بازدید 4816

افزایش شمار قربانیان سیل به ۳۵ نفر

کد خبر: ۶۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 15 April 2017
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار قربانیان سیل شمال غرب کشور به ۳۵ نفر خبر داد و گفت: همچنان هشت نفر مفقودند.

به گزارش یسنا، اسماعیل نجار که به مناطق سیل‌زده شمال غرب کشور سفر کرده درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی در مجموع ۳۷ نفر درگیر سیل بودند که ۱۷ نفرشان در آذرشهر و ۲۰ نفرشان نیز در روستای چنار عجب‌شیر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ مورد مفقودی در آذرشهر تا کنون جسد ۱۱ تن کشف شده است، گفت: همچنین از ۲۰ نفری که در عجب‌شیر مفقود شده بودند نیز جسد ۱۸ نفر کشف شده است که با این حساب در حال حاضر شش نفر در آذرشهر و دو نفر در عجب شیر مفقود هستند که جستجو برای یافتن‌شان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یک نوجوان نیز در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی جان خود را از دست داد به ایسنا گفت: یک تن نیز در یکی از روستاهای تابع بانه به دلیل جاری شدن سیل جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز در پی رانش زمین در پارک کوثر سقز جان خود را از دست دادند که در مجموع شمار جان باختگان به ۳۵ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به جان باختگان روستای عجب‌شیر اظهار کرد: هفت نفر از جان باختگان این حادثه اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر، چهار فرزند و یک عروس خانواده بودند که به دلیل قرار گرفتن منزل‌شان در مجاورت رودخانه جان خود را از دست دادند و از این خانواده تنها یک نوجوان باقی مانده است.

نجار افزود: اینکه مدام تاکید می‌کنیم باید از تصرف بستر رودخانه پرهیز کرده و این اماکن را در هنگام بارش نزولات آسمانی ترک کرد، به همین دلیل است. این یک نمونه از بی‌توجهی به هشدارهایی است که بارها و بارها تکرار شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات جستجو در این حادثه ادامه دارد، درباره خسارات جانی سیل در استان زنجان نیز گفت: جاری شدن سیلاب در زنجان خسارات جانی نداشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر