بازدید 5546

فروش 9 میلیارد دلاری اوراق قرضه سعودی

اخبار رسیده از افراد مطلع و به نقل از روزنامه وال استریت، عربستان سعودی در اولین دوره انتشار بین المللی صکوک یا اوراق قرضه اسلامی، خبر از فروش 9 میلیارد دلاری می دهد.
کد خبر: ۶۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 14 April 2017
اخبار رسیده از افراد مطلع و به نقل از روزنامه وال استریت، عربستان سعودی در اولین دوره انتشار بین المللی صکوک یا اوراق قرضه اسلامی، خبر از فروش 9 میلیارد دلاری می دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، این حجم فروش اوراق قرضه از تغییرات ساختاری در اقتصاد وابسته به نفت این کشور نشأت می گیرد.

فروش 9 میلیارد دلاری اوراق قرضه سعودی

وزارت  دارایی عربستان اذعان کرد، "سرمایه گذاران بیش از 33 میلیارد دلار ثبت سفارش کرده اند و این اوراق به دو دسته پنج ساله و ده ساله تقسیم می شوند".

ریاض برای صدور 8 میلیارد دلار اوراق قرضه و فروش آن برنامه ریزی کرده بود و این در حالی است که سود این اوراق پایین تر از عرضه اولیه عمومی بوده است.

اوراق پنج ساله با 2.93 درصد و اوراق ده ساله با 3.65 درصد فروخته شدند.

در سال 2016 اوراق قرضه منتشر شده عربستان ارزشی در حدود 17.5 میلیارد دلار داشت که باعث شد بازارهای بین المللی و داخلی این کشور به تامین کسری بودجه کمک کنند و این در حالی است که پیش بینی شده است امسال کسری بودجه تا حدود 53 میلیارد دلار افزایش یابد.

کسری بودجه در سال 2015 در پی اقدامات ریاضت اقتصادی دولت مثل حذف یارانه و هزینه ها به 79 میلیارد دلار کاهش یافته بود و این در حالی است که در سال 2016 این رقم به 98 میلیارد دلار افزایش یافته بود.

سرمایه گذاران در گفت و گویی با روزنامه وال استریت خاطر نشان کردند که "صکوک باید حدود 20 درصد از کسری بودجه کشور را پوشش دهد". 

با افزایش درآمد از طریق فروش صکوک، دولت عربستان قصد دارد منابع مالی پادشاهی را با توجه به کاهش درآمد حاصل از فروش نفت، پشتیبانی کند.

صکوک، ساختاری جهت افزایش بازده مالی به سرمایه گذاران بدون نقض قوانین اسلامی همانند بهره و سود، می باشد.

عربستان سعودی نیز در حال آماده سازی جهت وسیع ترین عرضه در بازار اولیه جهانی (IPO) از سوی شرکت دولتی نفت سعودی(آرامکو) می باشد و این در حالی است که انتظار می رود این امر به مدیریت کسری بودجه کمک شایانی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل