بازدید 3438
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

توکلی: احمدی‌نژاد مجرم است/تعداد واجدین شرایط انتخابات96/دلیل سفر فرزند هاشمی به لندن

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۸۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 17 April 2017
انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.


توکلی: احمدی‌نژاد مجرم است وصلاحیت مدیریت عالی کشوری ندارد

احمد توکلی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به اعضای شورای نگهبان، با اشاره به مواردی از تجربه کشورداری و مدیریتی محمود احمدی، وی را فاقد صلاحیت‌های مصرح در قانون برای تصدی ریاست جمهوری دانست و خواستار رد صلاحیت وی شد.
در این نامه آمده است: درباره داوطلبی آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد به دلایل مشروح زیر به طور اطمینان بخش می‌توان نتیجه گرفت که مشخصات لازم برای تائید صلاحیت را از دست داده است یا از اول نداشته ولی رو نشده بود
توکلی در این نامه با یادآوری جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی برای بررسی و اعلام صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، تاکید کرده شما در خیر و شر ناشی از سیاست ها، عملکردها و موضعگیری های داوطلبی که نامزدی وی را تأئید می کنید، شریک هستید و این مسئولیت نه تنها در دنیا، بلکه در آخرت می‌تواند اسباب عزت یا خدای ناخواسته سبب خواری گردد. حال این شمایید که باید بی صلاحیتی قطعی این فرد را به اطلاع ملت شریف برسانید.

آمار تایید صلاحیت شده های انتخابات شوراها در تهران

تایید صلاحیت 9288 کاندیدای شوراهای استان تهران در هیات اجرایی/ 763 نفر رد صلاحیت شدند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از تایید صلاحیت 9288 کاندیدای انتخابات شوراها در استان تهران در هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت که از این تعداد 763 نفر در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدت زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیات‌های اجرایی در 24 فروردین به اتمام رسید، هیات های اجرایی نتیجه بررسی ها را به هیات نظارت ارسال کردند که از مجموع کل داوطلبان ثبت نامی، 9288 کاندیدا در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه 10 هزار و 54 نفر در استان تهران برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند، گفت: از این میزان 6 هزار و 7 نفر در 16 شهرستان تهران،‌ شامل شهر تهران ثبت نام کرده اند که از این تعداد 5 هزار و 550 نفر در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند، 460 نفر رد صلاحیت شدند و 70 نفر انصراف دادند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با بیان اینکه تعداد ثبت نامی در 32 بخش استان تهران 4 هزار و 47 نفر است، گفت: از این تعداد 3 هزار و 738 نفر در بخش های استان تهران توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند، 303 نفر رد صلاحیت شده و 70 نفر انصراف دادند.
رحیمی با اشاره به آمار ثبت نامی های شهرستان تهران، گفت: در شهر تهران 2 هزار و 982 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 764 نفر در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند، ‌236 نفر رد صلاحیت شده و 18 نفر انصراف دادند.

دلیل مسافرت اخیر فاطمه هاشمی به لندن چه بود؟

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: سفر اخیرم به لندن برای شرکت در جلسه سالانه هیئت مدیره بنیاد تالاسمی بود که طبق روال هر ساله موظف به شرکت در آن هستم.
فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مطالب منتشر شده اخیر در برخی خبرگزاری ها در زمینه سفر وی و مادرش به انگلیس، گفت: من از حدود بیست سال قبل به علت فعالیت در حوزه بیماریهای خاص، عضو هیات مدیره بنیاد تالاسمی و موظف به شرکت در جلسه سالانه هیات مدیره این بنیاد که امسال در لندن برگزار می شود، هستم.
وی ادامه داد: روز گذشته در حالیکه هنوز در هواپیما بودم، رسانه های تخریبگر بواسطه کینه ای که از آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته‌اند و سالها توهین و تهمت و هتاکی به ایشان نتوانست به آنان آرامش دهد، پس از رحلت آیت الله هاشمی نیز در پی تخریب و تهمت به خانواده ایشان هستند، و در حالیکه روزانه سفرهای کاری زیادی توسط افراد صورت می گیرد، سفر کاری من را وارونه جلوه دادند.
فاطمه هاشمی در توضیح علت همراهی مادرش با وی در این سفر، اظهار کرد: در این سفر مادرم که سال گذشته عمل جراحی سنگین و ناگهانی را متحمل شد را جهت کنترل مراحل درمان به همراه بردم.
فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای این سفر هیچ گونه هزینه ای از بیت المال نشده است، گفت: اینکه دلواپسان چگونه می توانند اینگونه در مسایل خصوصی افراد وارد شوند، با انتشار این خبر خطرات امنیتی برای خانواده آیت الله هاشمی ایجاد کنند، در موضوع سفری که هیچگونه هزینه ای از بیت المال نمی شود، تخریب کنند و در برابر هزاران مورد از خودشان گونه ای دیگر عمل کنند، موضوعی است که آن را به وجدان افکار عمومی و روز قیامت می گذاریم، گرچه انتظار مردم از مسئولان نظام ، آن است که در برابر این اقدامات سازمان یافته بی تفاوت نباشند.

قدرت‌الله علیخانی: نامزد پوششی برای روحانی ایده هاشمی بود
بعد از ثبت نام نامزدهای مختلف از جریان اصول‌گرایی در انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان و اعتدالیون تصمیم گرفتند اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم را به عنوان نامزد پوششی حسن روحانی معرفی کنند. 
در همین رابطه به سراغ قدرت الله علیخانی از چهره‌های نزدیک به مرحوم هاشمی رفسنجانی رفتیم تا نظر او را در مورد نامزدی جهانگیری بدانیم.
حجت الاسلام قدرت الله عليخاني نماینده سابق مجلس در مورد اينكه آیا آیت‌الله هاشمي رفسنجاني با كانديداي پوششي در كنار روحاني موافق بود در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران گفت: اصل اين قصه كه كسي در كنار روحاني و كمك وي باشد ايده مرحوم آیت‌الله هاشمی بود. منتها عمرشان وفا نكرد و نتوانستند خوشان این طرح را اجرایی کنند .
مشاور پارلمانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: سران اصلاحات نيز همان نظر آیت‌الله هاشمی را داشته و دارند .
عليخاني در مورد اينكه آیا ايت الله هاشمي افرادي را نيز در اين زمينه معرفي كرده بودند بيان كرد: آقای هاشمي نيز نظرشان اين بود كه جهانگيري به عنوان نامزد پوششی در كنار روحاني باشد. بیش از هر فردی ایشان با حضور جهانگيري موافق بودند.

جلیلی: یک نفر اصلح تر است

جلیلی گفت: یک علتی که بنده در این عرصه وارد نشدم این بود که نیروهای انقلابی تجمیع بشوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد زیرا در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی گفت: دیروز در بیانیه ای رسمی عدم ثبت نام در انتخابات را اعلام کردیم اما این به معنای اتمام کار ما نیست بلکه کار ما جدی تر از گذشته باید ادامه یابد.
وی گفت: ما برنامه مشخصی را برای موضوعات اصلی کشور داشتیم و راه حل های مشکلات واقعی مردم و کشور را هم آماده کرده بودیم و معتقد بودیم اگر افکار عمومی در این باره اقناع شوند رای هم خواهند داد. اکنون نیز صورت مساله عوض نشده و فقط یک نفری که قرار بود کاندیدا شود ثبت نام نکرده ولی این مسیر و گفتمان باید امتداد داشته باشد. همه آرامش را دوست دارند اما نقطه مقابل آرامش فقط جنگ نظامی نیست و اگر آرامش کسی در جامعه به خاطر نداشتن شغل یا احتمال از بین رفتن شغل نیز آسیب ببیند مهم است .
جلیلی افزود: در 4 سال گذشته ما بارها نقاط انتقادی و پیشنهادات خودمان را به دولتمردان فعلی گفته ایم ولی زمان انتخابات باید روند های نادرست را به چالش کشید و گفت مسیری که در 4 سال گذشته طی شده درست نبوده.
وی افزود: یک علتی که بنده در این عرصه وارد نشدم این بود که نیروهای انقلابی تجمیع بشوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد زیرا در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است.

چند میلیون نفر می‌توانند در انتخابات ۹۶ رای دهند؟

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز براساس گزارش‌های مرکز آمار و ثبت احوال اعلام کرده است: طبق بررسی کمیته‌ای که در ستاد انتخابات با حضور نمایندگان وزارت کشور، مرکز آمار ایران و ثبت احوال برآورد کرده‌ایم واجدان شرایط حدود 55 میلیون نفر هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و 200 هزار نفر رای اولی محسوب می شوند. 
وی همچنین می‌افزاید: البته این آمار قطعی نیست و این کمیته باید براساس سرشماری اخیر و نرم افزاری که در اختیار ثبت احوال است، به زودی آمار را تطبیق دهد و خروجی آن هرچه باشد به اطلاع خواهد رسید.


اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با «قالیباف» دیدار می‌کنند

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، از دیدار اعضای این  فراکسیون  با محمد باقر قالیباف داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت:بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این  دیدار  فردا(سه شنبه 28 فروردین) انجام شود.
وی با اعلام اینکه قرار است در این جلسه محمد باقر قالیباف مواضع، دیدگاهها و برنامه‌های انتخاباتی خود را برای نمایندگان مطرح کند، ،تصریح کرد: همچنین نمایندگان نیز در این جلسه نقطه نظرات خود را درباره برنامه‌های داوطلبان مطرح می‌کنند.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس طی هفته‌های آینده با داوطلبان جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند دیدار و گفت‌وگو کنند و در جریان برنامه‌های انتخاباتی آنها قرار بگیرند و همچنین نمایندگان نیز در این نشستهای هم‌اندیشی نقطه نظرات خود را با این داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار