بازدید 3900

تشریح انگیزه های احمدی نژاد برای حضور در انتخابات

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انگیزه های احمدی نژاد برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را عنوان کرد.
کد خبر: ۶۸۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 15 April 2017
محمدقسیم عثمانی با اشاره به حضور احمدی نژاد در ستاد انتخاباتی و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با آیه 91 سوره نساء اشاره کرد و در یادداشتی نوشت: سَتَجِدُونَ آخَرینَ یریدُونَ أَنْ یأْمَنُوکُمْ وَ یأْمَنُوا قَوْمَهُمْ کُلَّما رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْکِسُوا فیها، چیزی نخواهد گذشت که به مردمی دیگر بر می ‌خورید که میخواهند هم شما را از شر خود ایمن سازند و هم قوم خود را و هر گاه به سوی فتنه شرک دعوت می‌ شوند، اجابت می ‌کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس دهم شورای اسلامی در این یادداشت اشاره کرد: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیش بینی ناپذیر دولت نهم و دهم، برخلاف نظر مقام معظم رهبری و برخلاف انتظار و حتی نامه خود به مقام معظم رهبری، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد و عملاً پا به عرصه انتخابات گذاشت. اما اینکه این رفتار احمدی نژاد از کجا نشأت می گیرد و چه انگیزه ای را دنبال می کند، جای تأمل و تعمق است هر چند پیش بینی رفتار و انگیزه فردی که گامهایش تصادفی است، بسیار سخت و پیچیده است و بیش از اینکه به انگیزه های وی پرداخته شود باید حالتهای مختلف و ممکن را پیش بینی نمود تا بلکه یکی از حالات ممکن منطبق با انگیزه و هدف وی از این رفتار غیرمعمول و غیرمعقول باشد.

به نظر می رسد هدف و انگیزه احمدی نژاد از ورود به عرصه انتخابات، ممکن است یک یا ترکیبی از موارد زیر باشد؛

۱- شکستن حرمت و جایگاه ولی فقیه و نوعی حرمت شکنی جایگاه رهبری برخلاف قانون اساسی و منویات و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر مراقبت از ولایت فقیه جهت جلوگیری از آسیب و صدمه به نظام و انقلاب.

۲- شروع یک جریان ضد انقلابی در درون نظام و نگاه نادرست به ساختار نظام و تلاش در راستای برهم ردن ساختار قدرت در کشور در راستای تحقق صحبتهای دوپهلوی وی در یکی از سخنرانی هایش در جنوب کشور.

۳- استفاده از فضای انتخابات برای تخریب دولت فعلی و عقده گشایی چهارساله خود و دوستان بازداشت شده اش در این چند سال و ایجاد فضا برای یاران نزدیک خود جهت کسب آرای مخالفین ساختار قدرت و حکومت در کشور.

۴- برجسته سازی خود در اذهان عمومی و نهایتاً کنارکشیدن از عرصه انتخابات و مستند کردن آن به فرمایشات رهبری و برائت جستن خود از نافرمانی به منظور ماندگارسازی خود و بسترسازی برای دوره أینده.

۵- انجام ثبت نام به منظور برهم زدن تمرکز دکتر روحانی و ایجاد فرصت جهت دفاع از کاندیدای مورد نظر خود با شیوه های منحصر بفرد خود و روش " بگم، بگم " و زیر سؤال بردن رؤسای هر سه قوه نظام.

۶- ثبت نام و حضور در صحنه تا لحظات آخر و دادن پیام مبنی بر اطاعت از رهبری برخلاف همه اظهار نظرها و بدهکار کردن نظام و منت گذاشتن بر نظام مبنی بر اینکه میتوانستم رئیس جمهور شوم و نشدم !

بهرحال او با هر انگیزه ای آمده باشد، بلایی است که بر کشور نازل شده است و انشآلله خداوند ملت و نظام را از این بلا مصون و محفوظ بدارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار