بازدید 2449

رونق صنعت توریسم کشور نیازمند تدوین طرح آمایش سرزمین در حوزه گردشگری

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌و گردشگری مجلس، رفع مشکل کمبود هتل در برخی مناطق گردشگرپسند را نیازمند تدوین طرح آمایش سرزمین در حوزه گردشگری دانست و از ساخت برخی پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها به دلیل فشارهای سیاسی و بر اساس سفارش افراد انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۸۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 16 April 2017
ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه امروزه در صنعت گردشگری شاهد کمبود هتل و مراکز اقامتی هستیم، گفت: برای تحقق اهداف اسناد بالادستی و رسیدن به جایگاه جذب 20 میلیون گردشگر بر اساس افق چشم انداز 1404 نیاز به ساخت و ایجاد انواع هتل با ارائه خدمات گوناگون هستیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون در برخی از استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان شاهد کمبود مراکز اقامتی هستیم، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در برخی از استان‌‎ها که گردشگر زیادی را آنجا نمی‌رود هتل 5 ستاره احداث شده است که به هیچ عنوان با نیازها مطابقت ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری کشورمان نیاز به تدوین طرح آمایش سرزمین ویژه گردشگری هستیم، ادامه داد: اگر چنین موضوعی محقق شود، شاهد احداث زیرساخت‌هایی مانند هتل و مراکز اقامتی بر اساس نیاز مناطق خواهیم بود و دیگر سرمایه‌ها به هدر نمی‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دیگر علل کمبود هتل و مراکز اقامتی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که برخی از پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها به دلیل فشارهای سیاسی و بر اساس سفارش افراد احداث می‌شود و به هیچ عنوان مطابق با شرایط و آینده نگری نیست.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کمبود هتل و مراکز اقامتی موجب شده تا شاهد همخوانی نداشتن قیمت برخی هتل‌ها با نوع ارائه خدماتشان باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری در حال رشد است و گردشگری داخلی و خارجی توسعه یافته، باید به سمت احداث مراکز اقامتی با ارائه خدمات مختلف حرکت کنیم تا بتوانیم بر اساس سطح درآمدی افراد اقدام به ارائه خدمات ارائه کنیم./

پایان پیام

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل