بازدید 2875

سبقت هند و چین از فرش ایران در بازارهای جهانی

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان صادرات فرش ایران طی سه سال گذشته نصف شده است.
کد خبر: ۶۸۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 22 April 2017
علی وقف چی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیکارشدن برخی از فرش بافان در کشور وآخرین وضعیت این هنر  و صنعت ملی و بومی گفت: متاسفانه درصنعت فرش در چندسال گذشته بر اساس اظهارنظر تجار و صادرکنندگان، میزان صادرات فرش ایران به نصف کاهش یافته است.

صنعت فرش نیازمند حمایت و مشوق های صادراتی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:کاهش صادرات فرش ایران نشان می دهد که توجه و حمایت از صادرات، پرداخت مشوق های صادراتی و تسهیلات بانکی ارزان قیمتی که بتواند این مشکل را مرتفع کند،انجام نگرفته است که همین عدم حمایت آسیب جدی برای صادرات فرش ایران به بازارهای جهانی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:بسیاری از کشورها علاقمند به خرید فرش ایرانی بوده و هستند؛اما به دلیل مشکلاتی همچون افزایش قیمت تمام شده این محصول نسبت به سایر کشورها با وجود اینکه ما در دنیا حرف اول را می زدیم کشورهایی همچون هند،چین، افغانستان و پاکستان در حال سبقت گرفتن از ما هستند.

کشور ما با فرش ایرانی در دنیا شناخته شده است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دنیا ایران را بیشتر با فرش ایرانی می شناسند، افزود: برای احیای صنعت غنی و با اصالت فرش ایرانی فراکسیون فرش و صنایع دستی را در مجلس تشکیل داده ایم که تا به امروز حدود سه ماه از عمر آن می گذرد.

تهیه طرحی برای مرتفع کردن مشکلات حوزه فرش و صنایع دستی

وی ادامه داد: در این فراکسیون در پی تدوین طرحی هستیم که مشکلات صنایع دستی و فرش کشور را تا حدودی مرتفع شود و حداقل تا 10 سال آینده بگوییم که طرح جامعی در این ارتباط به مجلس آمد و مشکلات قانونی را حل  کردیم،هرچند دشوار است اما باید برای دستیابی مجدد به بازارهای جهانی تلاش کنیم.

تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی گام موثری در حرکت به سوی اقتصاد غیرنفتی

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا موافق وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی و و صنایع دستی هستید؟ گفت: ما از ابتدا با این طرح موافق بوده و در جلسه اخیر فراکسیون فرش و صنایع دستی یکی از موضوعات مهمی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت،این موضوع بود که حتما باید سازمان مستقل فرش و صنایع دستی داشته باشیم که خوشبختانه با حمایت دیگر نمایندگان با یک فوریت این طرح درصحن علنی موافقت شد که به نظر می رسد برای دستیابی به اقتصاد غیرنفتی گام موثری خواهد بود.

وقف چی در ادامه تاکیدکرد: ایران با وجود مناظر طبیعی زیبا در چهارفصل سال  دارای ظرفیت بسیار بالایی در گردشگری است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید مردم را به استفاده از صنایع دستی ایرانی تشویق کرد،گفت: امروزه شاهد استفاده ازظروف مسی در میان خانواده ها هستیم و خوشبختانه کشور نیز در صنعت مس حرف های بسیاری برای گرفتن دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها