بازدید 2202

نخست وزیر مجارستان به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات 2018

نخست وزیر مجارستان امروز (شنبه)‌ گفت، در انتخابات 2018 در کشور تصمیمی گرفته می شود که آیا دولت برای منافع ملی در قدرت می ماند یا مجبور شود تا منافع خارجی را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۶۸۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 15 April 2017
نخست وزیر مجارستان امروز (شنبه)‌ گفت، در انتخابات 2018 در کشور تصمیمی گرفته می شود که آیا دولت برای منافع ملی در قدرت می ماند یا مجبور شود تا منافع خارجی را در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که دولت جناح راستی‌اش از 2010 در قدرت است با یکسری تظاهرات گسترده در دو هفته گذشته روبرو شده است. این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که او قانونی را وضع کرد که جورج سوروس، میلیاردر و حامی مالی دانشگاه بین المللی را هدف قرار می دهد.

اوربان مدت هاست که سازمان های جامعه مدنی را که توسط سوروس حمایت مالی می شوند، مورد انتقاد قرار داده و آنها را به مخالفت با سیاست های سختگیرانه مهاجرتی و حمایت از مهاجران غیرقانونی متهم می کند.

وی می گوید که دانشگاه بین المللی ""CEU قوانین دولت مجارستان را نقض کرده است؛ اتهاماتی که دانشگاه مذکور آنها را نمی پذیرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا این قانون جدید از سوی دولت مجارستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گروه های حقوق بشری می گویند که این بخشی از سرکوب گسترده مخالفان در این کشور پس از سرکوب رسانه ای، نهادهای دولتی و دادگاه قانون اساسی در مجارستان است.

اوربان که از زمان برگزاری راهپیمایی های اعتراضی برای نخستین بار سخن می گفت، به روزنامه "ماگیار" حامی دولت گفت که چنین موضعگیری‌هایی بخشی از مقابله با حاکمیت ملی کشور است.

وی ادامه داد: در مجارستان قرار است انتخابات 2018 تکراری برای فعالیت مجدد یک دولت ملی باشد.

براساس نظرسنجی ها، حزب "Fidesz" توانسته 30 درصد آرا را از آن خود کند و از احزاب اپوزیسیون پیشی بگیرد.

قرار است امروز و در ساعت 30: 15 به وقت گرینویچ راهپیمایی دیگری برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار