بازدید 2599

پیگیری اعتراضات، تنها از راه قانونی انجام شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه همه باید به قانون تمکین کنیم و اگر اعتراض داریم باید از مجرای قانون پیگیری شود، گفت: اگر فردی این قاعده را برهم زند، مشخص می‌شود که نظام را خوب نشناخته است.
کد خبر: ۶۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 19 April 2017
پرویز فتاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، اظهار داشت: آموخته ما از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این است که ساز و کار انتخابات را بپذیریم، زیرا ساختار نظام به گونه‌ای طراحی شده که همه ارکان نظام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با رای مردم انتخاب شوند و بازی در زمین دموکراسی را باید همگان بپذیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پذیرش قانون‌مداری لازمه دیگری برای حضور در انتخابات است زیرا جمهوری اسلامی ایران، حکومتی دینی است، بیان کرد: به همین دلیل است که بعد از انتخاب رئیس جمهور، رهبری معظم انقلاب باید آن را تنفیذ کنند و مهر شرعی بر آن بزنند یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پس از انتخاب، باید سوگند یاد کنند تا جنبه شرعی پیدا کند.

فتاح با بیان اینکه همه باید به قانون تمکین کنیم و اگر اعتراض داریم باید از مجرای قانون پیگیری شود، متذکر شد: اگر فردی این قاعده را برهم زند، مشخص می‌شود که نظام را خوب نشناخته است، در این زمینه نظام هم نشان داده که وسعت نظر و ظرفیت دارد تا اعتراضات را حل کند.

وی با بیان اینکه فضای سیاسی منطقه ما و اوضاع و احوال سیاسی نشان می‌دهد که به انتخاباتی پر شور و حضوری حداکثری نیاز داریم تا که مهر باطلی بر همه یافته‌ها و بافته‌های آمریکا و اذنابش بزند، افزود: فارغ از نتیجه انتخابات، حضور حداکثری مردم بسیار مهم است، همچنین لازم است با تمکین به قانون، این حضور حداکثری تلخ نشود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در تاریخ انتخابات‌ها همواره انتخابات خوبی برگزار کرده‌ایم ولی در برخی مواقع بی‌مهری شده و عده‌ای قانون را رعایت نکرده‌اند و طعم آن تلخ شد که موضوع مطلوب نیست، اظهار داشت: مردم ایران هوشمند هستند و به دعوت رهبری معظم انقلاب لبیک می‌گویند و همه کاندیداها نیز تابع قانون هستند.

فتاح با بیان اینکه در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید اخلاق سیاسی را به نمایش بگذاریم، متذکر شد: آن ساختار شکنی‌های اخلاقی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقم خورد، متناسب با فرهنگ مردم ایران نیست، زیرا مردم ما اخلاق مدار هستند و لازم است سیاستمداران آن‌ها نیز اخلاق مدار باشند، آموخته ما از مکتب شهید مدرس این است که سیاست ما عین دیانت ما است، کسی که دین مدار است نباید اخلاق را زیر پا بگذارد زیرا اخلاق، مبنای دین اسلام است.

وی افزود: رعایت اخلاق از سوی کاندیداها می‌تواند ملاک مناسبی برای انتخاب مردم باشد، امیدوارم با رعایت این موضوعات، نمایشی را از دموکراسی دینی و اخلاق مدارانه را در مقابل دیگران به نمایش بگذاریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه افزایش تعداد کاندیداها حتما به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات کمک می‌کند، گفت: وقتی از احزاب بیشتری در انتخابات کاندیداها شرکت کنند، طبیعی است که طرفداران آن تفکرات نیز به پای صندوق می‌آیند و تجربه نشان می‌دهد که در انتخابات‌های 84، 88 و 92 از همه طیف‌ها کاندیدایی حضور داشته و در انتخابات‌های مختلف، هیچ گاه مشارکت مردم کاهش زیادی نداشته و به طور متوسط مشارکت مردم ما نسبت به دنیا بیشتر بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان