بازدید 39237
اخبار شومی که از آموزش و پرورش جنوب کرمان منتشر می‌شود، تمامی ندارد؛

تنبیه شدید دانش آموز دیگری در «رودبار جنوب»؛ اتفاقی دردناک اما تکراری +فیلم

بار دیگر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایت جدیدی از داستان تکراری تنبیه های شدید دانش آموزان ایرانی به دست معلمان است. اتفاقی زشت که متاسفانه در ماه های اخیر نمونه های فراوانی از آن را شاهد بوده‌ایم و ظاهرا به رغم زشتی های فراوانش، تمامی ندارد.
کد خبر: ۶۸۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 17 April 2017
باز هم خبر تلخ دیگری برای دانش آموزان و باز هم «رودبار جنوب»؛ انگار قرار نیست مسئولان آموزش و پرورش فکری اساسی کرده و به مصیبت های دانش آموزان این دیار پایان دهند.
 
به گزارش «تابناک»؛ به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایت جدیدی از داستان تکراری تنبیه های شدید دانش آموزان ایرانی به دست معلمان است؛ اتفاقی زشت که متاسفانه در ماه های اخیر نمونه های فراوانی از آن را شاهد بوده‌ایم؛ از تنبیه بدنی دانش آموزی در استان زنجان و پاره شدن پرده گوش وی تا آسیب دیدن چشم دانش آموزی دیگر در کرمان بر اثر تنبیه با کمربند!

اتفاقاتی تلخ که یکی از دردناک ترین هایشان، اواخر بهمن ماه سال گذشته و از منطقه ای محروم در جنوب کرمان مخابره شد. حکایت تنبیه دانش آموزی که برای فرار از ضربه‌های سهمگین معلم، دستش را سپر سر و صورتش کرده بود و نمی‌دانست شاید با این کار، مدادی که در دست دارد، با ضربه معلم به سرش فرو برود.

تصویری به شدت تلخ و دردآور که در منطقه ای محروم رخ می‌داد که چندی پیش، شماری از دانش آموزآنش به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه چند ده هزار تومانی وضع شده توسط مدیر مدرسه، از کلاس درس اخراج شده بودند. موضوعی که با واکنش وسیع مردمی همراه شد؛ اما اکنون وقوع اتفاقات دردناک پیاپی در آن منطقه ثابت می‌کند نتوانسته هشدار مناسبی برای آموزش و پرورش رودبار جنوب باشد.
 
تنبیه شدید دانش آموز دیگری در «رودبار جنوب»؛ اتفاقی دردناک اما تکراری! 
 
این را فیلم اخیر نشان می‌دهد که در آن «ابوطالب»، دانش آموز اهل روستای «ریگ بحرین» به دلیل بلد نبودن درس ریاضی با خط کش فلزی (در فیلم گفته می‌شود "آهنی") مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. فیلمی که امید سلاجقه، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان روایت آن را در گفت‌وگو با تسنیم تأیید کرده و می‌گوید: در پی این حادثه تلخ، اسماعیل پهلوانی، مدیر آموزش‌وپرورش رودبار جنوب استعفا داد و آموزگار این مدرسه روستایی که مدیر آموزگار است، از سمت مدیریت برکنار شد و پرونده وی برای رسیدگی و صدور رأی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شد.

وی در ادامه می‌افزاید: بارها به معلمان اعلام کرده‌ایم که تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف است و بخشنامه‌های مربوط در این رابطه را نیز ابلاغ کرده‌ایم؛ اما متأسفانه باز هم این تخلف در برخی مدارس دیده می‌شود.

گویی برای بازداشتن معلمان از تنبیه بدنی دانش آموزان، نه کاری از دست قوانین و مقررات برمی‌آید و نه رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار این اتفاقات و پیگیری پرونده‌ای شکل گرفته برایشان، بازدارندگی ایجاد نمایند؛ اما آیا تکرار این دست اتفاقات در یک شهرستان حکایت از کوتاهی مسئولان در گوشزد کردن قوانین یا نظارت بر معلمان ندارد؟

آیا اگر زمانی که خبر اخراج دانش آموزان این شهرستان به دلیل ناتوانی از پرداخت شهریه ای جزیی منتشر شد، بر حجم نظارت ها بر مدارس این خطه افزوده می‌شد، باز شاهد حوادث دردناک دیگر در این منطقه در چند ماه می‌بودیم؟ به راستی قرار است چه اتفاق دیگری در مدارس رودبار جنوب رخ دهد تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خود آمده و برای سامان دادن به اوضاع وخیم مدارس این خطه اقداماتی صورت دهند؟!

تعداد بازدید : 4567


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۷
تنبیه بدنی سال هاست که هیچ جای دنیا ( کشورهای پیشرفته ) اتفاق نمیوفته
درسته که این کار غلطه اما واقعا حامی معلمین ما در مقابل ناهنجاری های جدید چیه؟
وقتی دانش آموزان معلم رو سر کلاس مسخره میکنن و ازش فیلم میگیرن و معلم حتی حق اخراج کردن دانش آموز رو نداره واقعا معلم چیکار باید بکنه؟
وقتی معلم هیچ حامی نداره
نتیجه اش همین از کوره در رفتن هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
من یک معلمم تمام صبح تا ظهر رو یک سره سر پا درس میدم وقتی ظهر میام خونه زانوهام خم نمیشه
هزینه ضعف اعصاب واریس پا درد کمر و زانوم رو با همین حقوق بخور و رو نمیرم باید بدم دانش آموزا هم که فقط تو دنیای مجازی اند
با این وجود کار این همکارم رو بسیار
ناپسند میدونم
هم شهریه می گیرید هم تنبیه می کنید آن هم به سبک بربر ها ؟!!!! تنبیه که کلاً محکوم است در مورد شهریه هم بیجا میکنید شهریه می گیرید . یک ریالش هم اضافه است . مگر قرار نیست تحصیل رایگان باشد ؟ چطور برای ساختن ساختمان های لوکس اداری و بقیه چیز ها پول دارید ولی برای آموزش و پرورش کاسه گدایی دستتان می گیرید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
بله عزیزم تحصیل باید رایگان باشه این یعنی دولت باید هزینه ها رو بده تا مدرسه نو یه قرون دو زار هزینه هاش نمونه
از مرد خونه هم به زور پول بخوان دست به دزدی میزنه مدرسه که جای خود داره
پس چرا وزیر استعفا نمی دهد؟ مگر مسئولین پذیری باب نشده؟ استعفای وزیر برای تبلیغات هم خوب هست!
کسی الان جرات تنبیه بچه خودش رو نداره!اینا دیگه معلم نیستند جنایتکار جنگین و باید محاکمه علنی بشن، و در ملاعام مجازات بشوند.
مگه به زور میشود درس را به یکی فهماند این دانش اموز بیچاره از وسایل خانه در فیلم نشان داده میشود مشخص است از فقر رنج میبرد .ان معلمی که همچین شکنجه ای به کودک داده باید حتما اخراج شود و از لحاظ قضایی نیز بازداشت شود
لطفاً از وضعیت نابسامان آموزش پرورش هم گزارش تهیه کنید
انتشار مطالب یکسویه توهین به خود نویسنده است
چون مردم همه چی رو به خوبی میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
ساعات تدریس علوم پایه مثل ریاضی و علوم رو کم کردن و دروسی به درد نخور رو اضافه کردن معلمای مدارس عادی به زحمت درساشون رو تاحد نصاب تدریس میکنن دانش آموزا هم مجبورن کلاس خصوصی بگیرن
ااگه ساعت تدریس این درسا بیشتر میشد خانواده ها مجبور به هزینه نبودند
تنبیه بدنی دانش آموز جرم است.
مشق و تکلیف سنگین در خانه هم جزو، کودک آزاری دسته بندی میشود.

وزیر آموزش و پرورش و مدیریت آن علیرغم دانش به غلط بودن، حاضر به حذف مشق شب، حذف دیکته و املا نیستند، چون اینها را ابزار کنترل معلم بر دانش آموزان میدانند.
در نتیجه این رفتار کهنه و نادرست مخرب،
عصبیت بیشتر معلم و دانش آموز و عصیان دانش آموز و خشم و تنبیه توسط معلم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
معلم فعلا هیچ ابزار تبیهی قانونی نداره، باید تنبیه های قاندنی مشخص بشن تا این رفتار ها دیده نشه!
بله زشته ولی جایگزینش چی هست؟ معلم بچه من تبدیل شده به پرستار بچه اصلا انگار نه انگار که باید به بچه اموزش بده هرکسی خوند خوند هرکسی نخوند هم به درک .اگر حقوق معلم زیاد بود میگفتیم افراد باهوش وتوانمند جامعه که بدون تنبیه بدنی میتونن اموزش بدن وارد حرفه معلمی میشن ولی حالا با این حقوق معلمین انتظار بیشتری از آموزش جامعه ما نمیره واز دلایل جهان سوم موندن ما یکی از مهمترینهاش همینه
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
جایگزینش فکر کنم مثل زمان مکتب خونه باشه که باید والدین معلم ها رو حمایت مالی کنند چون بعضی از معلم ها یادشون رفته چه شغلی دارند و بخاطر گذران زندگی مثل دلال و گدا دارند رفتار میکنند. مگه فقط معلم ها هستن که وضعیتشون نابسامانه؟ مهندسین که از همه خرابترند. اصلا هیچ چیز سر جاش نیست . ولی اگه اینقدر نتونیم خودسازی کنیم و صبر کنیم و فرهنگ سازی کنیم که وضعیت این کشور از پاکستان و افغانستان هم بدتر میشه. این معلم یه مجرم وحشیه.کسی که اینطوری میزنه مطمئنا مشکل روانی داره و باید مجازات سختی بشه. حداقلش اینه که اخراج بشه.
تابناک جان خبری از قاتل دبیر رودباری هم داری که در کلاس درس جلوی دانش اموزان با چاقو گردن دبیر را برید و او را کشت ؟
برخی مواقع تنبیه لازم است،این به نفع دانش اموز است و گرنه اموزگار بیخیال شود دانش اموز به راه اشتباه خودش ادامه میدهد ویا اخراج میشود که نتیجه ان بدتر است
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
اولا تنبیه اگر قراره بکنید باید بگید یک نمره از ترم کم میکنم و در ادامه باید بگید به دانش آموز اگر درساتو خوب خوندی اون یک نمره رو بر میگردونم تا دانش آموز تلاش بکنه برای یاد گرفتن درس نه اینکه بگیری
بچه رو بزنی. تازه این مردک تنبیه نکرده عقده هاشو خالی کرده سره بچه.
اگه نمیتونی اعصاب درس دادن نداری استعفا بده. اینقدر جوان مثل دسته گل با مدرک از دانسگاه های معتبر مثل دانسگاه تهران٬ امیرکبیر و شریف بیکار هستن که دارن بازریابی میکنن و حاضرن با نصف حقوقی که امثال تو میگیری بیان و معلم بشن.
من خودم دخترم دانش آموز ابتدایی
صد در صد با تنبیه بدنی موافقم ولی کنترل شده

من الان دکترای مهندسی دارم و یک شرکت تولیدی خوب، و ممنون ترکه هایی هستم که مخصوصا" دوران راهنمایی خوردم و باعث شد دوران دبیرستان شاگرد اول بودم
بگم من سال 66 وارد داشگاه شدم دانشکده فنی تهران نه دانشکاهای آزاد و غیره که الان مد شده
گزارش شما فقط برای تخریب است ونیت خیری در ان نمیباشد. معلم مظلوم ترین گروه در جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
تنبیه وحشیانه چیزیه بشه انکار کرد یا برای تخریب استفاده کرد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
اگر انسان نیستیت معلم نشین. والا یه مردک بچه آزار معلوم نیست چه جوری معلم شده بعد میگه تخریب میکنین
بنظر بنده این معلم اگر بخاطر درس تنبیه کرده که اشتباه بوده بچه درس نمی
خونه به درک،اما اگر بخاطر بی ادبی ویا فحاشی بوده با بابا بچه را می زدی،در بعضی از مدارس همه ی مشکلات را گردن معلم می اندازند ،از درس گرفته تا بزه کاری ودزدی ،فکر هم نمی کنم به این شذت باشه با خط کش آهنی لابد تسمه آهنی بوده شاید جکی جان بوده،البته خبر نگار ها فقط از معلم می گن اما جرات ندارند از دیگران بگویند،کشته شدن معلم نیکشهر زیاد مهم نیست اما این کار جرمش به اندازه سید آزاری است، خدایا شر خبر نگار نادان را کم کن از روی آموزش ایران
بعضی ها انگار نمیدونن این مناطق چقدر محرومه.....معلم هایی که در این مناطق دارن خدمت میکنن با جونشون بازی میکنن. شما راحت طلب های شهری از رو شکم سیری حرف می زنید.
بله نتیجه آموزش سختگیرانه همان رزمندگان دفاع مقدس وپزشکان باسواده ولی آموزش امروزی توهین به معلم وحقیر کردن آنها نتیجه اش پسران آرایش کننده است،مادره با یه بچه در طول روز صد بار آرزو مرگ می کنه
اما یک معلم باید تحمل سی دانش آموز را داشته باشه،تا بحال فکر کردین یک دکتر،قاصی،فرماندار،وکیل در یک زمان به چند نفر جواب می ده در دادگاه تا حرف بزنی اخراج،در بیمارستان اخراج،اما معلم در کلاس سی نفر با فرهنگ مختلف وبا اولیا مغرور وبعضی هم نادان برخورد دارند
مدیر مدرسه مگه مریضه به خاطر شهریه کاسه گدایی دستش بگیره ، چرا نمی رین سراغ اصل کاری ها؟ خبر دارین بودجه سرانه مدارس حتی کفاف قبض برقشون رو نمیده؟!!!
نویسنده ی محترم یا هرکدوم از خوانندگان محترم لطفا یک هفته در رودبارجنوب زندگی کنید تا خیلی چیزارو درک کنید. محرومیت. فقر بخصوص فقر فرهنگی.بیسوادی، اعتیاد و مظاهر مربوط به اون. مردمان زحمت کش زیادی هم داره ولی باید بود و گشت و درک کرد رودبار جنوب رو.
اقا مگر همه ما در زمان بچگی خط کش چوب و کشیده نخوردیم؟ مردیم؟ چه شد هیچی؟ اقاجون برای جمع کردن کلاس و اداره کردن مدرسه گاهی واقعا راه دیگری نمی ماند اسمان بروید زمین بیایید اینحا یه کشور جهان سوم است در پاکستان هند عراق مگر با دانش اموزان چگونه رفتار میکنند؟ چرا در این مورد خودمان را با اروپایی ها مقایسه میکنیم ؟ سطح فرهنگ معلم شاگرد خانواده هم همین است مگر در سایر موارد و کارها مثل انها هستیم که حالا کاسه داغتر از آش شده ایم! در فلان روستا یا فلان شهرستان مگر پدر فرزتدش را تنبیه نمیکند وکتک نمیزند اگر این کار در اروپا بکنند پدر سر از زندان در میارد ایا اینجا به پدر طرف هم گیر میدهیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
تنها راهش نرفتن به مدرسه است. سالها جلو میفته ادم به خدا. در این دوره و زمونه ! در حد خوندن و نوشتن باید یاد گرفت و خودمون کتاب بخونیم همین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
به خاطر همین طرز فکرت که به هیچ جا نرسیدی و یه کارگر بیشتر نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
واقعا راست گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
همین طرز تفکر غلطه که مارو هم سطح با افغانستان نگه داشته . برگشتی مارو با عراق و پاکستان مقایسه میکنی معلومه تهش میشه این دیگه.
معلم خاطی باید از طریق دادگستری تعقیب کیفری شده و حداقل شش ماه زندانی شود .
در این شهرستانها معلمان کتک میخورندو کشته میشوند اما دریغ از یک دفاع وگزارش ، این گزارشها وتخریبها فقط باعث بی تفاوتی وبی انگیزگی معلم شده و دانش اموز بیشترین ضرر را میکند با این حرکات اینده این دانش اموزان در این مناطق سیاه است وامکانات هم نمیتواند جای معلم را پر کند وباعث این مسئله افرادی مشابه شما هستند هر چند که هیچ کسی از تنبیه بدنی دفاع نمیکند
یه روز بیایید و کلاس را اداره کنید اگه فرار نکردید
اخه معلمی که ۷ ماهه حقوق نگرفته چکار کنه

خودم الان از مهر حقوقم حق التدریسم رو ندادن به کی بگم
جناب نویسنده بیشتر مردم حتی در مناطق شهری از نگهداری و تربیت یک یا دو فرزند خود عاجزند و انها را برای راحتی خود ولو روزی چند ساعت به مدرسه میفرستند ،شما انتظار داری معلم با این همه دانش آموز با فرهنگهای مختلف جکار کند مطمئن باشید اگه راه دیگری بود تنبیه را انتخاب نمیکرد
صد برابر شدیدتر معلم مربوطه تنبیه کنید تا یاد بگیرد و آدم شود.
اگه می تونید یک ساعت بچه ی خودتون رو بدون اینکه بهش تشری بزنید روی یه صندلی بنشونید و بعد در خصوص وضعیت نگهداری بچه صبحت کنید. امروزه دانش آموز دیگه مثل قبل برای درس به مدرسه نمیره. فقط خانواده ها بچه هاشونو می فرستن مدرسه تا چن ساعتی توی خونه ارامش داشته باشن. کتک زدن درست نیست ولی به بچه هاتون یاد بدید که مدرسه جای درس خواندنه ، نه جای مسخره بازی و ...
تنبیه دانش آموز دردناک است. بیشتر از همه برای آن معلم.فقط کسی می تونه واقعیت را درک کنه که معلم باشه چرا مدیر پول جمع میکنه چرا دانش آموز درس نمی خونه چرا معلم عصبیه ؟ 4 ماه در مناطق محروم روستایی بصورت حق التدریس کار کرده الان هم حق الزحمه اش را نگرفته. شنیدم مدعی العموم هم وارد شده از اول بجای علت یابی در همه موارد متوسل به قوه قهریه شدید بعداز 36 سال به کجا رسیده ایم ؟ صل
واقعا تاسف آور و دردناکه...
دوستانی که میگن مگه چی شده و نمیشه کنترل کرد و این حرفا ،فقط چند ثانیه فکر کنید بچه خودتون رو یکی اینجوری کبود کنه ،خداوکیلی بازم اینجوری توجیه میکنید؟؟؟؟
لطفا کودک آزاری رو متوقف کنید مگه با کتک کسی چیزی یاد گرفته ابتدایی با اون حجم درسی و سخت شدن دروس باید به زور به بچه فهماند بچه ها خودشان با این کتاب هایی که هر روز سخت تر میشه دارن زجر میکشن بعد کتک هم بخورن خیلی ناعادلانه ست
این قدر از این کتک ها ما تو مدرسه خوردیم دم در نیاوردین ..بچه های حالا تا بهش میگی بالا چشت ابرو میرن فیلم میگیرن ..معلوم نیست چی کار کرده معلم کتکش زده!!!!!؟
دانش آموز بی انگیزه، معلم بی علاقه ،سیستم بی درو پیکر، جامعه پولکی ..... باش تا صبح دولتمان بدمد!
با سلام
تنبیه یعنی بیدار کردن . مثلاٌ یعنی کسی از چیزی آگاهی ندارد و به وسیله ای او را آگاه میکنند، لذا معنی شیک و دلنشینی دارد .

اما در فرهنگ مکتب خانه های قدیم این وسیله آگاه نمودن عمدتاٌ چوب و فلک بود و در مدارس نوین از چوب و فلک کم کم به به کتک و برخورد فیزیکی مانند مشت و سیلی و لگد تبدیل شد.
به نظر باید این لغت را دیگر استعمال نکرد چونکه اینگونه "تنبیه" کردن در واقع "تخریب" به معنی ویران کردن و آسیب رساندن است
کار این معلم قابل دفاع نیست ولی من که سابقه تدریس دارم می دونم ، بچه ای که در خانواده فقط با کتک و فریاد آرومش کردن، دیگه سر کلاس با "عزیزم" و "جانم " و " لطفا" آروم نمیشه. خودش منتظر خط کش و سیلی ه . بزرگتر هم که شد و به دبیرستان رسید فقط با کابل سر جاش میشینه.
تو مناطقی که فرهنگ خانواده اینچنین باشه، معلم باید اعصاب فولادی داشته باشه تا بتونه خودش رو کنترل کنه و کتک نزنه.
آمار کتک زدن تو چنین مناطقی خیلی بیشتر از اون چیزی ه که به رسانه ها می رسه.
مسيله ما اينكه همه چيز رو به ساده ترين شكل تحليل مي كنيم و با مجازات دم دست ترين افراد مسيله رو حل شده ميدونيم

جامعه از نظر اختلالات شخصيت دچار بحرانه، بايد به فكر درمان اين اختلالات بود تا از ريشه اين اقدامات و هزار رفتار مشابه در كوچه و خيابان رو حل كرد

متاسفانه در جامعه ما بهداشت روان هيچ جايگاهي نداره.

من به عنوان يك پزشك در حد برحورد خودم با جامعه و بيمار ميتونم بگم جامعه ما شديدا از اختلالات شخصيت و اختلالات خلقي رنج ميبره.
درج مطلب تابناک کاملا بر علیه معلم بوده وهست انگا ر تابناک دشمنی کامل با معلم دارد
بعضی ها به گونه ای نظر دادن که انگار جور بی پولی آموزش و پرورش و محرومیت منطقه و عدم توجه کافی به معلمین محترم و هزار کمبود دیگه سیستم آموزشی و قشر زحمت کش معلمین رو باید دانش آموزان اون هم با کتک خوردن و تنبیه بدنی و روحی متحمل بشوند.

1-معلمی شغل سختیه و طاقت فرسا مخصوصا در نقاط محروم ..معلمین مانند همه اقشار کارمند و کارگر جامعه از کمبودهای معیشتی رنج می برند.اما کسی از مثلا کارگر شهرداری می پذیره که چون حقوقش کم هست و یا همین حقوق کم رو هم به موقع پرداخت نمی کنند، نسبت به وظیفه خودش اهمال کنه یا ناقص انجام بده؟

2-دوستانی که نظر داده اند و تنبیه دانش آموز رو توجیه کردند و اون رو از اوجب واجبات دانسته اند شاید فراموش کرده اند فرق بین تنبیه و جنایت بدنی بر دانش آموز رو..هر روز در هر مدرسه و کلاسی امکان تنبیه دانش آموز هست و اخبارش منعکس نمیشه اما این دیگه خیلی فرق داره..هرچیزی حدی داره حتی تنبیه.

3-در تهران و شهرهای برخوردار هم دانش آموزان شلوغ می کنند و درس نمی خوانند و معلم رو عصبانی می کنند معلمین در اون شهرهای برخوردار هم از اقل امکانات برخوردارند، اما آیا در اون شهر ها این نوع اتفاقات و به این شدت و حدت رخ میده؟خدا نکنه که معلمی به خیال اینکه دانش آموزان مناطق محروم پشت و پناه و دادرسی ندارن و از خانواده ضعیفی هستند به خودشون جرات چنین اقداماتی رو بدهند.

4-فرافکنی و همه چیز رو تقصیر سیستم ضعیف و نحیف و ناتوانمند آموزش و پرورش در تامین معاش معلم و هزینه تحصیلاتی که بناست رایگان باشه و جهان سومی بودن و ....انداختن، هیچ دردی از جامعه حل نمیکنه و بیشتر به پاک کردن صورت مساله شبیه...فلسفه وجود معلم و نظام آموزشی برای تربیت و تعلیم دانش آموز نه برای آنچه که هست و نه بر اساس وضع موجود بلکه برای آنچه که باید باشد، تعریف شده...

5-معلمی شغل طاقت فرسایی هست چون باید در کلاس درس ، حداقل 15-20 نفر دانش آموز با سطح فکر، استعداد و پیشینه فکری و خانوادگی مختلف رو آموزش داد و مدیریت و کنترل کرد اون هم 5 روز در هفته و برای ساعت های متوالی، مسلما این کار هم سخته و هم باعث سایش روحی و روانی معلم میشه بنابراین عزیزان قبل از انتخاب شغل معلمی به این موارد توجه کنند تا بعدا تلافیش رو خدای نکرده سر بچه های مردم در نیارن.
فقط معلمو برکنار میکنن. خوب این تنبیه خیلی کمه. تازه در نظر بگیرید این معلم بار اولش که نیست. معلوم نیس چندتا بچه رو اذیت کرده
قضاوت یک طرفه نکنید . واقعیت چیز دیگری است که من وشما نمیدانیم
خیلی جالبه انگار نویسنده مشکل شخصی با معلمان داره.
این مطلب را می توان از این جمله اش فهمید.
روایت جدیدی از داستان تکراری تنبیه های شدید دانش آموزان ایرانی به دست معلمان است؛
مگه معلمان غیر ایرانین
چوب معلم گل هركه نخورد خل است آقا درس نخوند كتك خورده نوشه جانش معلم دلش سوخته از دانش آموز سوم دبيرستان مي پرسي 4 تا 8 مي گوييد 28 بايد كتك بخورد تا خوب ياد بگيرد. تا درس بخوند
هيچ چيز واقعا خراب نيست!
حتى ساعتى كه از كار اُفتاده است، 2 بار در روز زمان را درست نشان مى دهد.

فقر فقر فقر .وای برما به کجا می رویم .
باید دستگیری این نوع معلمان رسانه ای شود و شرمندگی آنها با چهره ای شطرنجی نمایش داده شود
روشهاي غلط آموزش رياضي هم مزيد بر علت است!
گرچه تنبیه خوب نیست ، اما آیا میدانید والدین اصلا به فکر وضع تحصیلی فرزندانشان تو این مناطق محروم نیستند ، آیا بجای تنبیه چیز دیگری جایگزین آن قراردادند ؛ مشکلی نیست از این به بعد فرهنگیان درس میدهند ، تربیت فرزندان پای والدین و افرادی که امروز طرفدار اینجوربچه ها هستند
توی این مدارس خراب شده چه خبره ؟؟چی دارن به سر بچه های مردم میارن؟؟چرا اجازه نصب دوربین تو مدارس داده نمیشه؟؟؟؟این آقا بچه رو شکنجه کرده نه تنبیه!!!!
من مطمئنم این زخم یا جای سگک کمربنده یا تیکه آهن سنگین،امکان نداره خطکش فلزی اینطور زخم و کبودی ایجاد کنه ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان