بازدید 2998

افزایش ارتباط پارلمانی میان ایران و هند در توسعه مناسبات دوستانه موثر است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور از جمله کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور در توسعه مناسبات دوستانه فیمابین موثر است.
کد خبر: ۶۸۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 20 April 2017
ساوراب کومار سفیر هند در تهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه (30/01/96) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات حسنه و رو به رشد دو کشور گفت: ایران و هند به عنوان دو کشور بزرگ در منطقه و جهان از اشتراکات و ظرفیت های فراوانی برخوردارند که می بایست از آن ها در جهت توسعه مناسبات فیمابین بهره گیرند.

وی در ادامه افزود: ایران و هند می توانند در حوزه هایی همچون انرژی، فناوری های نوین، اقتصاد، کشاورزی و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف زیربنایی در دو کشور همکاری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موافقتنامه های منعقد شده بین دو کشور، بر لزوم اجرای آن ها تاکید کرد و افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف استقبال می کند.

بروجردی در پایان این دیدار با تاکید بر لزوم همکاری مشترک دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله در مجامع و کنفرانس های جهانی گفت: افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور از جمله کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور در توسعه مناسبات دوستانه فیمابین موثر است.

ساوراب کومار سفیر هند در تهران نیز در همین دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط همه جانبه با ایران گفت: دولت و مجلس هند همواره از روند توسعه مناسبات با ایران در عرصه های مختلف استقبال می کند.

وی در ادامه افزود: اشتراکات و قرابت های تاریخی و فرهنگی ایران و هند ظرفیت مناسبی را برای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین فراهم کرده است که می بایست از آن استفاده کرد.

سفیر هند در تهران همچنین ارتباطات پارلمانی را مهم خواند و افزود: همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور در شناسایی زمینه های همکاری و رفع موانع گسترش ارتباطات اهمیت دارد.

وی در پایان این دیدار توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی از جمله توسعه صنعت گردشگری را خواستار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار