بازدید 5246
۱

پکن در فکر جلوگیری از جنگ تجاری با واشنگتن

به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از مقامات چینی و آمریکایی شرکت کننده در مذاکرات اخیر این دو کشور، چین موافقت خود را جهت دسترسی بیشتر شرکت های امریکایی به بازار های داخلی این کشور اذعان کرد.
کد خبر: ۶۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 15 April 2017
به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از مقامات چینی و آمریکایی شرکت کننده در مذاکرات اخیر این دو کشور، چین موافقت خود را جهت دسترسی بیشتر شرکت های امریکایی به بازار های داخلی این کشور اذعان کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia today، پکن تصمیم برافزایش توان سقف سرمایه گذاری در پیمان سرمایه گذاری دوجانبه (BIT) و حذف ممنوعیت واردات گوشت گاو از آمریکا، دارد.

پکن در فکر جلوگیری از جنگ تجاری با واشنگتن

به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از یک مقام چینی حاضر در مذاکرات، "چین تصمیم بر افزایش سقف سرمایه گذاری در BIT  داشت، اما این مذاکرات پس از پیروزی ترامپ در انتخابات به حالت تعلیق در آمد. وی افزود، "اگر اوباما شش ماه دیگر در مسند ریاست جمهوری باقی مانده بود، ما نیز به اهداف مان رسیده بودیم".

همچنین چین ممنوعیت واردات گوشت گاو از امریکا، که در سال 2003 تصویب کرده بود را حذف کرد تا 347 میلیارد دلار مازاد تجاری سالانه ای که با بزرگترین شریک تجاری خود(آمریکا) داشته را کاهش دهد. چین بزرگترین منبع کسری تجاری ایالات متحده محسوب می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موضع سختی در زمینه کسری تجاری در برابر پکن گرفته و خود را متعهد کرد تا هرگونه اقدام لازم و قانونی جهت سوء استفاده تجاری را پایان داده و برای کارگران امریکایی عدالت را به ارمغان بیاورد.

برخی مقامات ایالات متحده معتقدند کسری تجاری ممکن است آنقدر ها هم بد نباشد.

تام دونوهو، رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده و منتقد حامی، سیستم حمایت از تولیدات داخلی ترامپ در نقل قولی در روزنامه اذعان کرد، "خوب است بیاد بیاوریم که بهترین سال های رشد اقتصادی مان، بزرگترین کسری تجاری ما را پدید آورد و این در حالی است که آن زمان، رکود بزرگ با کاهش شدید کسری تجاری همراه بود".

روز جمعه ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا خاطر نشان کرد، ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در طرحی جدید 100 روزه ای جهت مذاکرات تجاری به توافق رسیدند.

روز شنبه ترامپ طی توییتی اعلام کرد، "حسن نیت فوق العاده و دوستی بین امریکا و چین شکل گرفته است اما در تجارت تنها زمان گویای همه چیز است."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترامپ دنیارونظم خواهددادوهرکس حدوحدودخودش رو خواهدفهمیداوباماخیلی بی عرضه بو وکشورهای زیادی یاغی شدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل