بازدید 2867

شاخص های رجل سیاسی و مذهبی باید تبیین شود

نماینده مردم کنگاور، صحنه وهرسین در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس باید مصوبه‌ جدیدی برای تعیین شرایط رجل سیاسی و مذهبی داشته باشد و به شورای نگهبان ارائه دهد، حتی در صورت رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان باید بر آن اصرار ورزد تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۶۸۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 19 April 2017
حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم ارائه تفسیر "رجل سیاسی و مذهبی"، اظهار داشت: اساسا وقتی برای ویژگی‌های تصدی منصبی به بیان کلیاتی از شرایط اکتفا شود، این شبهه به وجود می‌آید که همه افراد خود را شایسته تصدی آن منصب می‌دانند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه وهرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط "رجل سیاسی و مذهبی" باید مشخص شود، بیان کرد: سوابق و ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی باید تعیین گردد تا افرادی که تمایل به حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارند، متوجه شوند که آیا دارای این ویژگی‌ها هستند یا خیر؟.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملاک اندازه گیری افرادی که قصد ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، باید تعیین شود، ادامه داد: چه شورای نگهبان چه مجلس شورای اسلامی باید وظیفه تعیین ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی را انجام دهند.

سلیمانی با بیان اینکه عدم تعیین ویژگی های ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یک نقص است، متذکر شد: صرف بیان شرایطی کلی در قانون اساسی، برای عدم ورود گسترده افراد در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اقناعی را ایجاد نکرده است و به همین دلیل تعداد زیادی از افراد در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد چه به عنوان آئین نامه ای که شورای نگهبان می‌گوید یا کار جدیدی که مجلس می‌خواهد، این نقص برطرف شود، افزود: مجلس باید مصوبه‌ جدیدی داشته باشد و به شورای نگهبان ارائه دهد، حتی در صورت رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان باید بر آن اصرار ورزد تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنکاش در مورد گذشته که چه اقداماتی انجام شده، رافع مشکلات نیست، گفت: به جای تعیین مقصر باید اقدامی انجام شود تا مشکلات فعلی برطرف گردد، بنظر من نمایندگان باید طرحی را در این زمینه تهیه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان