بازدید 2467

صادرات نفت عربستان به کمترین رقم ۲ سال اخیر رسید

صادرات نفت عربستان در ماه فوریه(بهمن-اسفند) سال جاری میلادی با رسیدن به ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز، کمترین میزان در ۲۱ ماه اخیر را تجربه کرد.
کد خبر: ۶۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 19 April 2017
صادرات نفت عربستان در ماه فوریه(بهمن-اسفند) سال جاری میلادی با رسیدن به ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز، کمترین میزان در ۲۱ ماه اخیر را تجربه کرد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، صادارت نفت عربستان سعودی در ماه فوریه سال جاری میلادی(بهمن-اسفند۹۵) به کمترین میزان در ۲۱ ماه اخیر رسید.

 صادرات نفت عربستان سعودی در ماه فوریه به ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین رقم از ماه می سال ۲۰۱۵ (اردیبهشت-خرداد۹۴)میلادی به بعد محسوب می شود؛ این درحالی است که صادرات نفت این کشور در نخستین ماه سال ۲۰۱۷ میلادی ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز ثبت شده است.

البته تولید نفت عربستان از ۹.۷ میلیون بشکه به ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

عربستان سعودی در راستای پیمان کاهش تولید نفت اوپک، متعهد شده که تولید خود را در شش ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۱۰.۰۵۸ میلیون بشکه در روز افزایش ندهد.  

در همین  ارتباط  وزیر انرژی عربستان گفت: برنامه افزایش ظرفیت دو برابری پالایشگاه های خود به میزان تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه را ظرف مدت ۱۰ سال آینده در دستور کار داریم.

قرار است که در روز بیست و پنچم ماه می سال جاری میلادی (چهارم خرداد ماه) نشست اوپک برای بررسی تمدید توافق کاهش در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار شود و خبرها حاکی از اشتیاق عربستان سعودی، کویت و بیشتر اعضای این سازمان برای تمدید توافق کاهش تولید در صورت موافقت سایر کشورهای تولید کننده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان