بازدید 2630

هدررفت محصولات غذایی هزینه میلیاردی تحمیل کشورمی کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هدررفت محصولات غذایی سالانه میلیاردها تومان هزینه به کشور تحمیل می کند،گفت: استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع است و درصورت رویت جوش شیرین در نان سازمان غذا و دارو برخورد قانونی با خاطیان اعمال کند.
کد خبر: ۶۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 17 April 2017
محمدنعیم امینی فرد درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت  هدررفت محصولات غذایی درکشور،گفت: هدررفت محصولات  غذایی سالانه میلیارد ها تومان هزینه به کشور تحمیل می کند و این در حالی که  ضایعات محصولات غذایی بر طبق آمارهای اعلام شده در حدود 15 الی 20 درصد است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلوگیری از هدر رفت محصولات غذایی راهکاری منطقی درجهت افزایش کیفیت محصولات غذایی  در شرایطی  است که بطور مستقیم این مهم با سلامت مردم سرو کاردارد،تصریح کرد: "جوش شیرین" پیامدهای بسیار منفی برای  سلامت  شهروندان از جمله شیوع بیماریهای گوارشی را در پی دارد.

 وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده تک نرخی شدن نان کاهش کیفیت را در پی دارد؛بنابراین  برای حل مشکل نان باید  قبل از تعیین نوع نرخ  در ارتقای نان ،همت گماشته شود؛بدین  معنا که گندم هایی که در جه ی کیفیت پایینی دارند؛نباید برای پخت نان  درنظرگرفته شوند؛بلکه باید به مصرف صنعتی برسند.

امینی فرد افزود:شناسنامه دار شدن نان های صنعتی جهت فروش از ضروریات  بهداشتی تلقی می شود؛زیرا زمانی که مبدا تولید نان مشخص نیست،نمی توان از نحوه تولید،بهداشت و محتوای بکار گرفته در تولید نان اطلاع جامعی بدست آورد.

نماینده مردم  ایرانشهر درمجلس افزود:تنها باید گندمی برای پخت نان در چرخه تولید قرار بگیرد که دارای درجه کیفیت ممتاز است زیرا نان باتوجه به اینکه در سفره غذایی تمام شهروندان جایگاه ویژه ای دارد،نیازمند افزایش کیفی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هدررفت محصولات غذایی سالانه میلیاردها تومان هزینه به کشور تحمیل می کند،یادآورشد:استفاده از جوش شیرین در پخت نان ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها