بازدید 5883
عضو سابق شورای نگهبان در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نامزدها از دادن وعده‌های خلاف عرف پرهیز کنند/ فضای سیاسی نباید ملتهب شود

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری، نباید وعده و وعیدهایی به مردم بدهند که تحقق آنها با توجه به ظرفیت موجود در کشورمان امکان پذیر نباشد، چون در پیش گرفتن این رویه فضای سیاسی کشور را ملتهب کرده و برگزاری انتخابات را با مشکلاتی روبه رو می‏ کند.
کد خبر: ۶۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 20 April 2017
پرهیز نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری از دادن وعده و وعیدهای خلاف عرف به مردم و لزوم جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب سیاسی کشور از جمله موضوعاتی که که بسیاری از مسئولان و بزرگان نظام به ویژه در زمان انتخابات بر آن تأکید دارند. از این روی، کاندیداها باید برنامه های خود را بر این اساس تنظیم و تعیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» گفت: نامزدهای انتخابات ریاست‏جمهوری باید از دادن وعده‎های خلاف عرف به مردم خودداری کنند.

آیت‏الله عباس کعبی پیرامون فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات اظهار کرد: انتظار می‎رود گزینه‎هایی که در نهایت به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست‏جمهوری از سوی شورای نگهبان معرفی می‎شوند، نسبت به اظهارات و صحبت‎هایی که بیان می‏کنند، هشیار باشند.

وی افزود:وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری، نباید وعده و وعیدهایی به مردم بدهند که تحقق آنها با توجه به ظرفیت موجود در کشورمان امکانپذیر نباشد، چون در پیش گرفتن این رویه فضای سیاسی کشور را ملتهب کرده و برگزاری انتخابات را با مشکلاتی روبه رو می‏ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی، حل مشکلات کشور به خصوص در حوزه اقتصادی، مهم‎ترین موضوع کشورمان است؛ از این روی، افرادی که در انتخابات ریاست‎جمهوری به جای تخریب، باید برنامه‎های مهمی برای حل این مسائل ارائه دهند تا از میزان مشکلات مردم کاسته شوند.

کعبی تأکید کرد: پرهیز از تخریب رقبای انتخاباتی از دیگر مسائل مهمی است که در جریان انتخابات باید مدنظر قرار گیرد؛ موضوعی که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: متأسفانه، رویه و خط فکری که هم اکنون از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست‏جمهوری در تخریب گزینه‎های دیگر صورت گرفته، درست و منطقی نیست و فضای سیاسی کشور را ملتهب کرده و به صلاح نظام اسلامی نیست.

عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما باید در مسیری در جریان انتخابات گام برداریم که اجازه هیچ گونه سوء استفاده و فرصتی را برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی فراهم نکنیم. از این روی، نامزدهای انتخابات ریاست‏جمهوری باید در اظهارات و صحبت‎هایی که مطرح می‏کنند، مصالح نظام را در نظر بگیرند.

کعبی تصریح کرد: باید صحبت‌ها و اظهارنظرهایی در دورهمی‎های انتخاباتی مطرح شود که پیرامون حل مشکلات کشور باشد، نه تخریب سایر رقبا، زیرا اتخاذ این رویه نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‎کند، بلکه فضای سیاسی را از تنش پرکرده و سبب نفوذ دشمنان کشورمان به فضای انتخاباتی کشور می‎شود.

وی در پایان یادآور شد: جریانات سیاسی، نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها در جریان رقابت در انتخابات نسبت به صحبت‎ها و اظهاراتی که بیان می‏کنند، هشیار باشند تا خوراکی را برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم نکنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان