بازدید 3156

در حوزه مبارزه با مواد مخدر انباشت قوانین داریم

کد خبر: ۶۸۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 13 April 2017
نماینده اهواز گفت: در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، انباشت قوانین را داریم و شاید یکی از مشکلاتی که در فرایندهای اجرایی کار در کشور مطرح است، همین بحث باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا همایون یوسفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث اعتیاد یک بحث فراگیر است و مجلس شورای اسلامی نیز درگیر این موضوع است و این بحث از گذشته تا به حال به دلیل گستردگی موضوع در کمیسیون های مختلف مجلس در دست بررسی بوده است.

وی بیان کرد: اعتیاد یک بحث فراگیر اجتماعی است و مهم ترین رویکردی که اکنون در کشورهای مختلف چه توسعه یافته و چه توسعه نیافته نسبت به آن وجود دارد، بحث پیشگیری است. شانس ترک اعتیاد در بهترین مراکز دنیا حدود 35 تا 40 درصد است که در کشور ما این شانس به مراتب کمتر است و به همین دلیل اگر بتوانیم روی بحث پیشگیری کار کنیم، قدم مهمی برداشته ایم.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: تجاربی که در کشورهای دنیا حاصل شده، نشان می دهد که پیشگیری از اعتیاد یک کار حاکمیتی نیست بلکه این کار امروزه به مردم سپرده شده است. به طور مثال رویکردی که ما در کشور می بینیم و آنچه که در کمپ های ترک اعتیاد وجود دارد، در نقاط مختلف دنیا تقریبا منسوخ شده است و دنیا بیشتر به سمت رویکرد ترک اختیاری مواد مخدر و سوق دادن معتادان به سمت سازمانهای مردم نهاد و سپردن آنها به مردم است و به نظر می رسد این موضوع شاید بتواند در بهبود روند مبارزه با اعتیاد کمک بیشتری کند.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش 25 درصدی میزان اعتیاد کشور توصیه شده است؛ هر چند رقم بالایی است و شاید دسترسی به این عدد در پایان برنامه ششم توسعه کمی مشکل باشد ولی می تواند یک هدف گذاری مهم باشد و سعی و تلاش دستگاه های مختلف را در این زمینه بیشتر کند.

یوسفی گفت: در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، انباشت قوانین را داریم و شاید یکی از مشکلاتی که در فرایندهای اجرایی کار در کشور مطرح است، همین بحث باشد. به نظر می رسد اگر به سمت تصویب قوانین مناسب تر و کاهش قوانین دست و پا گیر برویم، فرایندهای مختلف از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر بهتر کنترل شود.

وی افزود: بحث مبارزه با اعتیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده است که نوع ترکیب این شورا و انبوهی از مسئولان که در این شورا حضور دارند، برون دهی و کارکرد شورا را کم می کند و تغییر در این شورا شاید بتواند کمک بیشتری کند.

نماینده اهواز بیان کرد: اگر بخواهیم رویکردهای فعلی را در خصوص مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم، شاید موفقیت های چندانی نداشته باشد. تمام دولت ها می خواهند که بحث مواد مخدر کاهش پیدا کند و در این زمینه باید تغییر فرایند را داشته باشیم و راه مهم این است که قوانین و رویکردها تغییر کند و مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد با لایحه ای که از جانب دولت به این تغییر فرایندها کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار