بازدید 6022

خطر مصرف بی‌رویه چربی امگا 6 برای دختران

کد خبر: ۶۸۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 16 April 2017
دانشمندان باور دارند مصرف بی‌رویه امگا 6 منجر به بی‌تحرکی دختران شده و چاقی و اضافه‌وزن آنها را نیز در پی دارد که همین موضوع موجب پدید آمدن بیماری‌ها و مشکلات گسترده بسیاری می‌شود.

به گزارش فارس، آخرین تحقیقات نشان داده مصرف امگا 6 منجر به بی‌تحرکی دختران و بالا رفتن ریسک ابتلا به دیابت در زنان می‌شود.

یافته‌های محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا نشان می‌دهد، مصرف بیشتر دانه‌ها و آجیل‌های غنی از امگا 6 و روغن‌های گیاهی نظیر روغن سویا به شکل قابل توجهی موجب افزایش رفتار بی‌تحرکی در دختران نوجوان می‌شود.

یکی از اعضای این تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد وجود اسیدهای چرب امگا 6 در رژیم غذایی ارتباط قوی با سبک زندگی بی‌تحرک در دختران نوجوان و ارتباط ضعیفی با دیابت در بین زنان بزرگسال دارد».

بر اساس همین تحقیقات انجام شده، مصرف این نوع چربی علاوه بر اینکه موجب بی‌تحرکی دختران در سنین پایین می‌شود، چاقی و اضافه‌وزن آنها را نیز در پی دارد که همین موضوع موجب پدید آمدن بیماری‌ها و مشکلات گسترده بسیاری می‌شود.

این پژوهشگران، با انجام تحقیقات بر روی تعدادی از دختران و زنان 21 کشور اروپایی و بررسی میزان گلوکز خون آنها به این نتیجه رسیدند که بین بی‌‌تحرکی دختران و مصرف امگا 6 در رژیم غذایی‌شان ارتباط قوی وجود دارد.

در روغن‌های ذرت، آفتابگردان، سویا و تخم مرغ، مارگارین، گوشت قرمز و غلات به وفور امگا 6 یافت می‌شود به همین منظور باید مصرف این مواد غذایی تحت کنترل باشد تا علاوه بر استفاده از فواید آنها از مضرات آنها که بروز بی‌تحرکی در دختران است، جلوگیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان