بازدید 9967

ناگفته‌های جهانگیری از مفاسد مالی در دولت قبل

در دولت قبل شعار مبارزه با فساد دادند و بزرگ ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد شرکت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور را در اختیار شرکتی به نام نیکو قرار داد 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به بابک زنجانی داده شد از همین محل بود برخی رسانه‌ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح‌های دولت گذشته؛ دولت گذشته اگر می‌توانست خودش چنین عکس‌هایی می‌گرفت
کد خبر: ۶۸۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 19 April 2017
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سوء مدیریت و هدررفت منابع کشور در دوره گذشته، گفت: در سال‌های گذشته شعار مبارزه با فساد دادند اما بزرگ‌ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد؛ شعار کار و تلاش دادند ولی شاهد هدررفت منابع کشور بودیم.
 
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر پرند اظهار کرد: گذر زمان صداقت دولت‌ها را نشان می‌دهد؛ خیلی‌ها شعار می‌دهند اما وقتی در کوران اتفاقات باید از آزمایش‌ها سربلند بیرون بیایند، مشخص می‌شود که شعارها برای منافع زودگذر خود با فریب ملت مظلوم بوده است. وی تصریح کرد: مدیریت صحیح آن است که اولویت‌های کشور شناسایی و منابع در جای مناسب مصرف شود و این نوع مدیریت همان چیزی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود. جهانگیری افزود: دولت تدبیر و امید در خصوص تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب شعار نداد، چرا که همه مسئولان کشور موظف هستند در راستای جهت گیری‌هایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند حرکت نمایند.
 
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای سال گذشته که فراتر از هدفگذاری‌ها بود، گفت: در سال گذشته قرار بود 7500 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال از تسهیلات بانکی استفاده کنند که با برنامه ریزی‌های انجام شده 23 هزار واحد نیمه فعال و راکد موفق شدند از این تسهیلات بهره‌مند شده و دوباره فعال شدند. قرار بود صادرات کشور 20 درصد افزایش پیدا کند که میزان رشد صادرات در سال 95 نسبت به سال 94 از نظر وزنی 38 درصد رشد داشت.
 
وی همچنین با اشاره به تعیین 115 طرح اولویت دار برای دستگاه‌های اجرایی مختلف در سال 95، تصریح کرد: این طرح‌ها در اولویت نخست دستگاه‌ها قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه نفت و گاز بود که در روزهای گذشته با حضور رئیس جمهوری در عسلویه افتتاح شد.
انتقاد از زیر سؤال بردن دستاوردها
 
جهانگیری با ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه‌ها در خصوص بهره‌برداری از این طرح‌ها، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح‌های دولت گذشته؛ دولت گذشته اگر می‌توانست خودش چنین عکس‌هایی می‌گرفت چرا که هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود که ظرف 35 ماه این طرح‌ها را اجرا خواهد کرد. معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اتفاقات ناراحت کننده در دولت گذشته افزود: شرکت ملی نفت در دوره گذشته 50 میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی و ذخایر ارزی کشور در اختیار شرکتی به نام نیکو قرار داد تا برای اجرای طرح‌ها این اعتبارات را به شرکت ملی نفت بدهد.
 
وی افزود: 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به بابک زنجانی داده شد از همین محل بود که به آن شرکت دستور دادند این مبلغ را به بابک زنجانی بدهد تا او در میان پیمانکاران توزیع کند.
جهانگیری با بیان اینکه پرداخت این مبلغ به بابک زنجانی بدون دریافت وثیقه مناسب صورت گرفته است، گفت: چند مقام دولتی روی یک برگ کاغذ امضا کردند که این پول به یکی از بانک‌های خارج از کشور واریز شود و زمانی که امضا می‌کردند هیچ گزارشی از وجود و سابقه چنین بانکی هم دریافت نکردند. وی تصریح کرد: در سال 84 میزان برداشت ایران و قطر از میادین مشترک پارس جنوبی برابر بود اما وقتی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد، مشاهده کردیم که میزان برداشت قطر به دو برابر ایران رسیده و به این ترتیب ده‌ها میلیارد دلار سهم ملت ایران از بین رفته بود.
 
جهانگیری با بیان اینکه اتفاقاتی همچون اتفاق بابک زنجانی ناراحت کننده است، گفت: ناراحت کننده‌تر از آن این گونه سوء مدیریت‌هاست که باعث غارت سرمایه ملت ایران شده است.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به دستاوردهای حوزه کشاورزی در سال اقدام و عمل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 92 مجبور بودیم که بیش از 6میلیون تن گندم واردات کنیم و با تمرکز و برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید امروز یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که 3 میلیون تن گندم تولیدی مازاد را صادر کنیم. جهانگیری ادامه داد: در دوره گذشته با وجود درآمدهای سرشار کشور، آب آشامیدنی به 6 هزار روستا از طریق تانکر انجام می‌شد اما در دولت تدبیر و امید به اندازه 10 سال در این زمینه کار شد و دستاوردهای خوبی در آبرسانی به روستاها حاصل شد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات خوب وزارت نیرو در بخش مهار آب‌های مرزی، گفت: وزارت نیرو در این بخش اقداماتی را در4 سال گذشته انجام داده که در تاریخ ایران استثنایی است و استان‌های غربی کشور به یک کارگاه تبدیل شده‌اند.
 
به گزارش ایرنا، حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو نیز دراین مراسم گزارشی از اقدامات دولت تدبیروامید در آبرسانی به روستاها ارائه و تصریح کرد: در سال 85 به 157 روستا، در سال 86 به 189 روستا، سال 92 به 476 روستا، سال 93 به 824 روستا، سال 94 به 942 روستا و در سال 95 به 2958 روستا آبرسانی شد که این به معنای کار و تلاش دولت یازدهم است.
 
 ضعف مدیریت خسارت زیادی به کشور تحمیل کرد
 
معاون اول رئیس جمهوری گفت: متأسفانه در مقطعی شاهد ضعف جدی در عرصه مدیریت بودیم به نحوی که این ضعف از جنبه‌های مختلف خساراتی را به کشور تحمیل کرد.
 
اسحاق جهانگیری در آیین بهره‌برداری از بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بهارستان با تأکید بر اینکه بعضی خسارت‌ها قابل جبران نیستند، افزود: خسارت‌های وارده به کشور دراین مقطع تنها به جنبه مادی محدود نشد، چراکه خسارت‌های مادی در عین تلخ بودن، قابل جبران هستند. وی اظهار کرد: زمان زیادی نیاز است تا بتوانیم بگوییم یک فرد غیرارزشی، ارزشی بوده یا یک سیستم غیرهمراه خود را همراه جا بزند و بعدها معلوم شود همراه نبوده و شاید بسیاری از اتفاقاتی که افتاده با برنامه و طرح بوده است.
 
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، کل درآمد حاصل از نفت حدود هفت میلیارد دلار بود که چهار میلیارد دلار آن نیز برای تقویت بنیه دفاعی کشور هزینه می‌شد و کشور را تنها با سه میلیارد دلار درآمدهای حاصل اداره می‌کردند، اما وقتی در یک سال که درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی 120 میلیارد دلار شد، برای ساخت یک بیمارستان جشن گرفتند. جهانگیری با بیان اینکه مردم حق دارند سؤال کنند که این پول‌ها کجا رفته، افزود: البته اینکه این پول‌ها کجا رفته به این معنا نیست که پول‌ها را خوردند، دزدیدند و یا بردند؛ من در زندگی‌ام چنین اتهامی را به هیچ کس نزده‌ام اما متأسفانه مدیریت بد، نظام مدیریتی کشور را متلاشی کرد.
 
دولت یازدهم با حل چالش هسته‌ای، ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرد
 
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم در ابتدای کار خود برای مشخص کردن اولویت‌های کشور تمرکز کرد، گفت: یکی از تصمیمات دولت این بود که باید چالش هسته‌ای را حل کنیم وایران هراسی را به ایران دوستی و تنش در روابط خارجی را به دوستی تبدیل کنیم که دولت یازدهم دراین زمینه بسیار موفق عمل کرد.
 
توسعه خدمات بخش سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی مردم
 
معاون اول رئیس جمهوری موضوع سلامت مردم را یکی دیگر از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و گفت: تا چند سال گذشته دغدغه مردم هزینه‌های درمانی بود که خوشبختانه امروز این دغدغه به تلاش برای معالجه بیماری تبدیل شده است. وی افزود: در گذشته یک فرد می‌بایست 37 درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب پرداخت می‌کرد در حالی که اکنون متوسط این رقم به 8 درصد و در برخی موارد به 6 درصد رسیده است.
 
جهانگیری اضافه کرد: درهمین ارتباط و با تلاش‌های مؤثر دولت یازدهم، تعداد تخت‌های بیمارستانی از 91 هزار تخت در سال 91 به 115 هزار تخت در امسال رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر