کند تا فرصت برای رونق بازار سوداگری ایجاد نشود.

سیف افزود: بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز پیش بینی انجام نمی دهد اما تلاش دارد از ایجاد شوک ناگهانی در بازار ارز جلوگیری کند.

وی ادامه داد:در بسیاری از کشورها که از درآمد نفتی برخوردارند با کاهش قیمت نفت، شوک در بازار ارز ایجاد می شود ، اما در ایران بازار مدیریت شد.
سیف گفت:بانک مرکزی از آرامش نسبی ایجاد شده در اقتصاد، ناشی از ثبات نسبی در بازار ارز حمایت می کند و نباید فراموش کرد انجام این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:بخشی از اظهارنظرها در خصوص بازار ارز کارشناسی و علمی است اما بخشی از اظهارنظرها با توجه به نزدیک بودن انتخابات، سیاسی است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود:سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست و با هدف منطقی بودن نرخ ارز ، بازار را مدیریت می کند./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر