بازدید 5301
اقدام متناقض دانمارک پس از توافق روسیه با اتحادیه اروپا:

دانمارک خط لوله گاز روسیه به اروپا را می بندد

در پی موافقت اتحادیه اروپا در ماه گذشته با انتقال گاز روسیه به اروپا، دانمارک به دنبال کارشکنی به دلایل زیست محیطی در اجرای این پروژه است.
کد خبر: ۶۸۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 14 April 2017
در پی موافقت اتحادیه اروپا در ماه گذشته با انتقال گاز روسیه به اروپا، دانمارک به دنبال کارشکنی به دلایل زیست محیطی در اجرای این پروژه است.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی، دولت دانمارک به دنبال تصویب قانونی است که به این کشور اجازه می دهد تا از عبود خط لوله گاز طبیعی روسیه از این کشور به اروپا جلوگیری کند.

دانمارک خط لوله گاز روسیه به اروپا را می بندد

اوایل این هفته، لایحه ای به مجلس دانمارک داده شد که در آن خواسته شده بود تا در مورد عبور خط لوله گاز روسیه به اروپا، ملاحظات سیاست خارجی وامنیتی در نظر گرفته شود.

به گفته وزیر انرژی و آب و هوای دانمارک، قوانین فعلی اجازه منع عبور این خط لوله از آب های کشورش را در جهت حفظ ملاحظات سیاست خارجی نمی دهد.

وی ضمن بیان اینکه می خواهیم که قانون به ما این اجازه را بدهد که آری یا نه بگوییم، گفت: این تنها راهی است که به خاطر نگرانی های زیست محیطی بتوانیم جلوی چنین رخدادهایی را بگیریم.

خط لوله Nord Stream- 2، ظرفیتی دو برابر ظرفیت انتقال گاز موجود را دارد و هدف آن، گازرسانی به کشورهای شمال اروپا و آلمان است.

در همین زمینه، مقامات روسی می گویند که این خط لوله به دلیل عدم اطمینان از اوکراین، این کشور را دور می زند. این درحالی است که قرارداد ترانزیت گاز بین مسکو و کیف که در دسامبر ۲۰۱۹ منقضی می شود، هنوز تمدید نشده است.

در ماه گذشته، مقامات اتحادیه اروپا وارد مذاکرات امنیتی با روسیه در خصوص این پروژه شدند و اعلام کردند که هیچ زمینه قانونی برای متوقف کردن آن وجود ندارد.

این حرکت در حالی اتفاق افتاد که سال ها تاخیر به وجود آمده در این پروژه به دلیل نگرانی اتحادیه اروپا ناشی از تقویت سهم بازار انرژی اروپا توسط روسیه و کاهش سهم اوکراین بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر