بازدید 5134
اعتراف شیشه‌ای نقابدار به 120 گوشی‌قاپی

6 زن جوان در حوادث گوشی قاپی متهم، مصدوم شدند

کد خبر: ۶۸۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 18 April 2017
جوان 27ساله ای که دارای پنج فقره سابقه کیفری است، در حالی به 120گوشی قاپی اعتراف کرد که هشت ماه قبل، از زندان آزاد شده است.
 
به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تشریح ماجرای دستگیری «دزد شیشه ای» گفت: از حدود سه ماه قبل و با افزایش گوشی‌قاپی در مناطق خواجه ربیع، هدایت، پنجتن و طبرسی، گروه ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری مأموران کلانتری های مشهد، تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند.
 
بررسی پرونده های سرقت و تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی در پایگاه شمال پلیس آگاهی، بیانگر آن بود که جوانی سوار بر موتورسیکلت هوندای قرمزرنگ و در حالی که صورت خود را پوشانده است، اقدام به کیف و گوشی قاپی می کند.
 
سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: اظهارات برخی از شاکیان نشان می داد که سارق خشن هنگام ارتکاب جرم به کسی رحم نمی کند، به طوری که 6 زن نیز که طعمه دزد موتورسوار بودند، به خاطر سقوط بر زمین مصدوم شده اند.
 
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: همچنین بررسی دیگر محتویات پرونده ها نیز حکایت از آن داشت که در بعضی از سرقت‌ها توسط نقابدار موتورسوار، فرد دیگری هم ترک نشین موتورسیکلت بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و بررسی سوابق مجرمان در سیستم های اطلاعاتی پلیس، تحقیقات کارآگاهان به سوی فرد سابقه داری به نام «الف» کشیده شد و تلاش ها برای دستگیری وی ادامه یافت.
 
سرهنگ رزمخواه گفت: در حالی که گروه ویژه کارآگاهان با همکاری مأموران کلانتری خواجه ربیع به بررسی های خود برای به دام انداختن جوان 27ساله ادامه می دادند، این متهم هنگام ارتکاب جرم در محاصره قرار گرفت و به دام افتاد.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: این جوان سابقه دار که در پایگاه شمال پلیس آگاهی مورد بازجویی های فنی قرار گرفته بود، به 120فقره کیف و گوشی قاپی در مشهد اعتراف کرد و با اشاره به اعتیادش به موادمخدر صنعتی «شیشه» گفت: هر وقت که خمار می شدم، دیگر چیزی نمی فهمیدم و فقط در پی آن بودم که یک گوشی سرقت کنم و آن را برای تأمین هزینه های اعتیادم به مالخر بفروشم! وقتی در حالت خماری سوار موتورسیکلت می شدم، اولین کسی را که در خیابان و در حال مکالمه تلفنی می دیدم، به عنوان طعمه انتخاب می کردم، دیگر نگاه نمی کردم آن فرد، زن است یا مرد! نوجوان است یا پیر! گاهی هم هنگام سرقت گوشی یا کیف دستی، برخی از طعمه هایم مقاومت می کردند ولی من که خمار بودم آن ها را روی زمین می انداختم و برای سرقت گوشی به هر شیوه ای متوسل می شدم!
 
سرهنگ رزمخواه تأکید کرد: متهم مذکور که بیکار است و حدود هشت ماه قبل از زندان آزاد شده است، در ادامه اعترافاتش همدست دیگر خود را نیز به پلیس لو داد و گفت: فردی به نام «محمود» که در همسایگی ما در منطقه خواجه ربیع زندگی می کند، در بعضی از سرقت ها مرا همراهی می کرد اما من گوشی های مسروقه را فقط برای تأمین یک یا دو وعده موادمخدر به مالخر می فروختم، حتی گوشی هایی که چند میلیون تومان قیمت داشتند را هم به مبلغ 30هزار تومان می‌دادم تا بتوانم زودتر موادمخدر تهیه کنم!!
 
این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال اعترافات متهم، بلافاصله کارآگاهان با هماهنگی و کسب دستورات قضایی موفق شدند همدست 29ساله موتورسوار نقابدار را نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند. این متهم نیز که دارای چهار فقره سابقه کیفری است، اظهارات شیشه ای نقابدار را تأیید و اعتراف کرد که در برخی از صحنه های سرقت از کلاه کاسکت استفاده می کردند.
 
سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه افزود: تاکنون حدود 100 تن از شاکیان، متهمان را شناسایی کرده اند و تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار