بازدید 2810
وزیر نفت:

ایران به تمام قراردادهای نفتی خود پایبند است

وزیر نفت با اشاره به اینکه تا سال 92 تولید گاز در پارس جنوبی سالیانه 570 میلیون مترمکعب بود اما در پایان سال 95 تولید گاز ایران در این منطقه به هزار و 60 میلیون متر مکعب افزایش یافته است، گفت: ایران در تمامی قرار دادهای نفتی به تعهدات خود پایبند است.
کد خبر: ۶۸۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 16 April 2017
وزیر نفت با اشاره به اینکه تا سال 92 تولید گاز در پارس جنوبی سالیانه 570 میلیون مترمکعب بود اما در پایان سال 95 تولید گاز ایران در این منطقه به هزار و 60 میلیون متر مکعب افزایش یافته است، گفت: ایران در تمامی قرار دادهای نفتی به تعهدات خود پایبند است.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه شنبه شب در آستانه افتتاح پنج فاز پارس جنوبی توسط رئیس جهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال 92 به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: با انتقال ذخایرگازی به منطقه عسلویه ایران تولید تولید خود را افزایش داده است.

وزیر نفت تصریح کرد: با افتتاح پنج فاز پارس جنوبی 150 میلیون متر مکعب گاز ، 200 هزار بشکه میعانات گازی، سه میلیون تن گاز اتان و سه میلیون تن گاز ال. پی. جی «گاز مایع » به تولید ایران افزوده است. 

وی درادامه با تاکید براینکه با افتتاح این فازها به درآمدهای دولت می افزاید، گفت: دو فاز پارس جنوبی سالیانه 3،5 تا چهار میلیارد دلار در آمد ارزی ایران را افزایش می دهد و در کمتر از دوسال تمام سرمایه گذاری ها در این پنج فاز به اقتصاد ملی باز می گردد.

زنگنه یادآور شد: برای آماده سازی این فازها بیش از 18 میلیارد دلار هزینه شده است. پیش از این نیز در پارس جنوبی 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده بود و در چند سال اخیر نیز حدود 6 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند که در حال حاضر در پارس جنوبی به پیمانکاران بدهکار هستیم.

وزیر نفت در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد قرار است با برداشت حدود 15 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای دیگرفاز های پارس جنوبی سرمایه گذاری شود.

وی در ادامه افزود: هم اکنون نیز از این اعتبارات مبالغی در اختیار وزارت نفت است تا دیگر فازها را آماده سازی کند. 

زنگنه با بیان اینکه آورده دولت یازدهم در پارس جنوبی تدبیر بود،گفت: این منطقه را سرمایه نساخت بلکه عشق ،تدبیر ،مدیریت و دلسوزی به نتیجه رساندکه عقل و فداکاری نیز به دنبال آن بود. 

وی با اشاره به پایبندی کشور های عضو اوپک به سهمیه های تعیین شده خاطرنشان کرد: تثبیت قیمت نفت 55 دلاری برای هربشکه نفت نشان می دهد تصمیم اوپک به خوبی عمل کرده و اکثریت اعضای اوپک به آن پایبند هستند ایران نیز به این سهمیه بندی وفادار است و اگر تمامی کشورهای های عضو آن را رعایت کنند ما هم رعایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال مقابله با هیچ کشوری نیستیم و نگران فروش نفت خود نیز نمی باشیم زیرا تقاضا برای صادرات نفت ایران بیش از عرضه است و آمادگی داریم با اصول بازرگانی در بازار نفت جهانی رقابت کنیم. 

وزیر نفت سپس افزود: ما هرچه پذیرفته ایم به آن پایبند هستیم هر چند که برخی منابع ثانوی اعلام می کنند ایران روزانه 3 میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولید می کند اما تولید نفت ایران بیشتر از این مقدار است.

زنگنه در ادامه با اشاره به فروش نفت به روسیه گفت: ایران در این قرار داد فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به قیمت متعارف به مسکو را آغاز کرده و پول آن را دریافت می کند اما بانک مرکزی ایران اعلام کرده نیمی از این پول برای خرید خدمات از روسیه استفاده می شود و ایران تاکنون به قرار داد خود عمل کرده است.

وزیر نفت همچنین گفت: برای آماده سازی پنج فاز پارس جنوبی در چهار سال گذشته 10 هزار نفر کار کرده اند تا این پروزه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پیشنهادی به رئیس جمهوری ایران برای افتتاح این فازها داده بود، افزود: پیشنهاد این بود که رییس جمهوری برای افتتاح این فازها از مقام معظم رهبری دعوت به عمل آورند تا از پروژه عظیم بازدید و آن را افتتاح کنند.

وی گفت: پروژه های پارس جنوبی افتخاری برای کشور هستند و پیام بزرگی هم برای جامعه جهانی دارند که بیانگر اقتدار ملی ایران است.

زنگنه با اشاره به قرار دادهای نفتی ایران با کشورهای خریدار گفت: اجرای تمام قراردادهای نفتی ایران با شرکت ها خارجی و کشورها اجتناب ناپذیر و الزام آور است و به نظر من قراردادهای موجود مدل های مناسب و خوبی هستند و بنده همیشه مخالف عدم اجرای این قراردادها هستم.

وی با تاکید براین که تمامی قرار دادها الزام آور هستند،گفت: با تلاش همکاران در کشور نیاز به واردات گاز نداریم و اگر عملیات سوآپ انجام می شود بخاطر منافع درازمدت کشور است.

زنگنه با اشاره به حقوق های نامتعارف خاطرنشان کرد: به وزارت نفت فشار بسیاری وارد شد و در پرداخت حقوق محدویت ایجادکرد اما باید از این مرحله گذر کنیم در حالی که اقدامهای کارکنان وزارت نفت در مناطق عملیاتی بیش از حقوق دریافتی آنها ارزش دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه از سال 76 در پارس جنوبی حضور فعال داشته است، افزود: به جای نفرت پراکنی و خشونت در ایران باید دست در دست هم داده و کشور را آباد کنیم زیرا تفرقه جز زیان فایده دیگری برای مردم و ایران ندارد.

وی افزود: تمام دولت ها در گذشته و در زمان خود تلاش کردند تا کشور را درمسیر توسعه پیش ببرند.

زنگنه با تاکید براینکه ایران ذخایر نفتی روی دریا ندارد افزود: ایران در دریا برای فروش نفتی ندارد و سال گذشته که میعانات گازی ایران بر روی دریا حدود 70 میلیون متر مکعب بود نیز پایان یافته است.

وزیر نفت با اشاره به مصرف سوخت مایع در نیروگاه های تولید برق کشور گفت: در آغاز به کار دولت یازدهم میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه های تولید برق 43 درصد بود اما هم اکنون این مصرف به 13در صد کاهش یافته است.

وی در پایان با بیان اینکه بابک زنجانی پول مردم را خورده است، اظهارکرد تاکنون پول مردم را پس نداده و زمین های موجود در خیایان ایران زمین و الهیه و شرکت قشم ایر کفاف بدهی او را نمی دهد و خریداری ندارد درمجموع زنجانی حدود 14 هزار میلیارد تومان پول مردم را خورده است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی