بازدید 3432

روحانی: ارتش در چارچوب منافع ملی حرکت می‌کند

کد خبر: ۶۸۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 18 April 2017
رئیس شورای عالی امنیت ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران را یادآور نظم، انضباط، ایمان، دفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران این مطلب را بیان کرد.
 
رئیس جمهوری ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز را به همه پرسنل ارتش، امیران، افسران، درجه داران، کارمندان، خانواده های گرامی شان، خانواده های ایثارگران ارتش و همچنین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، بسیج قهرمان و به وی‍ژه به فرماندهی معظم کل قوا تبریک عرض می کنم.
 
وی افزود: روز ارتش به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آن ها از مرز و بوم این کشور در قریب به 30 سال بعد از دوران دفاع مقدس است.
 
رئیس جمهوری ادامه داد: از ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی، در تاریخ ایران، جهان و در منطقه ما با نیکی و عظمت یاد می شود.
 
روحانی اضافه کرد: نام برخی از ارتش های دنیا یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل کشی، حمایت از تروریسم، کودتا، بی اعتنایی به نظرات ملت و قانون است.
 
وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داد، هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس نمی یابید که از حرکت پرواز هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای رساندن مهمات، تجهیزات، سلاح از مناطق دور دست جهان قرین نباشد.
 
رئیس دولت یازدهم اظهارداشت: هیچ عملیات بزرگی را در دفاع مقدس نمی بینید مگر آنکه قبل از عملیات وهفته ها قبل از عملیات پرواز اف 4 را در آن منطقه شاهد بودیم.
 
روحانی افزود: با تحلیل عکس های این نوع هواپیما بود که طراحی نظامی و عملیاتی ما تکمیل می شد و هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نمی بینید مگر آنکه پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی، توپخانه نیروی زمینی، زرهی نیروی زمینی و هوانیروز را در کنار رزمندگان می دیدیم.
وی اضافه کرد: هیچ عملیات نظامی را در هشت سال دفاع مقدس نمی بینیم مگر آن که وحدت ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده می کنیم.
 
رئیس جمهوری ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار به وظایف خود در قانون اساسی به خوبی عمل کرد و طبق قانون اساسی، ارتش، پاسداری از استقلال کشور، تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد .
 
روحانی گفت: حفظ نظام و حراست از تمامیت ارضی ایران عزیز و استقلال کشور به صراحت در قانون اساسی بردوش ارتش جمهوری اسلامی ایران است .
 
وی افزود: امروز توان نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش در کنار سپاه پاسداران قدرتمند، بسیج دلاور و نیروی انتظامی و قدرت نظامی هوشمند ما با دوران هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست .
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار