بازدید 2349

تلاش ترامپ برای جایگزینی «اوباما کر» در 100 روز آغاز فعالیتش

به گفته دو منبع آگاه، دونالد ترامپ به دنبال آن است تا پیش از پایان 100 روز اول ریاست جمهوری خود، برنامه درمانی اوباما را با طرح جدیدی جایگزین کند.
کد خبر: ۶۸۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 20 April 2017

به گفته دو منبع آگاه، دونالد ترامپ به دنبال آن است تا پیش از پایان 100 روز اول ریاست جمهوری خود، برنامه درمانی اوباما را با طرح جدیدی جایگزین کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سی ان ان، در حالی دولتمردان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش دارند تا برنامه موسوم به «اوباما کر» را در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت ترامپ با طرحی دیگر جایگزین کنند که تا پیش از این کنگره با طرح پیشنهادی آن‌ها مخالفت کرده بود.

اکنون به گفته منابع آگاه تلاش‌ها برای جایگزینی این طرح پس از بازگشت اعضای کنگره از تعطیلات، در هفته آینده احیا خواهد شد.

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ که نسبت به تصویب طرح ترامپ و جایگزینی اوباما کر خوش بین است، در این باره می‌گوید: به اعتقاد من پیروزی ما در رای‌گیری غیر ممکن نیست اما باید نسبت به مخالفت بعضی‌های از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان با قسمت‌هایی از این لایحه هشیار بود.

وی ادامه می‌دهد: ما معتقدیم که نیازی به بازنویسی این لایحه نیست. تنها یک خلاء اعتماد میان نمایندگان و دولت وجود دارد. به محض اینکه ما این مسئله را حل کنیم در رای‌گیری پیروز خواهیم شد.

ترامپ نیز پیش از این در روز سه‌شنبه نسبت به تصویب لایحه درمانی خود در کنگره ابراز امیدواری و عنوان کرده بود: ما قرار است به زودی شاهد یک پیروزی بزرگ باشیم چرا که من معتقدم برنامه درمانی ما به زودی تصویب می‌شود و دولت هیچ شکستی در این موضوع متحمل نخواهد شد.

این در حالی است که با توجه به زمان‌بندی کاخ سفید، احتمال چنین پیروزی بسیار پایین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار