بازدید 3549

تحلیل رای الیوم از نقش بی‌طرفانه رهبر معظم انقلاب در انتخابات

تحلیل کوتاه روزنامه غربی درباره موقعیت روحانی، رئیسی و احمدی نژاد در انتخابات ایران
کد خبر: ۶۸۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 18 April 2017
اذعان و اعتراف رسانه غربی به عدم دخالت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در انتخابات ایران

 تحلیل کوتاه روزنامه غربی درباره موقعیت روحانی، رئیسی و احمدی نژاد در انتخابات ایران

 پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی به موقعیت روحانی، رئیسی و احمدی نژاد در انتخابات ایران پرداخته و در بخشی از آن نوشته :

در انتخابات سال ۲۰۱۳ رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از طرف شورای نگهبان قانون اساسی، باعث شد رفسنجانی به حمایت از حسن روحانی روی آورد. در ان زمان جریان اصولگرا محبوبیتی کمتر از جریان میانه رو جدید نداشت اما جریان اصولگرا با چهار نامزد در برابر روحانی قرار گرفت که سبب پراکنده شدن آراء رای دهندگان طرفدار این جریان شد. آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، می توانست با یک اشاره کاری کند که سه نامزد به نفع یک نامزد کنار بروند اما این اتفاق نیفتاد و رهبر ایران حتی در حد یک اشاره نیز حاضر به تاثیر در انتخابات ایران نشد. امروز جریان روحانی حمایت هاشمی رفسنجانی را ندارد و قطعا این امر بر شانس روحانی برای پیروزی تاثیر گذار است. اگرچه روحانی روی دستاورد توافق هسته ای با غرب و گشایش اجتماعی و اقتصادی تکیه می کند و این امر به وی در شهرهای مهم به ویژه تهران برتری می بخشد.

این رسانه غربی در ادامه به آیت الله ابراهیم رئیسی می پردازد و می نویسد :

آیت الله ابراهیم رئیسی به نظر می رسد از رهبران لایقی باشد که دارای جایگاه مردمی و محبوبیت است اما نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری می تواند موقعیت های دیگر وی را به مخاطره اندازد. اما اگر وی پیروز شود راه برای ادامه مسیر و پیشرفت هموار می شود. رئیسی برای مرحله تنش سیاسی و نظامی آینده با آمریکا نیز مناسب به نظر می رسد اما وی در نخستین اظهاراتش اعلام کرد قصد دارد به جز با اسرائیل، بهترین روابط را با همه کشورهای جهان برقرار کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در پایان به احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران می پردازد و می نویسد :

محبوبیت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران، شاید برگ برنده ای برایش در این انتخابات باشد اما به اعتقاد ما این برگ در شرایط کنونی موثر نیست و شانس احمدی نژاد فقط در یک صورت تقویت می شود و آن هم در صورتی است که ابراهیم رئیسی از رقابت کنار بکشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار