بازدید 1974

درخواست اپوزیسیون حامی کردها در ترکیه برای ابطال رفراندوم

اپوزیسیون حامی کردها در ترکیه امروز (چهارشنبه) با ارائه شکایتی به هیات انتخابات خواستار ابطال رفراندوم اخیر به دلیل تخلف‌های گسترده شد.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 19 April 2017

اپوزیسیون حامی کردها در ترکیه امروز (چهارشنبه) با ارائه شکایتی به هیات انتخابات خواستار ابطال رفراندوم اخیر به دلیل تخلف‌های گسترده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رفراندوم روز یکشنبه که با پیروزی رجب طیب اردوغان،‌رئیس‌جمهوری ترکیه به اتمام رسید هنوز با حواشی بسیاری همراه است. تصمیم هیات عالی انتخابات ترکیه برای معتبر دانستن برگه رای‌هایی هم که مهر رسمی نداشتند، صدای اپوزیسیون ترکیه را درآورد. آنها معتقدند تخلف‌هایی صورت گرفته که سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برد.

معاون حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت،‌ حقیقت این است که رفراندوم در شرایطی برگزار شد که وضعیت اضطراری حاکم است، دو تن از رهبران و چندین تن از مقام‌های ارشد این حزب زندانی هستند، درخواست نامزدها برای نظارت بر حوزه‌ها رد شد و منابع دولتی در کمپین "آری" استفاده شد.

 او همچنین گفت که تصمیم دقیقه نودی هیات انتخابات درباره برگه‌های رای موجب شد تا اطلاعات رای‌دهندگان ثبت نشود و این بدین معناست که نمی‌شود مشخص کرد چه تعداد از آراء معتبر است. علاوه بر این، برخی از رای‌دهندگان نتوانستند به صورت خصوصی رای خود را بیندازند.

این مقام حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت: نتایج این رفراندوم برای همیشه مورد مناقشه خواهد بود. شما نمی‌توانید تغییری در یک سیستم سیاسی بر پایه چنین رفراندوم جنجالی و غیر منصفانه‌ای اعمال کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر