بازدید 2941

احتمال اجباری شدن معرفی بانوان در آمریکا برای خدمت سربازی

درصورتی که دولت آمریکا طرح جدید کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا را تصویب کند، دختران احتمالاً از ژانویه 2018 ملزم به معرفی خود به ارتش و گرفتن برگه اعزام به خدمت در صورت وقوع جنگ خواهند شد.
کد خبر: ۶۸۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 16 April 2017
درصورتی که دولت آمریکا طرح جدید کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا را تصویب کند، دختران احتمالاً از ژانویه 2018 ملزم به معرفی خود به ارتش و گرفتن برگه اعزام به خدمت در صورت وقوع جنگ خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در خلاصه این لایحه آمده است: " از آنجایی که وزارت دفاع ممنوعیت خدمت زنان در واحدهای میدانی جنگی زمینی را برداشته است، کمیته خدمات نیروهای مسلح فکر می‌کند که دیگر هیچ توجیهی برای محدود کردن قانون الزام ثبت نام خدمت سربازی اختیاری تنها به پسران وجود ندارد."

به موجب این لایحه، در صورت وقوع جنگ زنان نیز باید مانند مردان در میادین جنگی خدمت کنند.

آخرین لایحه خدمت سربازی اجباری در آمریکا مربوط به سال 1973 و در طول جنگ ویتنام بود، اما همچنان همه مردان ملزم هستند که ظرف 30 روز پس از 18 ساله شدن، خود را برای انجام خدمت سربازی اختیاری ثبت نام کنند.

زنان هیچگاه تا به حال مجبور یا مشمول به ثبت نام برای خدمت سربازی اختیاری نبوده‌اند.

البته رجعت به قانون "خدمت اجباری" بعید است چرا که بیشتر رهبران نظامی معتقدند که استفاده از نیروهای داوطلب مفیدتر است.

البته اگرچه این طرح توسط سنا تصویب شده است اما بررسی قانون خدمت سربازی دختران در سنا و کاخ سفید مطمئناً پرچالش و بحث برانگیز خواهد بود.

در سال 2015 پنتاگون اعلام کرد که اشتغال در کلیه مشاغل مربوط به ارتش باید برای خانم‌ها آزاد باشد.

این اصلاحیه که به موجب آن زنان باید برای انجام خدمت سربازی ثبت نام کنند، توسط دونکان هانتر، یکی از اعضای کالیفرنیایی عضو کنگره جمهوری خواهان مطرح شد تا به این وسیله این بحث را پیش بکشد که تصمیم پنتاگون درباره آزاد کردن مشاغل ارتشی برای زنان عملی نیست و در این صورت آنها نیز باید در جنگها شرکت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل