بازدید 22213

جزیره خوردنی ایران!

کد خبر: ۶۸۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 23 April 2017
هُرمُز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس و در ۸ کیلومتری بندرعباس است. جزیره‌ای با کوه‌های زرد، سفید و قرمز که در جنوب ایران می‌درخشد.

به گزارش مهر، در میان کوه‌های جزیره هرمز، کوه قرمز رنگی به نام «گِلَک» وجود دارد که مردم محلی از خاک سرخ آن به عنوان ادویه در طبخ ماهی و نان و تهیه ترشی، مربا و سُس استفاده می‌کنند. از این خاک در صنایع سرامیک‌سازی و رنگسازی نیز استفاده می‌شود.

در این جزیره به جز دیدنی‌های طبیعی بسیار، موزه و نگارخانه دائمی احمد نادعلیان هم وجود دارد که در آن آثار هنری و دست‌سازه‌هایی با خاک سرخ هرمز به چشم می‌خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
همچین جیزایی رو برادارن عرب جنوبی نداشتن جزایز مصنوعیشو ساختن کردنش مرکز تجارت دنیا. شما با افتخار این تصاویرو نشون می دید؟؟
می گن خاکشو دارن میفروشن،درسته؟!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
بله متاسفانه درسته هیچکی هم به فکر نیست
کافیه یکبار به این منطقه بروید قطعا لذت می برید. ولی برای رفت و آمد کلی معطلی و بدبختی می کشید. آنجا دشتسویی پیدا نمی کنید، یک جای مناسب برای غذا و اقامت وجود ندارد. افسوس می خورید که چرا این جزیره زیبا به قطبی گردشگری در خاورمیانه تبدیل نشده است و جزایر سیمانی همسایه ها شده اند.
فوق العاده بود
صفای این مردمو با صد تا برج عوض نمی کنیم.
این بنادر بایستی جزئ ابادترین شهرهای می بودند ولی اکنون چی
محلی ها میگن چون خاک سرخش تلخه آن را با پودر ماهی ساردین مخلوط می کنند و به آرد نان اضافه می کنند و باز هم محلی ها می گن خاک سرخ را یکی از آقازاده ها انحصارا به ترکیه برای ضد زنگ کشتی و به آمریکا برای مواد آرایشی می فروشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
شک نکن که محلی ها راست میگن .
آفرین چقدر عالی
خیلی جزیره زیبایی است. عکس دوم از بالای تپه سنگی واقعا دیدنی است. امیدوارم سفر به این جزیره قسمت همه علاقه مندان به مناظر زیبای طبیعت بشه. از لحاظ اقتصادی هم به مردم جزیره کمک خواهد شد.
فقر و دیگر هیچ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس