بازدید 3111

شوراها باید متناسب با اصول قانون اساسی ارتقا یابند

عضو هیات ریسه مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر ارتقا جایگاه شوراها، گفت: شورای پنجم باید شهر را سالم و عاری از فساد و آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی‌های اقتصادی و مالی کند.
کد خبر: ۶۸۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 19 April 2017
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری در خصوص اولویت‌های شورای پنجم، گفت: در پنجمین دوره از فعالیت شورا تغییر و تحولاتی لازم است که ارتقا جایگاه شورا مهم‌ترین و نخستین این تغییرات باید باشد، در حقیقت شورای شهرداری باید به شورای شهر تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای پنجم شور باید نسبت به تقویت وظیفه نظارتی خود نسبت به شهرداری اهتمام جدی داشته باشد، تصریح کرد: شورا باید با نگاه کاملا نظارتی و حقوقی انجام وظیفه کند، یکی از نواقص چهار دوره فعالیت شورا برخورد با تسامح با موضوعاتی چون گزارش حسابرسی بودجه سالانه شهرداری است.

 تراکم فروشی علاج مشکلات شهر در چهار دوره فعالیت شوراها بوده است

وی با بیان اینکه چالش‌های بزرگی در شهر وجود دارد که شورای پنجم باید علاج فوری برای آنها در نظر گرفته شود، ادامه داد: این چالش‌ها شامل آلودگی هوا و جلوگیری از تزریق بودجه سمی و منابع مالی به بودجه شهرداری است، متاسفانه در دوره‌های گذشته برای رفع مشکلات شهری و توسعه شهر به اقداماتی چون فروش تراکم و شهر پرداخته شده است.

صادقی با تاکید بر تحقق شهر سالم و با نشاط، گفت: شورای پنجم باید تلاش کند تا شهر سالم و عاری از فساد شود، به نحوی که آلودگی های زیست محیطی و آلودگی های اقتصادی و مالی از بین برود.

 

لزوم توجه به توزیع منطقه‌ای در شوراها برای صیانت از منافع مناطق

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در توضیح ترکیب اعضای شورای پنجم با یادآوری کاهش تعداد اعضا، گفت: کاهش تعداد اعضا برای کلانشهری چون تهران شاید مناسب نباشد اما در صورت تحقق اهداف شهر این موضوع برای دوره های بعد اصلاح خواهد شد. البته بهتر است توزیع منطقه‌ای هم در شورای شهر داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگانی از مناطق مختلف شهر در شورای شهر حضور داشته باشند تا بتوان به طور شفاف و مشخص مشکلات تمامی مناطق را مرتفع کرد، در این زمینه قانون شوراها را هم می توان اصلاح کرد چراکه در شهرهای بزرگ دنیا مانند نیویورک به هیمن صورت است تا منافع منطقه‌‌ای حفظ شود.

 

لزوم ارتقا شورا متناسب با اصول مندرج در قانون اساسی

عضو هیات ریسه مجمع نمایندگان تهران با یادآوری ایراد اساسی  و زیربنایی شوراها، گفت: شوراهای شهر فعلی با آنچه در اصول قانون اساسی آمده کاملا متفاوت است، به نوعی که شوراهای فعلی سطح پایین و تنزل یافته شوراهای واقعی شهر و روستاست، قانون اساسی اختیارات گسترده‌تری برای شوراها در نظر گرفته بنابراین بهتر است بستر اصلاح قانون برای تحقق اصول قانون اساسی و ارتقا جایگاه شوراها تعبیه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار