بازدید 5155

مرثیه‌ای برای فوعه، کفریا و مردم سوریه

کد خبر: ۶۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 16 April 2017
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با اشاره به جنایت هولناک امروز تروریست‌های تکفیری در سوریه یادداشتی با عنوان «زندگی، جنگ و دیگر هیچ: مرثیه‌ای برای فوعه و کفریا و مردم سوریه» منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این یادداشت که در کانال تلگرامی حسین جابری انصاری منتشر شده، به شرح زیر است:

بنام خدا

شیعیان مظلوم شهرهای فوعه و کفریا در شمال سوریه که پس از مدت‌ها همزیستی با مرگ تدریجی و زندگی در دوزخ رنج و عذاب و گرسنگی و محاصره تحمیل شده از سوی گروه‌های تروریستی سوریه، امروز 26 فروردین 1396 در قالب توافق چهار شهر در مسیر آزادی و کوچ اجباری به مناطق دیگر کشور قرار گرفته بودند در منطقه غرب حلب با انفجاری تروریستی از سوی شقی‌ترین اشقیاء و ناپاک‌ترین انسان‌ها، مواجه و ده‌ها تن از آنان در غربت و مظلومیت مضاعف به خاک و خون غلطیدند. "علی لعنه الله علی القوم الظالمین"و "سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون".

صحنه‌های شهادت مظلومانه این مظلوم‌ترین مظلومان روی زمین، حقیقتا دردآور و به مثابه داغ ننگ جدیدی بر پیشانی جنگ‌طلبان و تاجران جنگ و جاه‌طلبانی است که بیش از شش سال است با استفاده ابزاری از تروریسم، اهداف کوچک دنیایی خود را به بهای ویرانی یک کشور و کشتار جمعی یک ملت، دنبال می‌کنند. مردم سوریه در وضعیت "زندگی، جنگ و دیگر هیچ" بزرگترین قربانیان بحران جاری این کشور و مهمترین حامیان پایان هر چه سریعتر بحران و رهایی کشور از دایره بسته ویرانی و مرگ هستند.

تسلیت کلمه کوچکی برای مردم سوریه و خانواده‌های داغدار شهیدان خونین بال فوعه و کفریا و دیگر مظلومانی است که هر روز در گوشه گوشه سرزمین سوریه به شهادت می‌رسند، اما بالاترین تسلا برای آنان و همه مردم سوریه، تلاش مخلصانه و همه‌جانبه برای پایان دادن هر چه سریعتر به این جنگ ویرانگر و خانمان‌سوز است. به لطف خداوند در این جهت تلاش می‌کنیم و از او می‌خواهیم و می‌طلبیم که از دریچه‌های رحمت بی‌پایان خود به این تلاش‌ها برکت داده و بر زخم‌های خونین ملتی غرق در خون و آتش مرهم نهد.

بمنه و کرمه

حسین جابری انصاری


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار