بازدید 2514

چین: راه حل بحران کره شمالی، نظامی نیست

با بالا گرفتن تنش ها بین کره شمالی و امریکا، چین بعنوان مهم ترین متحد کره شمالی با هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی مخالفت نموده و از سر گیری مذاکرات سازنده برای دستیابی به صلحی پایدار را پیشنهاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 13 April 2017
با بالا گرفتن تنش ها بین کره شمالی و امریکا، چین بعنوان مهم ترین متحد کره شمالی با هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی مخالفت نموده و از سر گیری مذاکرات سازنده برای دستیابی به صلحی پایدار را پیشنهاد کرده است.

العالم- خبرگزاری رویترز در گزارشی از پکن و پیونگ یانگ به قلم مایکل مارتینا و سو لین وونگ نوشت: چین روز پنجشنبه اعلام کرد نیروی نظامی نمی تواند تنش موجود برسر مسئله کره شمالی را حل کند. در همین حال یک روزنامه بانفوذ در چین از کره شمالی خواست برنامه هسته ای خود را در ازای محافظت چین متوقف کند.

کره جنوبی همزمان با اعزام یک ناو هواپیمابر آمریکا به طرف شبه جزیره کره و افزایش تنش ها اعلام کرد معتقد است آمریکا پیش از هرگونه حمله پیشدستانه علیه کره شمالی با کره جنوبی رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر نگرانی ها در این خصوص که کره شمالی ممکن است بدون توجه به تحریم های سازمان ملل متحد و هشدارهای شدید آمریکا ، به زودی ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد یا موشک های بیشتری آزمایش کند رو به افزایش است. آمریکا به کره شمالی هشدار داده  سیاست صبر  پایان یافته است.

چین که مهم ترین متحد کره شمالی به شمار می رود ، مذاکرات درباره حل مسالمت آمیز مسئله کره شمالی و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را خواستار شده است.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با خبرنگاران در پکن گفت: نیروی نظامی نمی تواند این مسئله را حل کند. ما در بحبوحه تنش ها باید راهی را برای بازگشت به مذاکرات پیدا کنیم.

در همین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی هشدار داده است هیچگونه اقدام تحریک آمیز را تحمل نخواهد کرد. مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده اند دولت ترامپ راهبرد خود را درقبال کره شمالی بر تحریم های اقتصادی شدیدتر متمرکز کرده است.

ترامپ ناو هواپیمابر  یو اس اس کارل وینسون  را به طرف شبه جزیره کره اعزام کرده است. این ناو آمریکایی به همراه کشتی های همراه خود حدود یک هفته دیگر به منطقه می رسد. هدف از این اقدام آمریکا نوعی قدرت نمایی به منظور بازداشتن کره شمالی از انجام دادن آزمایش هسته ای یا موشکی بیشتر است.

پس از حمله موشکی هفته گذشته آمریکا به سوریه در واکنش به حمله شیمیایی ادعا شده در این کشور ، گمانه زنی ها درمورد اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی افزایش یافت.

وانگ یی هشدار داد هر کسی که باعث وخامت اوضاع شود ، مجبور خواهد بود مسئولیت تاریخی آن را به عهده بگیرد.

یون بیونگ سه وزیر امور خارجه کره جنوبی در اظهاراتی در پارلمان این کشور گفت به عقیده وی واشنگتن پیش از هرگونه حمله پیشدستانه ، با سئول رایزنی خواهد کرد.

آمریکا حدود 25 هزار و 500 نیرو مستقر در کره جنوبی دارد.

پایگاه اینترنتی  نورث 38  که تحولات در کره شمالی را پیگیری می کند اعلام کرد تصاویری ماهواره ای روز چهارشنبه نشان داد فعالیت ها در اطراف سایت آزمایش هسته ای  پونگی ری  کره شمالی افزایش یافته است.

این در حالی است که مقامات کره جنوبی گفتند نشانه ای از افزایش احتمال آزمایش هسته ای جدید کره شمالی وجود ندارد اما با این حال به نظر می رسد پیونگ یانگ آماده است هر زمانی آزمایش هسته ای انجام دهد.

یک روزنامه بانفوذ چین نوشت بهترین گزینه برای کره شمالی این است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از برنامه هسته ای دست بکشد و چین در ازای آن از کره شمالی محافظت کند.

روزنامه گلوبال تایمز  نوشت به محض آنکه کره شمالی به این توصیه چین عمل کند و فعالیت های هسته ای خود را به حال تعلیق درآورد ، چین با جدیت در جهت محافظت از امنیت یک کره شمالی عاری از تسلیحات هسته ای اقدام خواهد کرد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز با ابراز نگرانی درمورد تهدیدهای ناشی از کره شمالی گفت پیونگ یانگ ممکن است از توانایی شلیک موشکی مجهز به گاز سارین برخوردار باشد.

یک دیپلمات بلندپایه ژاپن گفت آمریکا کره شمالی را به شدت تحت فشار قرار داده است تا بحران برسر فعالیت های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ به گونه ای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار