بازدید 1439

فراخوان راهپیمایی «نان» در اعتراض به بستن بندر «الحدیده» یمن

شورای عالی سازمان‌های جامعه مدنی یمن، خواستار برگزاری راهپیمایی مردمی «نان» در روز چهارشنبه آینده در اعتراض به بستن بندر «الحدیده» شد.
کد خبر: ۶۸۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 17 April 2017
شورای عالی سازمان‌های جامعه مدنی یمن، خواستار برگزاری راهپیمایی مردمی «نان» در روز چهارشنبه آینده در اعتراض به بستن بندر «الحدیده» شد.

به گزارش فارس، شورای عالی سازمانهای جامعه مدنی یمن، خواستار مشارکت کلیه اتحادیه‌ها و سازمان‌ها و اصناف در راهپیمایی مردمی «نان» شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن، «سبأ»، شورای عالی سازمانهای جامعه مدنی با اعلام فراخوان برای این راهپیمایی اعلام کرد که شعار راهپیمایی نان، «نه به بستن و هدف قرار دادن بندر «الحدیدة» و گرسنه نگه داشتن ملت یمن است».

این شورا طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در پایتخت یمن برگزار شد، از قبایل و مقامات ارشد در استانهای صنعاء ، المحویت و  الحدیدة خواست از این راهپیمایی که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد حمایت کنند.

در این کنفرانس خبری، همچنین اعلام شد که آمریکا و پارلمان انگلیس مسئول حمایت و پشتیبانی از نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن و بمباران بندر الحدیدة هستند. بندری که تنها دروازه ورود مواد غذایی به یمن به شمار می‌رود و به نوعی شریان حتی بیش از 20 میلیون نفر است.

شورای عالی سازمانهای جامعه مدنی یمن همچنین از سازمانهای بین‌المللی حقوق بشر خواست تا به وظیفه انسانی خود در قبال بندر الحدیدة عمل کنند و از مردم جهان نیز خواست تا مقابل کلیه نیروهای جنایتکاری که می‌خواهند با بستن بندر الحدیدة، مردم یمن را نابود کنند، بایستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار