بازدید 8459
۲

سئول و توکیو به حالت آماده باش در آمدند

کد خبر: ۶۸۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 15 April 2017
درحالی که احتمال حمله آمریکا به کرۀ شمالی با تهدید پیونگ یانگ دربارۀ حمله به منافع آمریکا و همپیمانانش در شرق آسیا همراه شده است، ژاپن و کرۀ جنوبی برای تخلیۀ شهروندانشان آماده شده اند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کرۀ جنوبی و ژاپن که در همسایگی کرۀ شمالی هستند برای مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی پیونگ یانگ، برنامه هایی در نظر گرفته اند. شبکۀ زویرادی روسیه در این باره گزارش داد که نیروهای دفاع شهری کرۀ جنوبی آماده شده اند تا در صورت نیاز، شهروندان را به مناطق امن منتقل کنند.

کشتی های جنگی امریکایی که ناوهواپیمابر کارل وینسون در راس آن ها قرار دارد به نقطه ای رسیده اند که هم اکنون توانایی نظارت بر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی را دارند و از سوی دیگر، می توانند جنگنده ها را برای هرگونه اقدام نظامی احتمالی به سوی کره شمالی بفرستند.

ناوگان دریایی آمریکا در فاصلۀ 300 مایلی منطقه ای مستقر شده است که احتمال می رود کرۀ شمالی ششمین آزمایش هسته ای خود را در آن انجام دهد.

در همین حال کره شمالی با اعلام اینکه آمریکا اصلی ترین عامل تشدید تنش ها و مسئول همه اتفاقات ناگوار در منطقه شبه جزیره کره است، تاکید کرد که هر حمله پیشدستانه این کشور را با واکنش بی رحمانه پاسخ می دهد.

هان سونگ ریول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به آسوشیتدپرس گفت که کشورش هرگز در مواجهه با حمله پیشگیرانه آمریکا دست بسته نخواهد نشست.

ستاد مشترک ارتش کره شمالی نیز دیروز در بیانیه ای اعلام کرد در صورت حمله واشنگتن، پایگاه‌های نظامی آمریکا در کرۀ جنوبی و مقر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول را هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر، وانگ یی وزیر خارجۀ چین دیروز با تاکید بر اینکه هیچ طرفی از جنگ احتمالی پیروز خارج نمی شود، گفت وگو را تنها راه حل این بحران دانست. وانگ خاطر نشان ساخت که ممکن است جنگ هر لحظه آغاز شود، لذا تمام طرف های ذی ربط باید نسبت به این وضع اهتمام داشته باشند و اجازه ندهند که کار به نقطۀ غیر قابل بازگشت برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
کره شمالی اگر بجنگد قطعا با انفجار انقلاب روبرو میشود چون تمام مردم کره شمالی بیزارند از حکومتشون
پاسخ ها
teddi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
توخودت دیدی که بیزارند از حکومتشون
چون خبری از داخل کشورشون نمیاد میگی بیزارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر