بازدید 2813

اخراج غیرقانونی کارگران داروگر

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران گفت: تعدادی از کارگران شرکت داروگر بصورت غیرقانونی از کار اخراج شده اند که پیگیر هستیم تا این کارگران به کارشان بازگردند.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰ 17 April 2017
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران گفت: تعدادی از کارگران شرکت داروگر بصورت غیرقانونی از کار اخراج شده اند که پیگیر هستیم تا این کارگران به کارشان بازگردند.

محمدرضا فرزعلیان در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت فعالیت هلدینگ داروگر و کارگران آن گفت: این شرکت به دلیل تعمیر تعدادی از دستگاه‌ها و لوازم خود در ایام نوروز فعالیت خود را برای مدتی متوقف کرده بود اما از روز شنبه هفته جاری (۲۶ فروردین) مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ کارگر در این شرکت مشغول به کار بودند که از این تعداد ۱۳ نفراز کارگران اخراج شدند، درباره علت اخراج این کارگران گفت: این افراد ظاهرا به دلیل اتمام قرارداد و برخی به دلیل آنچه که تخلف انضباطی اعلام می‌شود اخراج شدند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران در پاسخ به این سوال که آیا اقداماتی برای بازگشت به کار این کارگران انجام شده یا خیر گفت: از این ۱۳ کارگر، ۲ نفر دارای قرارداد دائم بودند و بیش از ۲۶ سال سابقه کار داشتند که طبق قانون، اخراج  این دو نفر غیرقانونی بوده است.

فرزعلیان خواستار مراجعه کارگران اخراج شده به اداره کار و ارائه دادخواست شد و افزود: نوع قرارداد یازده کارگر دیگر این شرکت «موقت» بود که بازگشت به کار همه این کارگران در حال پیگیری است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران ادامه داد: یکی از تخلفات کارفرما در اخراج کارگران، تصمیم فردی و بدون برگزاری کمیته انضباطی بود در حالی که طبق قانون در صورت بروز تخلف انضباطی، موضوع باید در کمیته انضباطی مطرح گردد و طبق آئین نامه انضباطی به تخلف کارگران رسیدگی و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از نیمه فروردین اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تعطیلی شرکت داروگر منتشر شد که پس از انتشار این اخبار، هلدینگ داروگر در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت تعطیلی هلدینگ تولی پرس و داروگر را تکذیب و تعمیر تجهیزات این شرکت را علت توقف مقطعی این شرکت اعلام کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر