بازدید 2970

واکنش مختلف بازارهای آسیایی به موضع جدید ترامپ

بازارهای سهام آسیا پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از تهدید برای اعلام چین به عنوان دستکاری کننده ارز دست کشید، روز پنج شنبه عملکردهای متفاوتی داشتند.
کد خبر: ۶۸۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 13 April 2017
بازارهای سهام آسیا پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از تهدید برای اعلام چین به عنوان دستکاری کننده ارز دست کشید، روز پنج شنبه عملکردهای متفاوتی داشتند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن حدود ۰.۶ درصد رشد کرد.

شاخص نیک‌کی ۲۲۵ توکیو یک درصد سقوط کرد و به ۱۸۳۶۲.۴۳ واحد رسید. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴۲۹۶.۸۵ واحد رسید و شانگهای کامپوزیت در چین با ۰.۱ درصد اُفت، در ۳۲۷۷.۸۸ واحد ایستاد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس سیدنی ۰.۸ درصد عقب نشینی کرد و در ۵۸۸۵.۵۰ واحد قرار گرفت اما شاخص کسپی کره جنوبی ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۱۳۷.۰۵ واحد رسید. بازارهای سهام در تایوان و جاکارتا صعود کردند در حالیکه در سنگاپور و نیوزیلند عقب نشینی کردند.

قیمت سهام شرکتهای صنعتی، مواد و انرژی در معاملات آمریکا پیش از اینکه بازارها روز جمعه به مناسبت تعطیلات عمومی بسته شوند، اندکی کاهش یافتند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با ۰.۳ درصد کاهش، در ۲۰۵۹۱.۸۶ واحد و نزدک کامپوزیت با ۰.۵ درصد کاهش، در ۵۸۳۶.۱۶ واحد و استاندارد اند پورز ۵۰۰ با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۳۴۴.۹۳ واحد قرار گرفت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد چین را دستکاری کننده ارز معرفی نخواهد کرد و به این ترتیب از یکی از وعده‌های انتخاباتی خود دست برداشت. وی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال و در یک کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید از روابط حسنه با شی جین پینگ، همتای چینی خود در دیدار هفته گذشته تمجید کرد. به نظر می‌رسد تنشهای تجاری میان دو کشور پس از این دیدار کمتر شده است.

اعلام اینکه چین نرخ مبادلات یوان را برای منافع تجاری دستکاری کرده است، راه را برای تحریمهای احتمالی می‌گشود.

ترامپ درباره ارزش دلار در برابر ارزهای شرکای تجاری بزرگ آمریکا گفت: تصور می کنم دلار بسیار قوی شده است و این مسئله به رقابت پذیری شرکتهای آمریکایی لطمه می‌زند.

شاخص دلار آمریکا بدنبال اظهارات ترامپ، در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۶ درصد اُفت کرد و به ۱۰۰.۰۷ واحد رسید.

دلار که در معاملات روز قبل به پایین‌ترین سطح ۵ ماه اخیر در برابر ین ژاپن نزول کرده بود، اندکی افزایش یافت و به ۱۰۹.۰۷ ین رسید.

در بازارهای کالا، نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار نیویورک با ۷ سنت کاهش، به ۵۳.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۲۹ سنت کاهش یافته و در ۵۳.۱۱ دلار در هر بشکه بسته شده بود. نفت برنت پس از اینکه در معاملات روز چهارشنبه ۳۷ سنت کاهش یافت، با ۵ سنت ریزش، به ۵۵.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل